معاون اول رییس‌جمهور، گفت: همه توقعات از دولت است، همه خواسته ها از دولت است ولی از طرف دیگر افراد غیر مسئول فراوانند.

محمدرضا رحیمی که در سومین جشنواره علم تا عمل در مصلای تهران سخن می‌گفت، با بیان این‌که دخالت در کار دولت زیاد است،‌ اظهارداشت: از یک طرف دشمنان به دنبال نابودی جمهوری اسلامی ایران هستند و تمام تلاش خود را در این راستا به کار گرفته‌اند که البته انشاءالله خود نابود می‌شوند، ولی از طرف دیگر دخالت در کار دولت نیز زیاد است و اینگونه نیست که دولت هر جا اراده کند هر کاری را انجام دهد، همه توقعات از دولت است، همه خواسته‌ها از دولت است ،ولی از طرف دیگر افراد غیرمسئول که پاسخگو نیز نیستند، فراوانند، که امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس و مسئولان این دخالت‌ها را برطرف کنیم.
وی در ادامه با ذکر مثالی گفت: مثلا می‌آیند مصاحبه می‌کنند و با مصاحبه‌ رابطه ما را با همسایگان دچار مشکل می‌کنند، در حالی که یکی از راه‌های شکست تحریم‌ها کار و ارتباط داشتن با همسایگان است، ولی بعضا با یک مصاحبه این موضوع دچار مشکل می‌شود و ما دخالت‌های سیاسی افراد غیرمسئول را بعضا در امور مشاهده می‌کنیم.
اهم سخنان معاون اول رییس جمهور در ادامه به نقل از ایسنا می‌آید:
  • برخی حلقه ارتباط دولت، ملت و شرکت‌ها را نشانه گرفته‌اند که این حلقه را بزنند. ما با یک ارتباط صمیمانه می‌توانیم کارها را انجام دهیم و مشکلات را برطرف کنیم.
  • صادرات تحریم‌شکن است و ما باید در راستای افزایش صادرات حرکت کنیم و این موضوع باید جزو اولویت‌ها باشد. ما باید به نحوی عمل کنیم که صادرات‌مان بر واردات‌مان پیشی بگیرد.
  • ‌تحریم بانک مرکزی ما را در تامین مواد اولیه دچار مشکل کرد که این مشکل خوشبختانه برطرف شده و انشاءالله برای برآوردن مواد اولیه با وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
  • ما به دنبال ساختن بمب اتم نیستیم و بارها نیز مقام معظم رهبری این موضوع را اعلام کرده و حتی آن را حرام اعلام کرده‌اند. آنها خود می‌دانند که ایران به دنبال بمب اتم نیست. آنهایی که بمب داشتند کجا موفق شدند که ما بخواهیم با داشتن بمب موفق شویم. آمریکا که بمب اتم دارد آیا این بمب‌ها در فروپاشی این کشور در آینده جلوگیری می‌کند؟
  • ما به دنبال بهره‌مندی علمی از انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی هستیم. آنها در ظاهر بمب اتم را بهانه می‌کنند ولی در واقع آنها نمی‌خواهند ایران در زمینه‌های مختلف علمی رشد کند.
  • با وجود همه این موانع پیشرفت‌های علمی حاصل شده در ایران انسان را شگفت‌زده می‌کند. دانشمندان بعضا چیزهایی ساختند که برای اولین بار در دنیا ساخته می‌شود و یا اگر قبلا نیز ساخته شده دانشمندان ما با قیمت کمتر ولی با کیفیت بهتر آن را ساخته‌اند.
  • در زمینه پیشرفت‌های علمی می‌توان گفت چندین سال زودتر به اهداف سند دست پیدا کرده‌ایم. ما اکنون هفدهمین قدرت اقتصادی جهان هستیم. در امر سدسازی جزء پنج کشور اول دنیا هستیم و در بحث ظرفیت‌های نیروگاهی جزء هفده کشور اول دنیا هستیم.
  • پارسال صادرات غیرنفتی ما 53 میلیارد دلار بود و واردات ما به 61 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. اگر موانع برداشته شود در سال جاری صادرات ما می‌تواند بر واردات ما پیشی بگیرد.
  • برخی از میهمانان شرکت‌کننده در اجلاس با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور می‌گفتند که پیشرفت‌هایی شما به گونه‌ای است که گویی تحریم نشده‌اید. این تحریم‌ها مشکلاتی را بعضا برای ما ایجاد کرده است، ولی نعمت‌های زیادی را متوجه ما کرده است. ما در تحریم ساخته شدیم و در واقع می‌توان گفت مزیت‌های تحریم بیش از خسارت‌های آن برای ما بوده است.
  • اقتصاد مقاومتی یعنی این‌که اقتصادی را درست کنیم که با تحریم‌ها شکسته نشود و بتواند در برابر آن مقاومت کند. دولت و ملت باید در راستای حل مشکلات همدل باشند.
  • ما وظیفه داریم مسائل را به درستی برای مردم تبیین کنیم. ما سند نوکری به مردم را امضا کرده‌ایم و تاکید داریم که خادم باید با مخدوم خود صادقانه رفتار کند.
  • ما مشاهده می‌کنیم که بعضا در بازار اخلال ایجاد می‌کنند از جمله بازار مرغ و باید برای حل این مشکلات و مسائل دولت و ملت در کنار هم باشند و وقتی که این موضوع وجود داشته باشد این مشکلات تبدیل به رفاه، آسایش و توسعه می‌شود، در کنار هم و با همکاری هم باید مشکلات را حل کرد.
  • شما می‌بینید در مورد نفتی که ما می‌فروشیم موانع ایجاد کردند، گرچه تلاش کردیم که این موانع را برطرف کنیم و در اقتصاد مقاومتی باید جایگزینی برای این موضوع ایجاد کنیم.
  • به خاطر محدودیت‌هایی که وجود دارد نمی‌توانیم بلافاصله همه خواسته‌ها را محقق کنیم؛ چرا که ما نمی‌توانیم خارج از بودجه عمل کنیم، ولی همان‌طور که گفتم تمام تلاش‌مان را بکار می‌گیریم که با راه‌حل‌های مناسب درباره مشکلات چاره‌جویی کنیم و آنها را حل کنیم. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که در حد توان این محدودیت‌ها را برطرف کنیم.
  • خیلی از کشورها اذعان کردند که ایران کشوری است که به معنای واقعی غیرمتعهد است و دوست و دشمن به این موضوع اقرار دارند و امروز خوشبختانه ریاست این اجلاس بر عهده ایران قرار گرفته و خیلی‌ها گفتند که امروز مسئولیت این جنبش بر عهده کشوری است که به معنای واقعی غیرمتعهد است.
  • برای اولین بار زمینه شکل‌گیری بحث مدیریت جهانی که آقای احمدی‌نژاد مطرح کردند در این اجلاس فراهم شد. برخی بحث مدیریت جهانی را در داخل مورد تمسخر قرار می‌دهند، در حالی که ما باید در برابر زیاده‌خواهی‌ها و هجمه‌ای که به کرامت انسان‌ها توسط زورمداران صورت می‌گیرد، بایستیم.
  • مقدمات مدیریت جهانی بر اساس آرمان‌های حضرت امام در حال فراهم شدن است. برخی از کشورها هستند که در ظاهر متحد به آمریکا هستند، ولی در باطن اینگونه نیستند و در خیلی از جلسات خصوصی از زورگویی‌های آمریکا ابراز ناراحتی می‌کنند.
  • 29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حقیقت گو IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    18 3
    آقای رحیمی! آیا می دانید این واقعیت که فرموده اید" اینگونه نیست که دولت هرکاری بخواهد انجام بدهد" صرفا برای دولت کنونی صادق نبوده و تمامی دولت ها با محدودیت هایی مواجه بوده اند؟!!! اما شما فقط دولت فعلی را می بینید و هنگامی که می خواهید در مورد دولت های پیشین صحبت یا قضاوتی داشته باشید انگار نه انگار که آنها هم مشکلاتی داشته اند و با موانعی روبرو بوده اند
  • دانشجو US ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    13 0
    آقای رحیمی ازحرف دیگران ناراحت نشو اصلا" گرونی وتورم وقیمت ها چه ربطی به دولت داره انشاءالله همه چی خودبه خودخوب میشه