احتمال تغییر دوباره نظام آموزش عمومی ایران از 6-3-3 به 3-3-3-3 با واکنش های بعضا طنزآلود کاربران خبرآنلاین مواجه شد.

دیروز معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد امسال همزمان با اجرای رسمی طرح 6-3-3، در برخی مدارس، فضای آموزشی کلاس های اول تا سوم با چهارم تا ششم، جدا می شود. این اظهار نظر، نظرات مختلفی از کاربران خبرآنلاین گرفت.

برخی کاربران البته تغییرات عددی نظام آموزشی  را به سیستم های بازی فوتبال تشبیه کردند و دراین باره نظر دادند.

یکی از کاربران نوشته است: "به نظرم 4-2-3-1 بهتره ... هجومی تره"
و کاربری هم در تایید او نوشته: "موافقم، برانکو هم همیشه این سیستم رو میچید موفق هم بود.
درسته نتیجش قشنگ نیست ولی موفقه ناجور!!!!!!!!!!!"
و همچنین: "البته با 3-3-3-3 میشه لبنان برد!با 12 بازیکن!"

و یا: "3-3-3-3 چند ساله منسوخ شده! این روزا همه می خواند مثل اسپانیا از سیستم 4-6-0 استفاده کنند.
حالا باز عجله نکنید اجازه بدید ببنیم عادل و کارشناسای برنامه 90 هم نظراشونو بگند!!!"

مخاطبی هم توصیه کرده است سیستم را از کارلوس کروش، سرمربی تیم ملی فوتبال بخواهند: "بدین دست کروش ترکیب بچینه"

اما میان این همه نظر، بسیاری هم به طور جدی درباره تغییرات پی در پی نظام آموزشی نوشتند. یکی از کاربران نوشته است: "نظام آموزشی ما هر چن سال یک با آزمایشهای کارشناسی نشده ای را تحمل می کند و دود آن به چشم دانش آموزان وبعد معلمین می رود.دانش آموزان 1- گیج شدن ونمی دانندآخرش چه اتفاقی می افتد2-معلمانی در ابتدایی و خاصه ششم ابتدایی درس میدهن که نه توان ونه حوصله ونه تجربه لازم رادارن.فراموش نکنیم کلاس ششم تا حدی همان اول راهنمایی است خداییش معلمای ابتدایی میتوانن تدریسش کنن؟معلمها هم ضرر می کنند وقتی می بینند چه اوضاع در هم وبرهمی است خداییش انگیزشون را ازدست میدهند-راستی از این نکته هم غافل نشویم که بسترهای این سیستم از حیث فظای آموزشی و .......... به هیچ وجه فراهم نیست."

کاربری هم نوشته: "باسلام متاسفانه در کشور ما برخی از مدیران ارشد اول تصمیم می گیرند تصمیم را اجرایی می کنند بعد به نقطه نظرات کارشناسان را می شنوند ، طرح 6-3-3 از ابتدا کار دچار ایراد بود ، متاسفانه برخی از مدیران آموزش وپرورش فکر می کنند علت موفقیت کشور ژاپن طرح 6-3-3 است در صورتیکه راز موفقیت آموزش وپرورش ژاپن را باید در زیرساخت ، تربیت معلمان حرفه ای ، توجه به کارتیمی ، استفاده از نخبه گان تربیتی ، توجه به مدارس ابتدایی ، صرف بیش از50 درصد انرژی معلمان روی عوامل عاطفی دانش آموزان ( در ایران معلمان جواب سلام دانش آموز را نمی دهد ) وبسیاری دیگر از مطالب ، البته آقای حاج بابایی زحمات زیادی برای آموزش وپرورش کشیدند ، اما بی توجهی به نخبه های آموزش وپرورش ، بی نوجهی به معلمان فوق لیسانس ودکترا ،در پرداخت حقوق"

چند کاربر هم درباره کمبود فضای آموزشی برای اجرای این طرح نوشته اند: "خیلی خوبه، خیلی. انگار یادتون رفته توی روستاهامون از اول تا پنجم سر یه کلاس می شینن. انگار حواستون نیست که کمبود فضاهای آموزشی داریم. با این طرح یعنی یه ساختمون دیگه اضافه شه. داریم؟ این حرفا مال یه کشوریه که همه چیش سر جاشه نه اینجا. هر روز یه سیستم جدید. همه سردرگم. همه کلافه."

و همچنین مخاطبی سیستمی جدید ارائه داده است: "شاید با متخصصین آموزش و پرورش مشورت کنند به نتیجه 4-4-4 برسند؛ نوجوانها در دوران راهنمایی نیاز دارند فرصتی بیشتر برای پیدا کردن خودشان داشته باشند و بعد به مرحله دبیرستان بروند تا فقط اثرات مثبت در کنار جوان ها (دبیرستانی) قرارگرفتن را بگیرند. با شرایطی که بچه های دبستانی امروز دارند 4 سال برایشان کافی است چون اکثرا جلوتر تر از نظام آموزشی هستند. دبیرستان 4 سال می تواند خیلی ها را مسوولیت پذیر و جویای کار و تجربه زندگی کند که فقط به دانشگاه فکر نکند (به این موضوع آخر دراز مدت نگاه کنید)."

مخاطبی هم با یکی از کشورهای خارجی چنین مقایسه کرده است: "به یک کشور رفته بودم از اتفاق در یکی از باغهای اونجا معلمی 5 دانش آموز ابتدایی را برای درس و تحقیقات به باغ اورده بود من چون معلم بودم کنجکاو شدم ببینم چکار می کنن هوا سرد بود این 5نفر پسر ودختر بودن معلم انها خانم بود لباس مدرسه پوشیده بودن عین هم رنگ هم با تفاوت مدل پسرانه ودخترانه تمام باغ را دیدند یادداشت کردند ویک جا دورهم نشستند وخواندند معلم بسیار ساده وبامهربانی باآنها برخورد می کرد بعد دسته جمعی عکس گرفتن ورفتند . حالا هرمعلمی بخواد بچه هارا گردش علمی ببرد حداقل 25 نفر وبچه ها لباس مهمونی پوشیدن وهمه چیز یاد می گیرن به جز علم واتحاد."

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به آنها، به این خبر مراجعه کنید

نکته: نظراتی که در خبر اصلی و یا این خبر منتشر شده اند، هیچ کدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست؛ خبرآنلاین تنها نظرات کاربران خود را منتشر می کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    4 0
    خوبه سایه کیروش رو با تیر میزنیم
  • بدون نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    3 0
    خوبه سایه کیروش رو با تیر میزنیم
  • کیوان IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    5 0
    با سلام بنده یک دبیر دینی و عربی راهنمایی هستم با این تغییراتی که بوجود آوردند بخدا یک دانش آموز سواد واقعی نداره وقتی دانش آموز می بینه همکلاسیش که دانش آموز ضعیفی بوده ولی بازم سال بعد همراه اون کلاس بالاتر میاد خوب معلوم درس نمی خونه بخدا بغض گلوم رو گرفته با این دانش آموز های بی سواد برای نظام فقط کمیت مهمه نه کیفیت
  • rezaperspolisy US ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    5 0
    ماشالا كاربراي خبرآنلاين!
  • بدون نام IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    3 1
    ایران باید دفاعی بازی کنه تا تو ضد حمله ها به گل برسه در غیر اینصورت بازیکنا نمیتونن گل بزنن....
  • بدون نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    2 0
    معلم حرفه ای نداریمممممممممممممم
  • مهدی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    0 0
    راستی معلم حرفه ای ملیاردی هم میخوایما همینمون کمه سیستم درسته وزیرحرفه ای درحدلالیگا و... فقط معلما میلیاردی نیستن..........؟؟؟؟!!!!