۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۷

فرهاد عشوندی

سفید
قیمت ستاره های دور میز و صفرهایش را نمی شود حساب کرد. به قول علی پروین شاید تریلی ، تریلی هم برای کشیدن اسم شان کم باشد اما در میدان عمل ، توی زمین فوتبال ، فعلا که خبری نیست. این قدر نا امید که مردم به حد انفجار رسیده اند. مردم دیگر صبرشان به سر رسیده است. خسته از رقم های میلیاردی که به ملی پوشان فوتبال داده می شود و در عمل ، هیچ برای شان باز خوردی ندارند. مدال های المپیکی ها هم شده مزید بر علت ، فریادهای اعتراض تند شده اند . بی داد از پول های یامفت و این انتقاد ها به تیریژ قبای آقایان برخورده. نشسته اند دور هم و کاسه چه کنم شان ته اش شده اینکه:« همه اش تقصیر عادل فردوسی پور است. او با تیکه هایش مردم را تحریک کرده. حالا که به ما گفتن بی غیرت ، حالا که مدال آوران المپیک را می کوبند توی سر ما پس ما هم روزه سکوت می گیریم. آهای روزنامه چی ها ، تلویزیون دارها ، ما حرفی با شما نداریم. بروید از شطرنج بنویسید و مخاطب داشته باشیم. ما که رفتیم قهر » 
قرمز
پول ها و بنز ها ، اسم ها همه و همه در ابتدای فصل هیاهویی به پا کرده بودند . اس اسی ها باید به احترام سردار خبردار می ایستادند و پرسپولیس آمده بود که همه را 6 تایی کند اما این طبل با مربی چند میلیاردی اش خیلی زود ترکید. واویلایی شده روزگار پرسپولیس. ستاره هایش همه روی هم ، 4 گل هم نزدند و تا دلتان بخواهد گل خوردند. حالا کار به جایی رسیده که مدیر باشگاه گهر برای نشان دادن کار بزرگ تیمش به نمایندگان فوتبال آسیا می گوید:« ما همان تیمی هستیم که در جدول لیگ ، یک پله بالاتر از پرسپولیس ایستادیم!»
مدیر مانده مربی را اخراج کند یا ستارگان کم فروغ یا اینکه خودش روانه شود به سوی درب خروجی باشگاه.
آبی 
ژنرال و قزل آلا و هاشم و علی همه و همه روی هم فقط 3 امتیاز بیشتر از پرسپولیس دارند. البته با همین 3 امتیاز فعلا به لطف شانزدهمی بودن پرسپولیس در امان هستند ولی آنها هم روزگارشان خوش نیست. تیم بد بازی می کند و بازیکنان مورد علاقه مدیر و مربی بدتر از همه. بازیکن 5 میلیاردی تیم صدای همه را در آورده و قلعه نویی به این می نازد که نرم افزار آنالیزش می گوید هم قزل آلا ، قزل آلاست و هم هاشم رونالدو. جمعیت اما روزگارشان خوش نیست و دلتنگند. دلتنگ یک 90 دقیقه زیبا و هجومی.
/////
روزگار فوتبال خوش نیست. 3 روز مانده تا بازی مهم با لبنان ، جو غالب این است: ناامیدی ، یاس و دلزدگی . همه با هم قهرند و کاری ندارند غیر از دشنام ، بی احترامی و دروغ. می شود شرایط را از این هم بدتر کرد. مدام ملی پوشان میلیاردی را بی غیرت نامید و هر کسی از در وارد شد پتکی کرد بر سرشان. می شود هم آتش بس داد و شرایط را باور کرد. اینکه آخر این قصه از دست رفتن رویای جام جهانی ست. فرقی ندارد که اگر این آقایان میلیاردی ، فوتبالیست نمی شدند باید کله بار می گذاشتند یا کیسه بار ماشین می کردند. اگر این ها هم نبودند ، از این چرخه مسموم ، بهتر از اینی بیرون نمی آمد . پس بیایید بپذیریم اوضاع همینی هست که می بینیم. آتش بس دهیم و باورمان شود ، فوتبال برای مان شده عین آش کشک خاله. بیایید همتی کنیم تا اقلا جهانی شویم و لبخندی را شاید به این واسطه بر لبان مردمان بنشانیم. 

252 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    26 62
    یه دم دارید میزنید تو سر فوتبال آدم ندونه فک میکنه تیم ته جدولشه یه خورده امید داشته باشید به تیم ملیتون بد نیست یه دم فاز منفی میرن من میـــــــدونم ... ایشالا به لطف خدا تیم میره برزیل نصفتون ایران برزیل نباشه میخواین بشینین جام جهانی رو با حسرت نگا کنین حالا که امید هست دوزار حمایت کنید
    • مهران IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
      43 15
      تجربه ساله های اخیر نشان داده امید به تیم ملی بستن جز به نا امیدی نمی انجامد.
  • بدون نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    53 10
    گل گفتی فوتبال تو مملکت ما حداقل آش کشکه فقط بالا کشیدن پول بیت المال و پز دادن با ماشینای آنچنانی فوتبالیس ها و البته زیر ابرو برداشتنشون فوتبال ایران بخواید نخواید یعنی همین
  • صاد IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    17 51
    من نمیدونم بازیکنا بدبختا مگه چه کار کردن؟الان میگن بدبختا؟!اینهمه پول گرفتن میگی بدبختا؟خب ینی تو بودی نمیگرفتی؟!من بودم نمیگرفتم؟چرخه رقابتی همینه.فوتبال گران هست وقتی رقابت هم بالا بگیره دیگه گرون تر میشه.پول همه چیز نیست. بازیکن ها رو خیلی دارن سیاه نشون میدن درحالی که به نظر من فضای ورزشهاست که فرق داره مثلا اگه محمد موسوی والیبال بیاد تو فوتبال فکر میکنید چه فرقی میکنه؟ بازیکن ها یکی از اعضای این چرخه فوتبال هستند ولی دولت مهمترین بخشه ،صداسیما،روزنامه ها یا اصن خود مردم هم تو تمام زشتی های فوتبال دخیلن.نکته بعدی مگه چین که الان قهرمان المپیک و پاراالمپیکه تو فوتبال قهرمانه؟همه دنیا حتی کوچکترین کشور جهان هم الان تو فوتبال حرف دارن واسه زدن.تفکر پوسیده ماست که داره خودش رو نشون میده...
    • بدون نام IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
      43 3
      آخه آقا جان چرا از کیسه ملت و بیت المال، خصوصی ش کنند اونوقت اونقدر پول بهشون بدن که نتونن بشمرن ماکه بخیل نیستیم
  • یک فوتبالیست محله IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    34 1
    می دانید اگه دلمان نمی سوخت این حرفاه را نمی زدم.یادش بخیر برای جام جهانی 98 همه پای فوتبال ایران استرالیا نشسته بودند و با اینکه استرالیا اینقدر خوب بازی می کرد و 2 تا گل زد بچه ها اینقدر با غیرت بودند که 2 تا گل زدند می دانید ما باید به عقب نگاه کنیم و بعد برای آینده ای بهتر تلاش کنیم البته این آینده بهتر فقط مبالغ بیشتر به فوتبالستهاست که حقه اگر نتیجه اش انتظار بهتر شدن بازی هاست.حالا این سوال پیش می آید که گرسنگی تلاش را بیشتر می کند و انگیزه را؟ شما جواب بدید؟
  • مرتضی IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    39 7
    حیف کشک که حرومش کردی جامعه بی غیرت فوتبال
  • من EU ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    7 7
    در استانه بازی هایه مهم تیم ملی به جایه حمایت همش نستن میگن اگه فلانی فلان کاره نمیشد پس فلان کاره میشد حتما از کجا معلوم همین فوتبالیست بده یا همون فردوسی پور بده اگه فوتبال نبود الان شاید دانشمند میشدن از کجا معلوم؟؟ جم کنید این خاله زنک بازیا رو
  • ابوالفضل IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    23 1
    خوب چرا رسانه ها این فوتبال را تحریم نمی کنند تا بلکه آن ها فکری به حال خودشان کنند. مگر چه اشکالی دارد که مثل آمریکابسکتبال نگاه کنیم؟ مگر فوتبال سرم است که این هزینه ها که از جیب مردم در می آید برایش هزینه شود؟ هر کس فوتبال دوست دارد می تواند اعلام کند و هزینه هایش را ماهانه به صورت مالیات بپردازد و ما که دوست نداریم هم نپردازیم. یعنی نمی شود؟
  • امین IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    17 0
    تا وقتی بی عدالتی و وجود رابطه به جای شایسته سالاری کارها رو پیش ببره فوتبال ما ره به جایی نخواهد برد.بازیکن شایسته تو این فوتبال جاشو میده به کسی که پارتی داره .طبیعیه انتظار پیشرفت تو این جو نمیشه داشت.
  • عليرضا IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    19 2
    اگه اين پولارو خرج كار جوونا ميكردن الان سودآوريش برا مملكت بيشتر از اين بي غيرتا بود.
  • بدون نام CZ ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    14 5
    نمیدونم چرا همه جوش پولای فوتبالیستا رو میزنن!مگر اون 3000 میلیارد پول بی زبون مردم نبود!بیشترین پولی که فوتبال کلا هزینه میشه 400 میلیارده که تقریبا یک دهم اون پوله ولی برای اون کسی مقاله نمینویسه!! فقط پول پیام بازرگانی وسط و قبل وبعد نود و بازیهای سرخابیها پخش میشه رو برای این 2 تا تیم هزینه کنید یک قرون هم از بیت المال ندین!
    • بدون نام US ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
      9 6
      برای اون 3000 میلیارد ، حداقل 4 نفرو اعدام میکنن به 35 نفر هم حبس ابد و زندان چند ساله دادن ولی این 400 میلیارد اولا هر فصل هست ، مثل گوله برف هم داره بزرگ و بزرگتر میشه، تازه براش کف و سوت هم میزنن اونایی هم که این پولارو میگیرن حقشون که نیست هیچی ، کسی بهشون حرف نمیزنه هیچی ، آخر سر هم میشن الگو و قهرمان .
  • بدون نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    0 0
    جمع کنید این فوتبال بیخاصیت رو