رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور گسترده کشورها در اجلاس عدم تعهد پاسخگوی همه ادعاهای کشورهای غربی بود.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی امروز در حاشیه جلسه شورای اداری استان قم در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران اظهار کرد: برگزاری این نشست ظرفیت فعال جمهوری اسلامی را در منطقه نشان داد.
وی افزود: کشورهای غیر متعهد باید از فرصت به دست آمده استفاده کنند و وارد بعد عملیاتی شوند ضمن اینکه کشورهای غربی نیز شأن و جایگاه خود را شناختند.
گزیده سخنان علی لاریجانی در ادامه به نقل از فارس می آید:
• حضور گسترده کشورها در اجلاس عدم تعهد پاسخگوی همه ادعاهای کشورهای غربی بود و یک حرکت موفق سیاسی و دیپلماتیک برای ایران محسوب می‌شود.
• در مورد تاثیر مدیریت سه ساله جمهوری اسلامی بر جنش عدم تعهد، اثر این اجلاس در بیانیه نهایی آن مشهود بود و این جنبش با توجه به تنوع سلایق و کشورها، ظرفیت بازی‌گیری خوبی برای حل و فصل مناقشات بین کشورها دارد.
• در صورت استفاده از ظرفیت جنبش عدم تعهد و برنامه ریزی صحیح، به برقراری صلح و آرامش در منطقه کمک زیادی می‌شود.
• در رابطه با ایده اصلاح ساختار سازمان ملل که در سخنان مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید واقع شده بود، اقبال به این مسئله زیاد بوده اما امید برای اصلاح کم است و دلیل عمده آن نیز مزاحمت قدرت‌های بزرگی است که در سازمان ملل نقش دارند.
• مسئله انرژی هسته‌ای ایران نیز همین ویژگی را دارد زیرا با توجه به مواضع خوب بیان شده در این اجلاس، گروه‌های تندرو بین المللی کار خود را کرده و به ماجراجویی می‌پردازند اما این فرهنگ و صدا باید مرتب مطرح شود تا زمینه اصلاح فراهم شود.
• درباره اعتراض‌های صورت گرفته پس از اجلاس نم در ایران توسط رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از کشورها، اجلاس تهران با حضور حداکثری اعضا پیام‌های زیادی برای این دولت‌ها داشت و برای آنها بسیار سنگین بود به همین دلیل جیغ کشیدن‌های امروز حداقل کاری است که آنها انجام می‌دهند.
/29295
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =