ایسنا نوشت:

سرپرست سازمان مدیریت بحران کشورگفت: تجاوز به حریم رودخانه‌ها یکی از مهمترین علت‌های وقوع سیل است.
 

 

حسن قدمی در مراسم افتتاح دوپایگاه اطفای حریق در استان سمنان، افزود: در رابطه با سیل و زلزله نیز به نوعی دیگر با مشکلات متعدد روبرو هستیم که یکی از علت‌ها، از بین رفتن پوشش گیاهی، جنگل‌ها و طرح آبخیزداری است.
 

ویبا بيان اينكه توسعه برنامه‌های آموزشی را برای مقابله با حوادث و کاهش آثار آن ضروری خواند و گفت: امسال تمامی بخشداران در کشور تحت پوشش آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند.
 

 


سرپرست سازمان مدیریت بحران کشور افزود: آموزش دهیاران و مردم نیز از دیگر برنامه‌های سازمان مدیریت بحران کشور در توسعه فعالیت‌های آموزشی است.
 

 


فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز از تشکیل بانک اطلاعاتی در این یگان خبر داد و مشارکتهای مردمی را اساس فعالیت یگان‌های حفاظت سازمان جنگلها عنوان کرد: تغییر ساختار این یگان از طریق افزایش نیروهای ثابت و کادر و افزایش پایگاه‌های یگان و پاسگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.
 

 


وی از کاهش 50 درصدی آتش سوزی در جنگلهای کشور خبر داد و اظهاركرد: مشارکتهای مردمی، راه اندازی اکیپ و پایگاه های اطفای حریق عمدترین دلایل کاهش حریق در جنگلها بوده است.
 

 


گفتنی است، روز گذشته و با حضور حسن قدمی معاون وزیر کشور و سرپرست سازمان مدیریت بحران کشور، سرهنگ پاسدار قاسم سبزعلی، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری و دکتر رهی استاندار سمنان و مسوولان استان سمنان دو پایگاه اطفای حریق جنگل و مرتع در استان سمنان به بهره برداری رسید.
 

 


این پایگاهها با اعتبار هفت میلیارد و 200 میلیون ریال در مناطق جنگلی شهرستانهای مهدیشهر و شاهرود ایجاد شده‌اند که می‌توانند قریب 4میلیون هکتار از مناطق جنگلی و مرتعی شهرستانهای سمنان، دامغان، مهدیشهر و شاهرود را پوشش دهند.
 

 


پایگاه اطفای حریق مهدیشهر در رودبار با زیربنای 120 مترمربع ایجاد شده و مجهز به ماشین آلات و ادوات اطفای حریق است.
301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 249227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =