ایسنا نوشت:

در ادامه بازی‌های پارالمپیک 2012، روح الله رستمی ملی‌پوش دسته 67.5 کیلوگرم وزنه برداری قدرتی (پاورلیفتینگ) ایران موفق شد مدال نقره این دسته را بر گردن آویزد و تعداد مدالهای ایران را به 6 برساند.
رستمی در حرکت اول وزنه 205 کیلویی را به روی سینه قرار داد و با موفقیت بالا برد. رستمی در حرکت دوم مقابل وزنه 208 کیلویی هم موفق بود. رقیب چینی که جدی ترین حریف رستمی برای کسب مدال طلا بود، در حرکت اول خود وزنه 218 کیلویی را زد تا با شکستن رکورد پارالمپیک، مدال طلایش قطعی شود. رستمی که قصد داشت نقره اش را در رقابت با حریفان قطعی کند، برای وزنه سوم درخواست 210 کیلوگرم کرد که موفق نشد آن وزنه را بالای سر ببرد اما مدال نقره اش پا برجاماند. لیو لی چینی هم در حرکت آخر برای وزنه 226 کیلوگرمی که رکورد جهان بود روی صحنه آمد و موفق شد با شکستن رکورد جهان و پارالمپیک قهرمان شود. وزنه بردار مصری نیز صاحب مدال برنز شد.
روح الله رستمی پس از کسب مدال نقره در جمع خبرنگاران گفت: نذر کردم مدال نقره ام را تقدیم کنم به مردم ایران و شهدای شلمچه. از مدالی که گرفتم رضایت دارم. آقای دکتر رواسی سرمربی تیم صحبتهایی را در این خصوص که من باید رکورد بیشتری را می زدم داشتند. من هم عزمم را برای مدال جزم کرده بودم. واقعا ایشان و آقای آستارکی مربی من زحمات زیادی کشیدند و در انتخاب وزنه ها فوق العاده عمل کردند ولی من مقداری آسیب دیده بودم و به خاطر مریضی که قبلا داشتم بدنم عفونت هم داشت.
4141


وی همچنین گفت: رکورد من 233 کیلوگرم است و اینجا با 209 کیلوگرم نقره گرفتم اما واقعا تلاشم را برای طلا کردم.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قالهر IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    14 1
    آفرين بر شما دلاور مردان بي ادعا . پيروز و سربلند باشيد .