مهر نوشت:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: شش سالن با ظرفیت یک هزار و 502 صندلی در شهر همدان و 10 سالن در تمام شهرستان های همدان برای اجرای نمایش های جشنواره تئاتر کودک امسال در نظر گرفته شده است.
خسرو بیات  با بیان اینکه همه ادارات و ارگان های ذیربط استان همدان نیز در جشنواره حضوری فعال دارند، گفت: هم اکنون 11 کمیته اجرایی برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره در همدان با وظایف مشخص تشکیل شده است که کار خود را آغاز کرده اند و محل دبیرخانه در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان تعیین شده است.

توسعه فرهنگی همدان با برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

وی با بیان اینکه توسعه هنری و فرهنگی نشات گرفته از برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را می توان در استان همدان به وضوح دید، گفت: استقبال بی نظیر کودکان و نوجوان و خانواده ها از اجرای نمایش ها در همدان در طول سال و در ایام جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، موید این مطلب است.

بیات با اشاره به اینکه در سال های اخیر با یک تغییر دیدگاه مثبت در خصوص تئاتر در استان همدان مواجه شده ایم، گفت: این موضوع اثرات خود را در آینده تک تک بچه هایی که امروز به سالن های نمایشی می روند و یا در خیابان تئاتر می بینند نشان خواهد داد.

وی گفت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در سه سال اخیر به معنای واقعی سبب رشد تئاتر کودک و نوجوان شده است و هر سال نسبت به گذشته این رشد محسوس تر و قابل لمس تر است.

حضور50 گروه نمایشی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

بیات گفت: امسال 50 گروه نمایشی در بخش های مختلف جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور دارند که این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دیدگاه تئاتری های ایران نیز در خصوص تئاتر کودک و نوجوان حرفه ای تر و جدی تر شده است، گفت: تفکیک بخش کودک از نوجوان، اضافه شدن بخش خیابانی و استقبال بی نظیر گروه های تئاتری در جشنواره امسال کمک خوبی به این دیدگاه حرفه ای می کند.

بیات افزود: از استان همدان نیز 9 گروه نمایشی در بخش مسابقه ایران و شش گروه نمایشی در بخش خیابانی برای حضور در جشنواره آمادگی خود را اعلام کرده اند.

داوری هنرمندان برجسته تئاتر استان همدان در جشنواره

وی با یان اینکه هنرمندان برجسته تئاتر استان همدان در بخش داوری جشنواره نیز حضور دارند، گفت: این آمار بیانگر روند رو به رشد فعالیت گروه های نمایشی کودک و هنرمندان نمایش در همدان است.

بیات با بیان اینکه اکنون بسیاری از گروه های نمایشی استان همدان به تئاتر کودک نیز گرایش پیدا کرده اند، گفت: عنصر رقابت دوستانه در میان هنرمندان نمایش استان همدان جانی تازه گرفته است.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز فعالیت خود را از ماه ها پیش برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره آغاز کرده است، گفت: این مجموعه با تشکیل کمیته های اجرایی، تمام توان خود را به کار می گیرد تا امسال جشنواره ای شاد، حرفه ای و آموزشی برگزار کند.

گفتنی است: 16 تا 22 مهر ماه نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار می شود.
301301
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =