اینتل با افزایش همکاری‌های خود با کشورهای عربی خاورمیانه مانند عربستان، امارات و مصر، امیدوار است تجارت و نفوذ فناوری‌ خود را در این منطقه حساس افزایش دهد.

علیرضا خراسانی: مرکز تحقیقات برای توسعه و بهینه‌سازی انرژی و انرژی‌های نو توسط اینتل در عربستان راه‌اندازی شد.

در مراسم افتتاحیه این مرکز MER‌ که با همکاری مسئولان شهرک علم و فناوری ملک عبدالعزیز، کی.ای.سی.اس.تی صورت گرفته، اندرو چین قائم‌مقام و رئیس تحقیقات فناوری‌‌های نوین اینتل، این حرکت را گامی جهت نزدیکی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقی با سازندگان ابزارهای نوین فناوری عنوان نمود که می‌تواند در بهینه‌سازی انرژی و کاربرد انرژی‌های جدید در منطقه خاورمیانه، کمک‌های فراوانی ارایه دهد. به گفته وی، این مرکز نقشی کلیدی در تلاش‌های منطقه‌ای برای توسعه انرژی‌های نوین و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ابزارهای فناوری بازی خواهد کرد.

افتتاح این مرکز، سومین تلاش اینتل برای توسعه فناوری‌‌های برتر در منطقه خواهد بود که با همکاری کی.ای.سی.اس.تی صورت می گیرد. گفتنی است پروژه توسعه سرویس‌های بیسیم موبایل و تولیدات نانو، دو پروژه بزرگی هستند که پیش از این اینتل و کی.ای.سی.اس.تی درباره‌اش به توافق رسیده و در حال انجامش هستند.

قائم‌مقام کی.ای.سی.اس.تی نیز در این مراسم گفت با همکاری مستقیم دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی عربستان، این مرکز به قطب تحقیقات نوین تبدیل شده و سعی می‌کند تا چاره‌جویی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را در بعد انرژی، چه خورشیدی و الکترونیکی در ساخت ابزارهایی نظیر خودروهای خورشیدی و برقی به کارخانجات و شرکت‌‌های منطقه ارائه کند.

به گفته وی، در اقتصاد دانش‌محور تحقیق و توسعه کلیدی‌ترین بخش به شمار می‌آید و می‌تواند محوریت فناوری دیجیتال را رونق بخشد.

اینتل همکاری‌های خود را با کشورهایی مانند عربستان، امارات و مصر توسعه داده و امیدوار است با سرمایه‌گذاری روی این کشورها، تجارت و فناوری‌ خود را در خاورمیانه افزایش دهد. مراکز بهینه‌سازی انرژی یا ECC‌ با هدف توسعه انرژی‌های نوین و تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و نیز بهینه‌سازی و بهره‌برداری حداکثر از انرژی‌های معمول و توسعه آن در صنعت و کشاورزی و تجارت به فعالیت مشغولند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 24843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =