واحد مرکزی خبر نوشت:

ملی پوش سابق فوتبال آلمان فاش کرد اکثریت ستارگان بوندسلیگا به مصرف الکل اعتیاد دارند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین ، اولی بوروفکا که خود یک الکلی بوده و به تازگی دوران ترک اعتیاد خود را سپری کرده است ، در کتاب خاطرات خود با نام «درمانده» یا  از اعتیاد خود به الکل در اواخر دوران بازیگری مطالبی نوشته است.وی همچنین نوشت بسیاری از بازیکنان حال حاضر بوندسلیگا چنین مشکلی دارند.
بوروفکا که اکنون 50 سال دارد در دو دهه 80 و 90 میلادی مدافع تیم های بوروسیا مونشن گلادباخ و وردربرمن بوده است.
بوروفکا که 6 بار برای تیم آلمان غربی در سال 1988 بازی کرده و در یورو 88 حضور داشته است ، از سال 2000 دیگر لب به مشروبات الکلی نزده و در کتاب خود به بازیکنان توصیه کرده است که دست از این کار بردارند.او نوشت به حدی الکلی بوده که حتی در حین رانندگی نیز آن را مصرف می کرده است.اما یک روز در اواخر دهه 90 ناگهان تصمیم به ترک اعتیاد گرفته است.
بوروفکا به نشریه بیلد گفت :« نمی توانم رقمی بدهم اما فقط می توانم بگویم که مسافت بخش تیره بوندسلیگا بسیار وسیع است.مشکل فقط اعتیاد به الکل نیست و بازیکنان بسیاری به مواد مخدر نیز معتاد هستند.نمی خواهم نام کسی را ببرم اما وقتی داستان خود را برای اولین بار در کتاب شرح دادم بازیکنان بسیاری با من تماس گرفتند.برخی می خواستند اطلاعاتی از نحوه ترک اعتیادم بگیرند.
قصد دارم سازمانی را تاسیس کنم که در آن بازیکنان حرفه ای بتوانند مشکلاتشان را درمیان بگذارند.این مرکز تا یک ماه دیگر تاسیس می شود.»
بوروفکا تاکید کرد بازیکنان نباید مشکلات شخصی خود را برای عموم بازگو کنند.زیرا این می تواند نشان دهنده ضعف باشد.
بوروفکا در سال 2000 بازنشسته شد و چند پیشنهاد را برای مربیگری رد کرد.وی اکنون مدیر یک شرکت بازرگانی ورزشی است.
301301
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 248892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =