مهر نوشت:

رئیس مرکز بهداشت گلستان گفت: 285 تیم سلامت و 70 تیم پشتیبان برای اجرای طرح پزشک خانواده نیاز است.
محمد نعیمی طبیعی در حاشیه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان  افزود: با ثبت نام 193 پزشک برای شرکت در اجرای طرح پزشک خانواده، بیش از 65 درصد نیروهای پزشکی این طرح در استان برآورده شده است.

وی، تامین اعتبار این طرح را بر عهده شرکت های بیمه ای دانست و گفت: کمبود پزشک این طرح در استان متفاوت است و سعی می شود که با استقرار پزشک در مراکز درمانی جبران شود.

نعیمی اظهارداشت: داروخانه ها نیز در سطح اول بیماری، داروها را به رایگان در اختیار بیماران قرار می دهند و برای سطوح دو و سه بیماری نیز، شرایطی تعریف شده و تسهیلات ویژه ای برای تامین داروی مردم در هر مرحله از اجرای این طرح، قائل خواهیم شد.

وی گفت: کمبود پزشک حاذق و مقبول مردم نیز از مشکلات اجرای این برنامه است که باید در سطح ملی کار شود و معتقدیم که تفاوتی بین دریافتی های این پزشکان وجود دارد که در طرح دیده نشده است.

به گفته نعیمی، نیروهای مسلح نیز در صورت دریافت آمار و اطلاعاتی از آنها در درمانگاه های تامین اجتماعی، فرهنگیان و غیر از مجموعه وزارت بهداشت به عنوان درمانگاه معین و سرپرست معرفی می شوند.

وی افزود: خدمات دندانپزشکی ارتباطی با طرح پزشک خانواده ندارد و در این طرح فقط خدمات در سطح یک پزشکی، پزشکی تخصصی و فوق تخصصی دیده شده است.

کارگروه سلامت و امنیت غذایی گلستان در معاونت برنامه ریزی استانداری و با حضور فرمانداران و روسای مراکز بهداشت و در مان سراسر استان با محور تاسیس دو بیمارستان 500 تختخوابی و اجرای پزشک خانواده برگزار شد.

پزشک خانواده بناست از 10 مهر ماه جاری در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت استان گلستان به اجرا درآید.

301301
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =