۰ نفر
۱۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۳

العالم نوشت:

روزنامه انگلیسی "ساندی تایمز" نوشت: اسرائیل ممکن است درحمله احتمالی خود به ایران برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته ای و همچنین از کار انداختن کامل شبکه برق و الکترونیک ایران، از "بمب های الکترومغناطیسی" استفاده کند.

این روزنامه انگلیسی مدعی شد که استفاده احتمالی از این سلاح ها با هدف بازگرداندن ایران به "عصر حجر" صورت می گیرد و این موضوع در بسیاری از محافل اسرائیلی بررسی شده است؛ همچنین بحث و گفتگوهای زیادی در محافل سیاسی اسرائیل درباره حمله فوری به ایران برای جلوگیری از توسعه سلاح هسته ای جریان دارد.

این ادعاها که با هدف جنگ روانی مطرح می شود، درحالی است که ایران آمادگی قاطع خود را برای ضربه به هر دشمنی که بخواهد مرتکب چنین حماقتی شود، اعلام کرده است و رژیم صهیونیستی که مقابل حزب الله و جنبش حماس به زانو در آمده است، توان انجام چنین تهدیدی را ندارد.

روزنامه ساندی تایمز خاطرنشان کرد: اساس و مبنای عمل "بمب الکترومغناطیسی" ایجاد یک پرتو شدید و آنی از فرکانس های رادیویی یا مایکروویو است که قادر به تخریب دستگاه ها و مراکز الکترونیکی خواهد بود. براساس این گزارش، این سلاح ها چند دهه است که به عنوان سلاح های ویرانگر شناخته شده است.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، فرکانس ناشی از بمب های الکترومغناطیسی می تواند به ایستگاه های تولید برق، شبکه های ارتباطاتی و الکترونیک بخش های حمل و نقل، اورژانس و خدمات مالی ضربه شدیدی وارد کند.

به نوشتۀ ساندی تایمز، این موضوع پدیدۀ جدید یا خاصی نیست و از سال ها قبل شناخته شده است، اما تا کنون از چنین بمب هایی در جنگ ها استفاده نشده است، ولی آمریکایی ها معتقدند که ممکن است اسرائیل درحمله احتمالی خود به ایران از این بمب ها استفاده کند.
49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    جنگ روانی اه.کی باور میکنه.این فقط با خورشید میشه.
    • امیر IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      28 5
      چنین بمبی هست امریکا آزمایش ازش داشته موفق بوده بمب بسار خطرناک است
  • م.ی IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    اون ها اگر بمب الکترومغناطیسی دارند ما نیروی شکست ناپذیر ایمان رو داریم
    • بدون نام IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      53 6
      یک افسر نازی در جنگ دوم جهانی میگفت یک دلاور هر چقدر غیور و دلیر باشد بدون اسلحه هیچ است و اسلحه بدون فشنگ همچنین و بدون وسیله جابجایی همچنین.
    • ghasem IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      19 29
      شما درست میفرمایید. البته اون فرمانده نازی هم درست میگه. اما ما هم زمانی که با ارتش بعث جنگیدیم سلاح نداشتیم(نام های پیشرفته ای مثل چیفتن و تامکت و اسکای گارد و ... بود ولی بدون کارکرد) اینجا بود که قدرت ایمان منجر به قدرت دیگه ای به نام خلاقیت شد و خلاقیت از هیچ به ما اسلحه داد. تفاوت فلسفه ارسطویی با فلسفه ایلامی همین جاست:اولی میگه اول مسیر رو پیدا کن و بعد شروع به حرکت اما فلسفه اسلامی( نه عربی، اشتباه نشه) میگه تو شروع کن به حرکت آنگاه یه نیرویی بهت کمک میکنه و تو رو در مسیر قرار میده. تفاوت این دو تا در همون قدرت ایمانه پس ایمان منجر به اسلحه میشه و اما اسلحه الزاماً نتیجه رو حاصل نمیکنه. بیایید منصفانه قضاوت کنیم! ممنون از توجه شما.
    • بدون نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      6 6
      به بدون نام میگم ما هشت سال در برابر این عتیقه ها جنگیدیم و هیچ غلطی نکردن!اسراییل اینقدر وسعتش کمه که با 10موشک بالستیک ویران ویران میشه!تازه ما دست خالی نیستیم خدارو شکر خیلی پیشرفت کردبم تازه ما با دست خالی هشت سال جنگیدیم وای به حال الان که این قدر پیشرفت کردیم!
  • بدون نام GB ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    مرگ بر تمام جنگ طلبان عالم
    • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      68 6
      و فراهم کنندگان زمینه های جنگ
  • M.R.K IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    بمبی که ساخت اسراییل باشه یه باتری رو هم تو ایران نمیتونه از کار بندازه!!!!!!!! بابا برین کاهو سکنجبین تونو بخورین!!!شمارو چه به این غلطا!!!!
    • شیشلیک خور IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      35 9
      چینی یا روسیش خوبه؟
  • محسن IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    70 14
    اویل... جالبه واقعاً.
  • علیرضا EU ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    غلط کرد این اسرائیل به قول بعضی ها : مفت حرف بزن ،حرف مفت نزن
  • بدون نام IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    خدا خودش رحم کنه
  • اهوازی IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    اسرائیل و آمریکا به گفته امام هیچ غلطی نمیتوانند بکنند
  • بدون نام IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    23 40
    من خودم انوقت یه اسرائیلی کش درجه یک می شم
  • خلیج فارس IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    20 30
    اگه از این غلطا بود از اسرائیل زرنگترشم بوده ولی غلطی نکرده .. اگرم باشه اونا اونقدرم خر نیستند که دست به چنین حماقتی بزنن...
  • بدون نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    23 18
    بمب های مغناطیسی اینها رادیو تلویزیون و نیروگاه های صدام را از کار ننداخت و عملا خیلی کم اثر بود
    • امیر IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      15 7
      این بمب در هیچ جنگی استفاده نشده
    • بدون نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      16 7
      این بمب فراتر از ان چه فکر می کنید می تواند لوازم الکتریکی رو از حالت خاموش به روشن تبدیل کنه سپس بسوزه اما تصویری کوچکی از این بمب در سریال 24 هست
    • mehran IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      10 5
      آقا امیر نکنه شما از مقامات پنتاگونی؟آخه خیلی مطمئن صحبت می کنی.حتی ایران هم رو ساختن این نوع بمب ها تحقیق کرده.آمریکا تو جنگا از سلاح هایی استفاده می کنه که پنجاه بعدش بهش اعتراف می کنه
    • علی IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      11 2
      اره تو سریال 24 هست بهترین قسمت سریال 24 همین جاشه که تمام شهر تو تاریکی مطلق میره وبر میگرده به 100000 سال قبل که برق ولوازم الترونیکیو برق نبود کل شهر قطعات الترونیکیش کاملا باید عوض بشه تا دوباره درست شه شهر
    • بدون نام IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      9 4
      تو اینترنت و ویکی پدیا سرچ کنی میفهمی این بمب به معنی واقعی استفاده نشده
  • بدون نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    13 31
    ای بابا اسرائیل حمله نمی کنه اگه قرار بود ایران نابود بشه تو هشت سال جنگ که با تمام دنیا جنگید شکست می خورد اونا میدونن که ایران شکست نمی خوره برای همین دارند جنگ روانی راه میندازن که فقط چهره ایران رو خراب کنن
    • محسن IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      24 8
      در جنگ ایران و عراق اتفاقاً کشوری که به شدت از قدرت گرفتن عراق و پیروزیش میترسید همین اسرائیل بود. اسرائیلی ها هرگز دوست نداشتند اون جنگ پیروز داشته باشه. حتی اگرم پیروز داره اون صدام نباشه. اونا خیلی دوست داشتند جنگ بیش از اون چیزی که لازمه طول بکشه، همین طور هم شد به مدد انسانهای بی عقل، این کار رو کرد.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    32 6
    اميدوارم اين دوستاني كه شعار ميدن، عمل هم بكنن. نه كه در صف اول در روندگان از جنگ باشن. ياد ديالوگ حاج كاظم تو آژانس شيشه اي مي افتم كه مي گفت: خیبری دودنداره سوز داره. خیبری ساکته/ دود اون موتوری ها امثال من وعباس رو خفه میکنه! دود نكنيد لطفا !
    • مهران IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      9 0
      یعنی شما از نوع خیبری هستی؟خدا کنه ما که حسود نیستیم.می ترسم موقع جنگ چیزه دیگه ای باشی
  • سرباز هوشمند وطن IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    8 14
    اگر اینبار جنگی در منطقه راه بیفتد جنگی کاملا هوشمندانه خواهد بود با توجه به پیشرفت تکنولوژی وعلم در علوم نظامی کارشناسان نظامی ما باید روی عملکرد و نحوه اثر و خنثی سازی این بمبها مطالعات لازم را انجام دهند تا در موقع ضرورت اقدامات لازم را انجام دهند و غافلگیر نشوند . همانطوری که دشمنان ما (اسراییل و امریکا) تمام تهدیدات ما را جدی میگیرند و برای خنثی سازسی تهدیدات ما تمهیداتی را می اندیشند مثل سپر گنبد اهنی که همین اخیرا اسراییل ان را در تل اویو نصب کرد ما هم باید تمام تهدیدات انها را جدی بگیریم و تمهیدات لازم را برای مقابله بادشمن در نظر بگیریم و راهکارهای مقابله با ان را در دستور کار قرار دهیم.
    • بدون نام IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      16 8
      نیاز به دانش در حد امریکا دارد
  • ملت IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    30 12
    به سگ گفتند چرا پارس میکنی گفت می ترسانم گفتند پس چرا دمت می جنبد گفت خودم میترسم.
  • م.ی IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    11 18
    جناب بدون نام پس شما فکر میکنید سلاح های ایران از عراق که حمایت44کشور رو پشت سر خودش میدید(از جمله امریکا-شوروی-المان و فرانسه) بیشتر بوده که جلوی ایران کم اوردن و دو برابر ایران تلفات و اسیر دادن ایا جنگ های پیامبر روکه با300 نفر با بیش از 1000 نفر از کفار میجنگیدن و اخرش هم پیروز میشدند را شما بهش اعتقاد ندارید در ضمن ما علاوه بر اعتقادات وایمان خود تسلیحات نظامی بسیار خوبی داریم که خود امریکا و اسرائیل بارها بهش اعتراف کردند تو رو خدا منطقی باش واز تبلیغات پوچ دشمن نترس همین در ضمن ملاک ما اعتقاداتمون است نه نظر یک افسر نازی
    • بدون نام IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      8 5
      این طور که میگید نیست خیلی از کشورها هم به ایران کمک میکردن اون کشورهای که شما میگی هر که پول میداد بهشون بهش سلاح میفروختن مثل آلمان و فرانسه به ایران سلاح فروختن
  • عاشق وطن IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    25 12
    آخه کشوری ( اسراییل ) که از تهران کوچکتر است ، تو جنگ 33 روزه هم که از پس حزب اله لبنان برنیومد ، تو جنگ 22 روزه هم که از پس فلسطینی ها بر نیومد و تا تونست زن و پچه ها ، پیرمردها و پیرزن ها رو کشت آخرش هم که عقب نشینی کرد و وهیچ کاری نتوست بکنه ، چطور ممکنه که به کشوری که ده ها برابر خودش ( ایران ) از نظر مساحت است حمله کنه ! فرض کنیم که حمله کنه فردای بعد از جنگ چی چه اتفاقی افتاد؟ آیا ایران هم نگاهش میکنه و هیچ مقابله به مثل نمی کنه ؟ اگر می تونستند که تا حالا حمله کرده بودند !!! آمریکا به عراق حمله کرد ، به افغانستان حمله کرد و دورتا دور ایران رو محاصره کرد ، بنده های خدا اون زمان که راحتر بود که با کمک اسراییل به ما حمله کنند پس چرا حمله نکردند !!! اول فکر کنید و بعد کامنت ببگذارید
  • علی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    18 17
    اسراییل را چه به این غلطها
  • ایران دوست IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    12 10
    من نمیدونم چرا بعضیا الکی فریب لفاظی و جنگ روانی این رسانه ها رو میخورن و هی الکی میترسسسن بابا بخدا اگه از جلو سگ فرار کنی دنبالت میکنه ولی اگه اگه دولاشی که یه سنگ برداری مثل سگ ازت میترسه و فقط واق واق میکنه همه دنیا میدونن که نه امریکا و نه سگ پاسوختش اسراییل جرات رویارویی با ایرانی جماعت رو ندارن اگه اینا میتونستن غلطی بکنن ده سال پیش میکردن اون زمان نیروی بیشتر و مشکلات کمتری هم داشتن برید راحت بخوابید و بصدای پارس این سگها توجه نکنید سگ انقدر هم که بعضیا فکر میکنن خر نیست که به شیر حمله کنه هر چقدر هم که احمق باشه میدونه که نمیتونه از پس ما بر بیاد این قضیه سپر موشکی و گنبد آهنی هم در برابر باران موشکی ایران فقط مثل چتر پلاستیکی در برار سنگ باران ابابیل در داستان ابرهه میمونه
  • علی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    9 8
    این از بدبختی ما مسلمانها است که اگر اتحاد داشتیم با تف هر مسلمان اسرائیل رو سیل میبرد ، این رژیم اصلا در حدی نیست که رسانها اعلام میکنند و این رو جنگ 33روزه ثابت کرد.
  • جواد IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    5 3
    باید به عرض هم وطنان عزیز برسانم که یکی از دلایل احداث شبکه فیبر نوری و گشتر آن به خاطر کاهش یا خنثی سازی اثرات این بمب روی سیستهای الکتریکی و الکترونیکی میباشد که در سالهای گذشته این شبکه به طور بی سابقه ای گسترش پیدا کرده
  • ذبیح الله IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    4 2
    با سلام به همه ی دوستان و عزیزان اولا و آخرن اسرائیل در حدی نیست که بخواد به ایران خمله کنه بعدش آگه کوچکترین حماقتی بکنه توسط دلیر مردان و زنان ایرانی و ولایت مدار ، شخم زده می شه اینو مطمئن باشید . این تهدید ها همه اش جنگ روانی است . یا علی
  • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    4 2
    مال این حرفا نیستن ....همش جنگ روانیه وقتی میدونن نمیتونن کاری کنن جنگ روانی راه میندازن ولی نمیدونن چه خبر اینا نمیدونن ایران چه مردمان پولادینو غیرتی داره
  • شهرام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    1 2
    این بمب واقعا هست ولی جهت اطلاع این بمب توسط سپاه هم آزمایش شده و الان شاید از نقاط قووت ما حتی در مقابل آمریکاست نه اسرائیل
  • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    1 0
    این بمب حتما باید از یک هواپیما انداخته شود یا مثل بمب ساعتی هم می تواند سر ساعت مشخصی منفجر شود؟!
  • بدون نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    1 1
    بمب های الکترومغناطیسی می تونن اطلاعات دیتاسنترهای مراکز مهم مالی ایران مثل بانکها یا بورس یا... را از بین ببرند؟
  • بی نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    1 2
    دوستان بهتره منصفانه نظر بدیم. آدم عاقل کسی است که هیچگاه دشمن خودش رو دست کم نمی گیره. اگه تا حالا این بمبها استفاده نشده اند شاید عمده ترین دلیلش این باشه که هنوز به این سطح از تکامل نرسیده بودند. من به عنوان کسی که در این زمینه تحقیقاتی انجام داده ام فقط امیدوارم که هیچکس مخصوصا بر علیه ایران از این نوع سلاح استفاده نکنه چرا که واقعا نتایج این کار غیر قابل تصوره.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
    1 1
    اگر اين بمب چيزي باشه که ادعا ميکنن کافيه که ديتا سنتر ها و تجهيزات حساس داخل محفظه هاي فلزي داراي اتصال زمين مؤثر قرار داده بشن.در ضمن خيلي از کابلهاي اصلي ارتباطي به دليل جلوگيري از نويز شيلد دارن و اگه استاندارد ها به خوبي در اين تجهيزات رعايت شده باشه که در ايران معمولا ميشه اين بمب بر خلاف ادعاي اسراييل در ايران تاثير چندان مخربي نخواهد داشت.