کارگردان فیلم سینمایی «گشت ارشاد» معتقد است که باید نفر سوم و بی‌طرفی وجود داشته باشد که در مورد اختلاف بین وزارت ارشاد و ناشر نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی «گشت ارشاد» قضاوت کند.

بهناز شیربانی: سعید سهیلی کارگردان فیلم سینمایی «گشت ارشاد» شب گذشته 24 شهریور با حضور در برنامه «هفت» درباره حواشی به وجود آمده بر سر نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی «گشت ارشاد» صحبت کرد.


در ابتدای این بحث سهیلی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم سینمایی «گشت ارشاد» به مقدسات توهین کرده است یا خیر؟ گفت: «مقدسات ما قرآن، ائمه، خدا و پیامبر است. من به سردار احمدی مقدم احترام زیادی می‌گذارم و به نظر من او یکی از باشعور‌ترین و عاقل‌ترین مسئولان نظام هستند، اما اگر بگوییم که لباس نیروی انتظامی مقدس است، اینگونه نیست. من معتقدم که لباس بسیج قابل احترام هست، اما مقدس نیست.»


او ادامه داد: «متاسفانه برداشت‌های غلطی از فیلم شد. باید به نظر مخالفان احترام گذاشت، اما این مخالفت هم باید با منطق و اصولی انجام شود و همراه با حب و بغض نباشد.»


این کارگردان سینما در ادامه گفت: «به نظر من فیلم خنثی مشکلات مردم را حل نمی‌کند فیلم اجتماعی که حرفی برای گفتن دارد قطعا مخالفان و موافقانی دارد.»


او ادامه داد: «منصفانه نبود که فیلم من از اکران پایین کشیده شود،آن هم در شرایطی که در آخرین روز اکرانش در تهران 69 میلیون تومان فروخته بود. به هر حال پول برای من چندان اهمیتی ندارد و تا به امروز غیر از «چارچنگولی» و «ازدواج در وقت اضافه» من به دنبال پول نبودم و هدفم از ساخت این دو فیلم این بود که بدهی‌های پیشینم را بدهم و سرمایه‌ای برای ساخت فیلم‌های بعدی داشته باشم و با ساخت فیلم سینمایی «گشت ارشاد» خواستم نشان دهم که فیلم خوب ساختن سخت است و فیلم تجاری ساختن خیلی هم سخت نیست.»


سهیلی درباره تخلف‌هایی که که برخی معتقدند در نسخه نمایش خانگی بوجود آمده است گفت: «معتقدم فقط از دو طریق می‌تواند اشتباهی در نسخه نمایش خانگی فیلم بوجود آمده باشد. اولین حدس من این است که دوستان در وزارت ارشاد فیلم را دیده‌اند و مجوز را صادر کرده‌اند و وقتی با اعتراض‌ها مواجه شده‌اند پایشان را عقب کشیده‌اند و یا اینکه مسئولان وزارت ارشاد فیلم را کامل ندیده‌اند و شاید سهل انگاری اتفاق افتاده باشد و از نظر من هیچ تخلفی در انتشار نسخه نمایش خانگی فیلم انجام نشده است.»


سعید سهیلی در ادامه گفت: «به نظر من وقتی اختلافی بین وزارت ارشاد و موسسه ناشر بوجود آمده است باید نفر سوم و بی‌طرفی وجود داشته باشد که این موضوع را قضاوت کند.»


او در پاسخ به این سوال که جواد شمقدری تا چه حد در ساخت فیلم سینمایی «گشت ارشاد» با او همکاری داشته، گفت: «شمقدری خیلی سخت پروانه ساخت این فیلم را صادر کرد و بعد از 7 ماه پروانه ساخت این فیلم صادر شد و هیچ رفاقتی در این پروسه وجود نداشت، اما من همیشه جواد شمقدری را مثل برادرم می‌دانم.»

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    43 30
    کاملا موافقم
  • محمد US ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    راست میگه دیگه، هر کی میخواد انتقاد کنه میگن توهین به فلان و بهمان. بابا بلاخره یکی اگه بخواد انتقاد کنه چکا باید بکنه؟
  • مهدی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    فیلم جالبی بود از منظر اجتماعی که حقایقی را بیان میکرد هر چند تلخ و به نظرم دلیلی برای عدم اکران نیست.
  • ياس IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    درود به شرفت ... فيلم بسيار عالي بود ... لذت برديم از اين نا مردمي ها هم قلبمان آزرده خاطر شد ! فيلم بعدي را كوبنده تر بساز سعيد سهيلي صبور ...
  • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    آقاي سهيلي فيلم شما يك فيلم خوب هم از نظر قصه وهم كارگرداني وبازي بود. مهمتر از همه اين كه حرف براي گفتن داشت.من از گشت ارشاد خيلي لذت بردم.ممنون.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    از کارگردان چارچنگولی انتظار دیگه ای نمیره
  • vv IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    23 31
    شاید اخرین فیلم خوش ساخت و موضوع داری که در سینمای ایران دیده بودم فیلم قرمز بود بعد از قرمز هیچ فیلمی به دلم نمینشست تا اینکه با عرض پوزش کپی غیر مجاز فیلم گشت ازشاد را دیدم فیلمی خوش ساخت فکر شده منتقدانه و تماشاگر پسند بود و هیچ نکته ای که بخواهد به مقدسات توهین کند در ان ندیدم ایا بسیجیان کمی بوده اند که خلاف کرده اند؟بسیجیان هم انسانند و ممکن الخطا یا همینطور خلاف کاران کمی بوده اند که از لباس نیروی انتظامی برای کلاه برداری استفاده کرده اند؟ایا این صحیح است که هر چیزی را مقدس بدانیم و نزدیک شدن به ان را خلاف شرع تشخیص دهیم؟ایا این کار لوث کردن کلمه ی تقدس نیست؟چرا میخواهیم دین را در چهره ی مردم مخالف ازادی نشان دهیم اسلام دین ادراک و اختیار است دین دوستی و محبت .
  • مهدی IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    خجالت بکش با این فیلمت
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    12 42
    من فیلم گشت ارشاد را دیدم.صد رحمت به اخراجی ها!!!
  • سیروس IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    94 61
    فیلم تون واقعیت جامعه رو منعکس می کنه.چرا ما همیشه واقعیت رو پنهان کنیم و ایده ال هایی که کمتر وجود دارن رو برجسته می کنیم؟فکر نمی کنید یه روز به خاطر ترس از واقعیت اینقدر فاصله ایجاد بشه که دیگه مشکل قابل حل نباشه؟
  • بدون نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    89 57
    به نظر من چشم های پر اشک و دست های لرزان و صدای آرام آقای سهیلی در این برنامه ی زنده خود بیانگر بسیاری از ناگفته ها در باره ی سرنوشت این فیلم و کارگردان بود . آقای سهیلی امیدوارم موفق باشید و از اینکه در صحبت هاتون اشاره کردید که رسانه های بیگانه دلسوز شما و دیگر ایرانی ها نیستند و صرفا به دنبال اهداف خودشان هستند شخصا از شما تشکر میکنم
  • javid IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    27 55
    زنده باد سهیلی
  • اميد IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    2 11
    سخنان سهيلي رادربرنامه 7ديدم وبسيارشگفت زده شدم ايشان با آن سايقه درخشاني كه در عرصه دفاع مقدس بيان كردند خيلي تعجب دارد كه چنين فيلمي رابسازند.تصور مي كنم ايشان با اين فيلم از گذشته خود خواسته اند انتقام بگيرند.(توجه شما را به آن سه دسته مردم پس از جنگ شهيد باكري جلب مي كنم.عده ايي از گذشته خويش پشيمان (احيانا انتقام جوي گذشته خويش ) و عده اي بي تفاوت وعده اي خون دل مي خورند) فيلمن سخيف گشت ارشاد تنها به بسيج اهانت نمي كندبلكه به نوعي همه ارزش ها را زير سوال مي برد بي آنكه فرصت دفاع به كسي بدهد. مسخره كردن وعظ وخطابه در مسجد-- شهادت طللبي -حضور در صحنه هاي خطرناك وغيره آيا لرزش وغش وضعف حسن در فيلم سمبل جانبازان اعصاب وروان نيست ؟؟ايا نترسيدن او از خون بعد از مرگ سمبل تمسخر شهادت طللبي نيست