ایرنا نوشت:

مسئول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با تاکید بر اینکه منطقه در آستانه بحرانی جدی قرار دارد، گفت: ما به ایران و درایت رهبر آن در خاموش کردن آتش فتنه در منطقه و بازگرداندن آرامش میان مسلمانان اطمینان کامل داریم.
غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با شیخ عبدالامیر قبلان مسئول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان دیدار و با وی در رابطه با تحولات اخیر لبنان و منطقه به گفتگو پرداخت. قبلان در این دیدار مراتب تقدیر و تشکر خود را از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در راستای حل مشکلات ملت های منطقه ابراز داشت و گفت: برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران اهمیت بالایی داشته و اکنون جمهوری اسلامی ایران تنها امید مستضعفان جهان بوده و همه نگاه ها به این کشور دوخته شده است. ایران توانسته است در برابر زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی و آمریکا و دیگر مستکبران جهان ایستادگی کند و ما نیز همواره حمایت خود را از تلاش های این کشور به رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای اعلام داشته ایم. بیانیه پایانی این اجلاس با توجه به درج مفادی در آن مبنی بر حمایت از تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شریف، باعث عصبانیت شدید رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن شد.
مسئول مجلس اعلای شیعیان لبنان با محکوم کردن ساخت فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص)، آن را اهانتی به تمامی ادیان الهی برشمرد و گفت: در پشت صحنه این گونه اقدامات، صهیونیست ها قرار داشته و تلاش دارند تا با ایجاد فتنه و تفرقه در میان دیگر ملت ها، ثبات و امنیت خود را فراهم سازند.
رکن آبادی همچنین با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در صحنه داخلی لبنان و دیگر کشورهای جهان در محکومیت فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: بنابر پیشنهاد ˈسید حسن نصراللهˈ دبیرکل حزب الله لبنان، ضرورت دارد که این موضوع در مجامع و نهادهای بین المللی نیز پیگیری شود تا منجر به تدوین قانونی در ممنوعیت توهین به مقدسات ادیان آسمانی شود.
وی با اشاره به اینکه غربی ها پرسشگران از مسایلی همچون هولوکاست را مورد پیگرد قرار می دهند، گفت: حال چگونه است که آنها به خود اجازه می دهند تا به بهانه آزادی بیان، زمینه را برای جسارت به مقدسات ادیان الهی فراهم کنند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 248317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =