خراسان نوشت:

بر اساس نامه یک مقام مسئول به وزارتخانه های علوم و بهداشت، این وزارتخانه ها موظفند نسبت به پذیرش فرزندان دانشجوی دیپلمات های ایرانی مقیم خارج از کشور پس از پایان مأموریت در رشته های مرتبط دانشگاه های هم تراز ایران اقدام کنند. همچنین هم ترازی دانشگاه برای فرزندان دیپلمات هایی که محل مأموریت آن ها یکی از کشورهای منطقه آفریقا، آمریکای لاتین، آسیای میانه و قفقاز باشد، یک رده بالاتر تعیین می شود.

/27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    82 8
    مطمئن باشید همشون یا تهران و شهید بهشتی یا شریف و امیرکبیر هستن! حتی تبریز و اصفهان مشهد رو هم قبول نمیکنن تازه اگه افتخار بدن به بازگشت به ایران! ولی مطلبتون به جورایی جوک بود اخه مثل اینکه بین اشناهای خبر انلاین هم اقا زاده زیاده! یعنی کلا بین خبرنگارها هم اقا زاده زیاده
  • بدون نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    86 11
    هم میرن عشق و حال هم اومدن عشق و حا ل
  • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    87 9
    غیرازاین بود ادم تعچب میکرد.تا بوده همین بوده .اقازاده ها خوش باشندمردم هیچ
  • دلال مرکزی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    همیشه همه چیز برای آقازاده ها بوده نه ملت بدبخت، مثل اینکه اینجا هم 99% 1% داریم
    • H EU ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
      19 7
      این منفی هارو آقازاده ها میدن. حرف حق زهرماره چرا بهتون بر میخوره . برادر عدل علی (ع) اینه ؟
  • بدون نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    81 9
    خون شون از ما رنگی تره !
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    80 7
    جالب ِ با پول بیت المال حق ماموریت میگیرن هر دانشگاهی هم میخوان میرن بعد اینجا که برکردن ....
  • پای ثابت IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    55 6
    کیلویی!!!
  • چرا.... US ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    64 5
    خدایا تو که این آقازاده ها رو آفریدی این مردم عادی واسه چی بود
  • بدون نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    64 7
    کدوم دیپلمات تا حالا ماموریتش تموم شده ؟ ساده ای برادر این یه شغل چرخشیه مال خودشونه ، آلمان خسته شن میرن ایتالیا بعدش فرانسه یه مدت هم اسپانیا شرق دورم بد نیست عالمی داره یه سر ژاپن کره ... خلاصه 2 تا بچه هم که داشته یاشن تا برن دانشکاه و بیان 20 30 سال که بیستر طول نمی کشه !
  • بدون نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    59 5
    ای کاش منهم یک اقازاده بودم در حالیکه یکی معلم زاده ام
  • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    77 8
    یه بخشنامه هم بدن که این طفلکی ها بتونن لامبورگینی هاشون هم تهران شماره کنن که یه وقت دل تنگی نبود ماشیناشون تو وطن داغونشون نکنه
    • بدون نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      10 1
      سلام بدون نام عزیز تا به حال کدام دیپلمات یا فرزندش رو دید که نه لامبورگینی بلکه یه ماشین طراز اول کشور محل ماموریتش رو داشته باشه ؟؟ این طور اظهار نظر کردن از کسانی که خودشون رو متشخص می دونن بعیده و دور از شان هست. کدام یک از شما حاضرید خودتون یا فرزندانتون در مدارسی که بچه های همین دیپلمات ها در خارج از کشور دارن تحصیل می کنند تحصیل کنید؟ آیا می دونید سطح و کیفیت آموزش در مدارس محل تحصیل این دیپلمات ها از خیلی از مدارس روستاهای دور افتاده ایران هم پایین تره ؟ اگر تردید دارید ار ایرانیان مقیم که فرزندانشون به هر دلیلی در همین مدارس تحصیل می کنند بپیرسید تا خیلی از حقایق براتون روشن تر بشه. یگ طرفه به قاضی رفتن ، نتیجه ش راشی برگشتنه!!
    • پدر سه دانشجو IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      10 1
      دوستان محترم خبر آن لاین اگرچه سالهاست این دو وزارت خانه موظفند چنین بخشنامه ای را که بیش از 20 سال پیش صادر و ابلاغ شده، رعایت بفرمایند ولی تاکنون هیچ دانشجوی فرزند دیپلماتی مشمول این بخشنامه نشده. دانشگاه های دولتی به محض مشاهده عنوان دانشجوی انتقالی از خارج و دیدن شغل پدر دانشجوی بخت برگشته، بدون توجه به هزینه های زندگی یک دیپلمات در خارج از کشور یاد درآمد ارزی خود افتاده و شهریه های آنچنانی طلب می کنند. آن هم برای دوره های شبانه و در دانشگاه های دور افتاده و رشته های غیر مرتبط. برابر رویه معمول در دو وزارتخانه، اگر دانشجویی بخواهد در دانشگاه های تهران و در رشته های مرتبط پذیرش شود، شهریه ای بسیار بالاتر از داشنگاه آزاد را باید پرداخت نماید. این بخشنامه سالهاست اجرا نمی شود.
  • ضا AT ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    15 23
    این بندگاه خدا خبر از دربدری فرزندان دیپلماتها ندارن خبر از مارلاریا و مریضیهای دیگه ندارن در یک کلام اینها از خارج رفتن فقط کلمه حال رو میدونن وقتی وسط سال به یکباره میگن ظرف 48 ساعت باید خاک ما رو ترک کنید رو متوجه می شن !!!!!!!!! اینها همنهایی هستن که تو دانشگاهها به فرزندان شهدا گیر میدن .
  • دوست AT ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    14 11
    بعنوان پدر یکی از آقازاده هایی که دوستان در حقشون لطف دارن عرض کنم که بچه های ما یا وقتی ماموریت هستیم دارن صبح درس ایرانی می خونند و بعد از ظهر زبان محل و یا وقتی که از ماموریت بر میگردیم تا دوسال بعد از ظهرها کلاس فوق العاده میرن تا جبران مافات کنن چراکه این دوستان از وضعیت مدارس ایرانی خارج از کشور اطلاع ندارن . بنابراین اگر این کلاس های فوق العاده و کلاس های تابستونی رو بچه های ما تو ایران بگذرونند با این وضعیت کنکور این دوره و زمونه ، تو بهترین رشته های دانشگاهی ایران پذیرفته میشن . این نه دروغه و نه اغراق !
  • امینی AT ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    16 11
    بهتره بگید خبر خوش برای جیب دانشگاههای فخیمه که شهریه های آنچنانی از این بخت برگشته ها میگیرن و با هزار منت و بدبختی و دوندگی اونا رو ثبت نام میکنن تازه اونوقت اول راهه و تا آخر دانشگاه هم زخم زبان آدمهای نظر تنگ
  • بدون نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    9 8
    آخه آقازاده ها چرا زحمت میکشید میان دانشگاه آدرس بدید تا مدرک دلخواه شما به درب منزل شما فرستاده شود
  • بدون نام IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    7 1
    اقازاده های اقتصادی وسیاسی چی...........................!!!؟؟
  • پارسا US ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    12 1
    چند سال پس از انقلاب، نیروهای وزارت خارجه از میان سپاه و آموزش پرورش و مخابرات و ... بودند. اگرچه کارشان در ابتدا تجربه و خطا بود اما آقا زاده نبودند. حدود سه دهه هم است که نیروهای وزارت خارجه از طریق علمی و آزمونهای سخت پذیرفته می شوند. اکثر کسانی که به عنوان کارشناس وزارت خارجه یا دیپلمات در وزارت خارجه مشغول به کار هستند، آقا زاده نیستند و در مقابل سختیهای زیادی را برای کسب شاخصهای کیفی یک دیپلمات تحمل کرده اند. البته مثل هر ارگان و نهاد دیگه توی این مملکت افرادی هم در وزارت خارجه با پارتی و نسبت با فلان مقام اومده اند . اما اینها دلیل نمیشه که اینجوری قضاوت کنید. بروید آمار بگیرید ببیید چند درصد بچه های آنها در دانشگاههای طراز اول هستند. بقول معروف از بیرون مردم را کشته است...
  • بدون نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    10 2
    من کارمند باصطلاح عالیرتبه وزارت خارجه هستم. فرزندم 48 واحد درسی در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه سیتی کالج نیویورک گذراند. وقتی به ایران آمدیم برایش دانشگاه شبانه رودهن را تعیین کردند!!! تاکید می کنم رشته‌اش زبان انگلیسی بود، دبیرستانش هم آمریکائی بود، قدرت تکلمش به انگلیسی و تسلطش بر این زبان از 99% اساتید موجود بالاتر بوده و هست. فرزند من که رشته اش مثلا پزشکی یا مهندسی نبود که ما تقاضای دانشگاه تهران و شریف را داشته باشیم. لذا می بینید که با ما وزارتخارجه‌ایها چه برخوردی شده و می شود. البته بعدا با هزار بدبختی و اعتراض و ... نهایتا با شهریه ترمی در دانشگاه الزهرا ثبت نامش کردند.