بنیاد سینمایی فارابی، سازمان سینمایی سوره و سازمان فرهنگی هنری شهرداری در بیانیه‌های جداگانه انتشار فیلم هتک حرمت به ساحت پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند.

بنیاد سینمایی فارابی در واکنش به هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «رسول عشق با آغوشی گشوده و سرشار از محبت، پیمان مهروزری را به ارمغان آورد، تا جهل و کینه و ستم‌گری را از دنیای آدمیان بزداید و حکومت عاشقانه را بگستراند. محمد نبی (ص)، پیامبری که مرام و آیینش جز پرستش خدای بی‌همتا و دوست داشتن همنوع نیست، در تلخ‌ترین و تاریک‌ترین زمانه‌های بشر، دریچه‌های وسیع نور را گشود و خواب سیاه خفاشان ظلمات پرست را آشفت.

 

امروز و در عصری که دم زدن از فرهنگ و هنر، مسلکی همه پسند شده تا عوام‌فریبان دست و قلم را برای نیات ناپاک و دور از کمال خود به کار گیرند، بار دیگر عربده مستانه جهل از حلقوم ناپاکانی برخاست و جاهلی گمراه به امر اربابان گمراه‌تر از خویش، پیامبر عشق را به خیال باطل خود، مورد اهانت قرار داد. غافل از این واقعیت هزاران بار اثبات شده که پیامبر اسلام (ص) و تمام انبیای الهی، در سراسر تاریخ به رغم تلاش بدخواهانه کینه توزان، منزه و مبرا از هر بدی، جایگاهی بی‌مانند در قلب پاک خداجویان دارند.

 

تردیدی نیست که دین پاک اسلام همانند تمام ادیان الهی راهی است برای دستیابی به صلح و آرامش. بدون شک جامعه امروز انسانی بیش از هر زمانی نیازمند وحدت، صلح و زندگی مهرورزانه است، اما شیاطینی سیاه‌روی با وسوسه‌های صهیونیستی و استکباری بی‌شرمانه بر طبل نفاق و دشمنی می‌کوبند.

 

به طور یقین چنین هتاکی‌هایی از سر ضعف و هراس، از سوی اهل هنر بی‌پاسخ نخواهد ماند و راهکارهایی اصیل و متعهدانه، عرصه هنر را به محملی برای پاسخگویی به چنین افکار نا‌پاکی بدل خواهد کرد.
 

بنیاد سینمایی فارابی با محکوم کردن اقدام ابلهانه هنرمندنمایان اجیرشده استکبار و با بری دانستن هنرمندان راستین از چنین پلشتی مذبوحانه‌ای، با استعانت از توجهات حضرت حق و در پناه مدد امام زمان (عج)، همچنان آماده همکاری با هنرمندان سراسر دنیا برای گام برداشتن در عرصه بیدارسازی فطرت پاک جهانیان است. امید که در سایه بیرق عدالت‌خواهی، عصر حاکمیت شعور و عشق آغاز گردد و پلیدان و ظلمات نشینان برای همیشه در اعماق سیاهی مدفون گردند.»

***

سازمان سینمایی سوره نیز در پی اهانت به ساحت نورانی پیامبر اکرم (ص) بیانیه‌ای به این شرح منتشر کرد:

«به نام خدا
شاید آن‌هایی که به زندگی در دنیای تیرگی‌ها خو گرفته‌اند و فراموش کرده‌اند نظام هستی در حرکت به سوی کمال مطلق و روح زیبای خداوندی پیش می‌رود بتوانند با توهین و افترا به بندگان بزرگ و خاص خداوند و برگزیدگان احدیت بخشی از کینه و عداوت خود را با آیین پاک و الهی اسلام آشکار کرده و از این طریق جامعه جهانی را از حقیقت اسلام و آموزه‌های مترقی آن دور کنند، اما ما پیروان این آیین و پیامبر بزرگوارش حضرت ختمی مرتب، می‌دانیم که آنچهره نورانی و پرعطوفت که روزگاری در جامعه جهل زده ظهور کرد و انسان را کرامت بخشید، عاقبت منبع خیر و کمال برای جامعه امروز خواهد شد.


فرزند پاک او روزی ظهور خواهد کرد و بر این تیرگی‌ها خط بطلان خواهد کشید، افسوس که بعضی سردمداران دنیای امروز که داعیه صلح و تمدن دارند، قوام حکومت و اندیشه خود را در توهین به آرا و افکار دیگران و حمله رسانه‌ای به ادیان آسمانی می‌دانند و هنوز پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) را آماج توهین و افترا قرار می‌دهند تا تصورات نادرست خود از این رسول آسمانی و آیین روحانی اسلام را در جهان انتشار دهند.


سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری همچون میلیون‌ها مسلمان و مانند هر انسان آزاده، ساخت فیلم موهن درباره پیامبر بزرگ اسلام را محکوم کرده و امیدوار است عاملان این حرکت به زودی مجازات شوند تا از این پس جامعه جهانی مسلمانان شاهد چنین اقداماتی نباشد.»

***

 

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم در پی هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) با صدور بیانیه‌ای ساخت این فیلم و توطئه امریکایی ـ صهیونیستی را محکوم کرد. متن بیانیه را در ادامه می‌خوانید:
 

«بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر صهیونیسم بین‌الملل و استکبار جهانی به سرکردگی امریکا، با توسل به سخیف‌ترین روش، مقدس‌ترین و نورانی‌ترین چهره میان مقدسات عالم یعنی پیامبر گرامی اسلام (ص) را هدف قرار داده است تا اندکی وحشت روزافزون خود از توسعه وگسترش فرهنگ غنی، بشردوستانه و سرشار از معنویت و سعادت اسلام عزیز را چاره کند و با راه‌اندازی تفرقه و آشوبی دیگر، حرکت مذبوحانه‌ای را در برابر موج بیداری اسلامی و اقبال جوانان به معارف اسلامی دست و پا کند.

 

ساخت و نمایش فیلمی توهین‏‌آمیز نسبت به مقدسات اسلامی و شخصیت گرانقدر رسول گرامی اسلام (ص)، در مقطعی که کشورهای اسلامی و مسلمانان منطقه با رواج بیداری اسلامی، مسیری متفاوت نسبت به گذشته را می‌پیمایند و روز به روز از گستره نفوذ استکبار در این کشور‌ها کم می‌شود و همچنین در سالگرد حادثه مشکوک 11 سپتامبر، نمی‌‏‌تواند اقدامی انفرادی و شخصی، تنها از سوی یک کارگردان اسرائیلی - آمریکایی باشد.

 

بدیهی است که این اقدامی حساب‌‌شده از سوی طراحان آشوب و فتنه در میان جوامع اسلامی است و اگر چنین نباشد، همان‏طور که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌‏الله خامنه‏‌ای فرمودند، «سیاستمداران امریکا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را که دل ملتهای مسلمان را به درد آورده‌اند، به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند.»

 

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ضمن تاکید بر هوشیاری ملت عزیز ایران و همه مسلمانان، به ویژه رسالت و مسئولیت خطیر هنرمندان و اهالی شریف فرهنگ و هنر را در جهان اسلام در شناخت ابعاد مختلف این اشوب افکنی یادآور می‌شود و برای مقابله هوشمندانه با اینگونه حرکات پست و نفرت‌انگیز، دست همه دلسوزان و علاقمندان را به گرمی می‌فشارد.»
 

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =