۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۲

سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه سراسر کشور، امروز شنبه با حضور آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم آغاز شد.

شعار امسال حوزه های علمیه کشور تعالی معنوی، تکامل اخلاقی و ارتقای علمی است و نزدیک به 16 هزار طلبه نو ورود در سال جدید وارد حوزه های علمیه سراسر کشور می شوند.
در این مراسم هم چنین آیین تودیع آیت الله مرتضی مقتدایی رییس سابق و معارفه آیت الله حسینی بوشهری رییس جدید مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور برگزار شد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در پیامی به این مراسم ضمن تبریک به طلاب و اساتید حوزه های علمیه نسبت به آغاز سال تحصیلی جدید آورده است:شروع دروس حوزه ها یادآور عالمان مجاهدی است که در طول تاریخ با رشادت فراوان از حریم اسلام و کیان تشیع پاسداری کردند و به رسالت حقیقی خویش عمل کردند.
در این پیام افزوده شده است: عالمان فرهیخته بسیاری جان خود را در راه تعالی اسلام فدا کردند و اکنون در آغاز سال تحصیلی جدید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علمای تاثیرگذار رسالت های حوزه را متذکر می شویم.
در بخش دیگری از این پیام با اشاره به رسالت امروز حوزه های علمیه آمده است: حراست از کیان اسلام و تشیع مبارزه علمی و عملی با توطئه های دشمنان اسلام و خنثی ساختن نیرنگ منافقان و مزدوران پاسخ گویی به مسایل جوانان و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
در بخش پایانی پیام نوشته شده است: طلاب جوان سرمایه های علمی و معنوی حوزه علمیه در عصر بیداری اسلامی هستند و چشم جهانیان به حوزه های علمیه خیره مانده است تا سرمایه های آن در آینده دل های مشتاقان اهلبیت را از حقایق نورانی اسلام بهره مند سازند.
/30462

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =