ایسنا نوشت:

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز به انتشار جزییاتی درباره انفجاری در نزدیکی سایت هسته‌ای فردو پرداخت که هفته گذشته فریدون عباسی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران در صحن علنی کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به آن اشاره کرده بود.
روزنامه یدیعوت آحارانوت مدعی شد که جزییات انفجار مرموز شبکه خطوط برق میان قم و فردو فاش شده است و به نقل از ساندی تایمز نوشت که یک ابزار نظارتی جاسوسی مخفی شده میان صخره‌‌ها پس از آن که سربازان ایرانی قصد جابه‌جایی آن را داشتند، منفجر شد.
این گزارش مدعی است: سربازان ایرانی یک وسیله نظارتی جاسوسی را کشف کردند که در ظاهر یک سنگ، در نزدیکی تاسیسات فردو کار گذاشته شده بود.
ساندی تایمز نوشت که این سنگ قلابی وقتی منفجر شد که نیروهای امنیتی که ماه گذشته در حال گشت‌زنی در منطقه برای بررسی پایانه‌های ارتباطی و خطوط تلفن در فردو بودند سعی کردند آن را جابه‌جا کنند.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، کارشناسان ایرانی صحنه انفجار را بررسی کردند و بقایای ابزاری را یافتند که قادر به رهگیری اطلاعات کامپیوترها در این تاسیسات هسته‌یی بود که در آن اورانیوم از طریق سانتریفیوژها غنی‌سازی می‌شود.
این گزارش مدعی است که ایران ابتدا اخبار این انفجار را مخفی کرد اما هفته گذشته فریدون عباسی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران فاش کرد که خطوط برق میان قم و فردو در تاریخ 17 اوت دچار قطعی شد.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 245501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    10 1
    یعنی تا این حد؟!