رامین مهمانپرست آخر هفته پرکاری را در دستور کار خود داشت.

به گزارش خبرآنلاين، سخنگوی وزارت امور خارجه در اظهارات متعددي نسبت به حوادث بين​اللملي اخير واکنش نشان داد. او با اشاره به نقض آشکار حقوق بشر در بحرین که مورد اعتراض مراجع ذیربط بین المللی واقع شده است، حکومت اين كشور را به رعايت حقوق اساسی مردم فراخواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران همان طور که قبلا نیز اعلام کرده، تنها راه حل بحران بحرین و بازگشت ثبات و امنیت به این کشور را پاسخ مسئولانه به مطالبات مشروع مردم می داند و تاکید می‌كند استمرار سیاست اشتباه کنونی موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع در این کشور می‌شود که آثار منفی آن به کل منطقه نیز مترتب خواهد شد.
مهمانپرست همچنين اقدام جنايت كارانه رژيم صهيونيستي در به شهادت رساندن و مجروح كردن تعدادي از ساكنان نوار غزه و تجاوز به مناطق خزاعه و بيت حانون را شديدا محكوم كرد. مهمان‌پرست ضمن ابراز همدردي با خانواده‌هاي شهدا و مجروحين اظهار كرد: بي‌ترديد رژيم اشغالگر قدس با جنايات ديروز و امروز خود در غزه در صدد فرار رو به جلو از معضلات داخلي و سلب امنيت آن رژيم در پي تحولات بيداري اسلامي در منطقه است.
به گفته وي، جمهوري اسلامي ايران به عنوان رئيس دوره‌اي جنبش عدم تعهد از كليه نهادهاي بين المللي تابعه سازمان‌ملل انتظار دارد نسبت به مسئوليت‌هاي خود در قبال ملت فلسطين وفادار بوده و ضمن محكوميت اقدام جنايتكارانه و تجاوزكارانه صهيونيست‌ها به نوار غزه از تكرار آن جدا جلوگيري كنند.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان همچنين به دنبال وقوع انفجار در انبار مهماتي در شهر افيون تركيه كه منجر به كشته و مجروح شدن تعدادي از شهروندان اين كشور شده است، با صدور پيامي با ابراز همدردي با دولت و ملت تركيه، اين حادثه تاسف بار را به بازماندگان آن تسليت گفته و از خداوند منان براي قربانيان آن رحمت واسعه الهي و براي مجروحين شفاي عاجل مسئلت كرد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =