شرکت فولکس واگن تا پایان دهۀ جاری به برند شمارۀ یک جهان در زمینۀ تولید اتومبیل تبدیل می شود.

با توجه به روند فعالیت های این شرکتِ خودروسازی به نظر میرسد که این امر شدنی باشد. این شرکت به تازگی از مدل جدید گلف رونمایی کرده است. گفتنی است اولین مدل گلف در سال 1974 وارد بازار شد و تعداد 29 میلیون عدد فروش رفت، یعنی بیشتر از مدل کاکسینل که فروش آن 21 میلیون عدد بود. امروز نیز این خودروی آلمانی در مجموعۀ خود جزء پرفروش ترین هاست.

نگاهی به مدل های قدیمی این خودرو، نشان می دهد که این اتومبیل همچنان ساخت و شکل قدیمی خود را حفظ کرده است. والتر دوسیلوا، مسئول طراحی شرکت فولکس واگن در این باره می گوید: هر مدل جدید باید در عین جدید بودن، ساختار قدیمی خود را نیز حفظ کرده باشد. مدل جدید ارائه شده از سوی شرکت فولکس واگن مجهزتر بوده و سوخت کمتری مصرف می کند اما از نظر شکل نزدیک به مدل قبلی است. در واقع این مسئله یکی از امتیازات و نقاط قوت شرکت فولکس واگن به حساب می آید؛ یعنی مهارت در این زمینه که چگونه بتوان با حفظ ساختار و شکل قبلی مدل های جدیدی به بازار عرضه کرد. فولکس واگن امروز با تولید خودروهای گرانقیمت، قابل اعتماد و با تکنولوژی بالا از مهمترین موتورهای صنعت آلمان است.
در حالی که بسیاری از شرکتهای خودروسازی در اروپا متأثر از بحران اقتصادی، روزهای سختی را پشت سر می گذارند، فولکس واگن امروز در وضعیت مناسبی قرار دارد. سال گذشته این شرکت آلمانی با فروش 8 میلیون خوردو پس از شرکت جنرال موتورز، در رتبۀ دوم فروش اتومبیل در جهان قرار داشت. فولکس واگن همچنین در میان شرکتهای اتومبیل سازی جهان با 15 میلیارد یورو، بیشترین سوددهی را داشته است. مارتین وینترکورن، رییس شرکت فولکس واگن می گوید: قصد داریم تا سال 2018 به اولین تولیدکنندۀ اتومبیل در جهان تبدیل شویم. این شرکت پیش بینی کرده است که سالانه تولید خود را به 10 میلیون و تا سقف 8% برساند. در حالیکه این رقم امروز 5% است.
اما سوال اصلی اینجاست که فولکس واگن چگونه می تواند به این هدف دست پیدا کند؟ شاید به مدد جهانی بودن این برند معروف این هدف قابل تحقق باشد. فولکس واگن امروز حضور محکمی در چین دارد؛ کشوری که در آن نزدیک به 2 میلیون اتومبیل مونتاژ و به فروش می رسد. این شرکت پیش بینی کرده است که میزان فروش خود در چین را به 3 میلیون و میزان سرمایه گذاری را به 14 میلیون یورو افزایش دهد. این در حالی است که این تعداد برای مهمترین خودروی فرانسوی یعنی پژو 450 هزار عدد است.
مهمترین مدل های فولکس واگن:
گروه فولکس واگن امروز در 12 مارک و در همۀ بخش ها، بازار اتومبیل جهان را پوشش می دهد: (فولکس واگن به همراه سیت و اسکودا)، اتومبیل های گرانقیمت با کیفیت بالا(آواودی)، اتومبیل های لوکس(بنتلی)، مدل های ورزشی(لامبورگینی، بوگاتی، پورشه)، مدل های سنگین(اسکانیا، مان)، مدل های موتور(دوکاتی) و همچنین دفتر مدل ایتال دیزاین جیوجیارو را در اختیار دارد.
تولیدات:
شرکت فولکس واگن نزدیک به 502 هزار حقوق بگیر دارد و روزانه نزدیک به 34500 عدد خودرو در کارخانه این شرکت بزرگ خودروسازی ساخته می شود. فولگس واگن 99 واحد تولیدی در 27 کشور جهان دارد و اتومبیل های ساخت آن در 153 کشور به فروش می رسد.
سهامداران:
خانوادۀ بنیانگذار فولکس واگن نزدیک به 50% از سهام این شرکت را در اختیار دارند. 20% سهام متعلق به شرکت لند دوبس ساکس و 17% نیز متعلق به قطر است.
شرکت فولکس واگن در سال 1936 و در زمان صدراعظمی آدولف هیتلر ساخته شد. اولین تولید این کارخانه پورشه بود که با نام سازندۀ آن فردیناند پورشه شهرت یافت. شرکت ولفرزبورگ در شمال آلمان در زمان جنگ جهانی دوم بسته شد اما با موفقیت مدل کاکسینل فولکس واگن مجدداً شروع به کار کرد.
اهداف: این شرکت قصد دارد با رساندن تولید به سقف 10 میلیون عدد در سال تا 2018 به اولین تولیدکنندۀ اتومبیل در جهان تبدیل شود.

 

لاکروا/ 23 سپتامبر 2012
ترجمه: زهرا خدایی

 

26331/
 

کد خبر 245692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    12 0
    ای ول به این آلمانها. چقدر کارشون درسته.
  • بدون نام IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    4 1
    این یعنی شایستگی؛شایستگی ملت بزرگی بنام آلمان که چه وظیفه شناس ,وسیله که خودشون اختراع کردن بعد از گذشت 100 سال باز هم در تولیدش اولن.