هنوز چند ساعتی از تصمیم مجلس برای متوقف کردن فاز دوم هدفمندی نگذشته که معاون پارلمانی دولت می گوید با این اقدام مخالف است.

 به گزارش خبرآنلاین، دلار علاوه بر بازار ارز، سایه اش را بر روی اقتصاد کشور و جراحی اقتصادی کشور هم پهن کرد تا در نهایت نمایندگان مجلس به تعبیر رئیس کمیسیون ویژه تحول اقتصادی«سوگمندانه» تصمیم به توقف فاز دوم هدفمندی یارانه ها بگیرند.
فازی که پیش از این شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت گفته بود:« برنامه ای برای اجرایش نداریم.»
اما لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی دولت در گفتگو  با باشگاه خبرنگاران تصریح کرد که«دولت با طرح توقف اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها مخالف است.»
او می گوید که دولت نهم و دهم با کار کارشناسی و شبانه‌روزی خود و با به سرانجام رساندن طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، این طرح را با همیاری و همکاری مردم و ملت در کشور به مرحله اجرا درآورد.
 طرحی که فروزنده آن را «کار بسیار عظیم و بزرگی» می داند و می گوید که دولت دهم با برنامه‌ریزی مناسب خود آن را با حرکت روبه جلو در کشور به اجرا رساند.
وی تصریح کرد: این نظر نمایندگان مجلس باید با لایحه مطرح و به دولت ارائه شود تا دولت در این زمینه با همکاری و هم‌اندیشی نمایندگان مجلس در مورد آن تصمیم‌گیری کند لذا در حال حاضر دولت با طرح یک فوریتی امروز مجلس در خصوص توقف اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها مخالف است. 
دیگر اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران به شرح زیر است:
پس گرفتن امضای نمایندگان برای استیضاح وزیر ورزش
*صحبت‌ها و مخالفت‌هایی که در این زمینه مطرح بود با برگزاری جلسات مشترک دولت و نمایندگان امضا‌کننده این طرح بررسی و مشکلات مطرح شده حل شد.
امروز شاهد تعامل دولت و مجلس بودیم. مجلس با پس گرفتن طرح استیضاح و پرداختن به مسائل مهم کشور با توجه به اولویت‌گذاری‌های عنوان شده، تعامل خود با دولت را نشان داد‌.
زمان تقدیم اساسنامه وزارتخانه‌های ادغامی
*ارائه اساسنامه جدید نیازمند کارهای کارشناسی است که دولت در طی فرآیندهای موجود این مراحل را یک به یک در کمیسیون‌های تخصصی خود پیگیری می‌کند.
*بعد از انجام مراحل کارشناسی در کمیسیون‌های تخصصی دولت امیدواریم تا پایان دولت دهم این اساسنامه تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 249061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد از زاهدان IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    6 11
    من با این یارانه ای که دولت می داد (یک چهارم) شهریه دانشگاه رو پرداخت می کردم .!!!! حالا اگه این یارانه رو قطع کنن چی میشه ؟ چی میشه ؟ ایشا الله که قطع نشه ===اگر هم میخواد قطع شه امیدوارم که مسئولین فکری به حال ما کنن .
  • عدل IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    2 0
    تو رو خدا خجالت نمي كشيد در حال حاضر با يارانه فقط مي توان دو حلب روغن 5كيلويي خريد يارانه را قطع كنين اجناس و ارزون
  • بدون نام EU ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    2 2
    جناب اقای لاریجانی به خدا کمرمان زیر بار گرانی و تحریم شکست؟چرا رییس جمهور را به مجلس نمیکشانید؟داد همه بلند است آیا نمیشنوید؟شما مگر وکیل ما نیستید؟ما که بین مردمیم صدای همه بلند است.
  • بدون نام JO ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    0 1
    نگران نباش عزیزم می تونید با قیمت دلار جبران کنید.
  • مجید US ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    13 1
    تازه روش کارکرده بودید اینجوری اجرا میشه؟....
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    3 0
    هدفمند کردن یارانه ها باید بدون پرداخت نقدی و با مجانی کردن آموزش و پرورش و آموزش عالی و بهداشت و درمان و امنیت و بالا بردن حقوق معلمان و کادر بیمارستانی و نیروی انتظامی صورت گیرد و حمل و نقل عمومی شهری و بین شهری مانند مترو و راه آهن گسترش یابد.
  • بدون نام EU ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    3 1
    بهترین کار ممکن است خواهش میکنم اجرا نکنید . بذارید بدون دلواپسی بیشتر زندگی کنیم
  • بدون نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    2 2
    باسلام بهتره این طرح برداشته بشه وبه زمان قبل از هدف مندی برسه بااین کار هم نقدینگی کم میشه وپول ملی ارزش بیشتری میگیره ودیگر اینکه بااین پول که بعنوان یارانه به مردم میدهندمیتواننددر تولید وصنایع واشتغال بهره مند شوند به امید ان روز
  • بدون نام IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    0 0
    منم باحامد از زاهدان موافقم حامدجان همه که دانشجوهارو درک نمیکنن