مدیر کل اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در مرداد ماه سال جاری با واردات 3 هزار کالا بدون استاندارد و بی کیفیت مخالفت شد.

« علي‌اصغر رمزي» افزود: از 23 هزار درخواست واردات در مردادماه سال جاري،20 هزار درخواست موفق به دريافت تائيديه استاندارد به لحاظ كيفيت كالاهاي وارداتي شدند تا بتوانند مراحل ثبت سفارش و واردات را طي كنند و3000 درخواست تائيديه كيفيت را اخذ نكرده و امكان ثبت سفارش و واردات را پيدا نكردند.
به گفته مسئول ستاد نظارت بر استاندارد و كيفيت كالاها ، طي سالهاي گذشته شاهد حجم قابل توجه‌اي از كالاهاي با كيفيتهاي بسيار نامناسب در سطح كشور بوديم كه متعاقب تاكيدات مقام معظم رهبري و مسئولين كشور و تصويب قوانين مربوطه، از اوايل سال گذشته در بحث مديريت واردات اقدام به كنترل مشخصات كالاهاي وارداتي قبل از ثبت سفارش آنها شده است.
وي در ادامه تصريح كرد: اين امر موجب شده است تا در مراحل اوليه و قبل از اينكه واردكنندگان و بازرگانان تعهد مالي براي خريد و واردات كالاها انجام دهند، كيفيت و استاندارد آن كالا را بررسي و در صورت تائيد آن، مجاز به انجام ثبت سفارش و طي مراحل بعدي جهت واردات باشند.
مسئول ستاد نظارت بر استاندارد و كيفيت كالاها خاطرنشان كرد: از اواسط سال گذشته با اجرايي شدن روش ياد شده تعداد قابل توجهي از درخواستهاي واردات به دليل نداشتن كيفيت مناسب كالاهاي مربوطه مجاز به واردات نشده‌اند كه اميدوارم با استمرار اين امر شاهد حذف اينگونه كالاها در سطح كشور باشيم و از سلامت و منابع ملي به نحو مطلوبي حمايت كنيم.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =