رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام متوقف شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها را ناشی از ناتوانی در اجرای صحیح این قانون دانست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، نخبگان و سرمایه‌های کشور اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی را سرمایه‌های اساسی و اصلی پیشرفت و توسعه کشور خواند و گفت: پس از پیروزی انقلاب به تدریج بنیان‌های خوبی به لحاظ انسانی و مادی در کشور شکل گرفت و در عین کمبود سرمایه و امکانات، تولید و اقتصاد احیا و خودکفایی قابل قبولی محقق شد.
وی نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی در کنار دو قشر مدیران و روحانیت اصیل را هدف کید و دشمنی مغرضان و قدرت‌طلبان منحرف خواند و تصریح کرد: اگرچه افراطیون و باندبازان نتوانستند دلسوزان کشور اعم از مدیران کارآمد و علمای دلسوز و نیز دانشگاهیان فرهیخته را نابود کنند، اما آنان را متفرق و خانه‌نشین کردند و وضع کنونی جامعه، تا حدود زیادی ناشی از انزوای ناخواسته نخبگان کارآمد کشور است.
اهم اظهارات رییس مجلس تشخیص مصلحت نظام در ادامه به نقل از ایسنا می آید:
-    جرأت و شهامت پذیرش اشتباه و اصلاح ناکارآمدی‌ها قدم اول اصلاح امور و برگشت به مسیر درست است. در کنار بیان افتخارات بزرگ نظام اسلامی، باید برخی کوتاهی‌ها هم به مردم گفته شود و از آنان مدد بجوییم تا با اتحاد و همدلی و حضور فعال همه دلسوزن و وفاداران به انقلاب و نظام اسلامی، مشارکت ملی را افزایش دهند.
-    تنها با حضور و مشارکت فعال همه اقشار مردم است که توطئه‌های داخلی و خارجی خنثی و راه پیشرفت و توسعه کشور هموار خواهد شد.
-    مهمتر از تعیین شخصی لایق برای مدیریت اجرایی کشور، اصلاح روندهای مدیریتی و تضمین مسیر صحیح انتخاب و مشارکت و حضور فعال مردم در تعیین سرنوشت خود ضروری است و در این راه من نیز در حد توان از هیچ کمکی دریغ نخواهم داشت.
-   «وحدت ملی» نه به معنای ادغام نیروها و سهم‌خواهی‌های گروهی، بلکه به عنوان فراهم کردن زمینه حضور همه وفاداران به انقلاب و قانون اساسی است. اگر زمینه مشارکت فعال و عادلانه و برابر همه سلایق فراهم شود، آنچه با انتخاب قانونی و آزاد مردم به دست می‌آید، مورد پذیرش و حمایت همه خواهد بود و پس از آن ناکارآمدی‌ها کاهش و روند پیشرفت و توسعه هموار خواهد گردید.
-   استعدادها و امکانات خدادادی و فراوان کشور اعم از مادی، انسانی، فرهنگی و جغرافیایی در کشور وجود دارد. متوقف شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها، ناشی از ناتوانی در اجرای صحیح این قانون بود اگر هدفمندی یارانه‌ها مطابق قانون و درست اجرا می‌شد می‌توانست در کنار سیاست خارجی فعال و براساس همکاری متقابل بین‌المللی زمینه‌های رشد و شکوفایی اقتصادی و تولیدی کشور را به خوبی فراهم و خطرات خارجی نیز مرتفع کند.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 249342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    آقای هاشمی از کی تا حالا شما این قدر دوست دار مردم شدید.هنوز مردم الطاف شما در دوران ریاست جمهوریتونو به یاد دارند.
    • ف.ف IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
      41 3
      آقاي هاشمي هميشه به فكر مردم بوده اند و هستند. اگر به عملكرد ايشون در طي زمان رياست جمهوري و قبل اون نگاه كنيد مي بينيد مردم خيلي وضع و اوضاع بهتر داشتند تا الان كه جنگي در كار نيست و درآمد نفتي هم خيلي بيشتر از اون موقع بوده.
    • اینه GB ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
      30 2
      ایشون همیشه دوستدار مردم بودندو هستند ومتقابلاً مردم هم دوستش دارند اون چیزی که مردم هرگز فراموش نمیکنن بی کفایتی دولت دهم در امور کشورداری خواهد بود مردم هیچوقت ضررای که از دولت احمدی نژاد بهشون وارد شد فراموش نخواهند کرد هاشمی دوست داریم کاش میشد بیایی
    • بدون نام IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
      19 1
      به نظرم باید کسی که تلاش میکند مشکلات مردم را حل کند باید بهش اعتماد کرد و فرصتی دوباره داد. به هر حال هر کسی ممکن است در گذشته اشتباهاتی را مرتکب شده باشد .
    • بدون نام US ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
      7 0
      اشتباه مي كنيد مردم خيلي چيزا رو فراموش مي كنن، اين داستان آشنايي است
    • بدون نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      2 10
      جناب اینه کمی صبر داشته باشی پیش شما هم میاد
    • بدون نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      4 27
      جناب ف ف ما اگه بخواهیم جناب هاشمی به ما فکر نکند کیو باید ببینیم
  • الماس IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    ملاحظه بفرمایید هماهنگی های انجام گرفته را , هنوز یک فوریت از طرح مجلس مبنی بر توقف فاز دوم طرح هدفمندی تصویب نشده ایشان فاتحه طرح هدفمندی را خوندند . در هر صورت با این سنگ هایی که جلو اجرای این طرح انداختند بازم اجرای اون جراتی میخواست که شما ها نداشتید و از این حالتون گرفته شده و مردم خوب میفهمند این بازی ها رو به قول جناب رئیس جمهور چرا این جریانات دلار و ارز و سکه سال گذشته نبود .
    • نماینده مردم IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
      8 8
      چه خوبه که شما به نمایندگی از مردم هستین که جاشون اظهار نظر کنین
    • بدون نام NL ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
      16 6
      ماهی چقدر حقوق میگیری که هنوز گرانی لجام گسیخته و افزایش روزانه قیمتها رو نمی بینی؟ خونه ت چند متره که درد مستاجری و گرسنگی حس نکردی؟
    • بی نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
      4 12
      این تلاطم و بی ثباتی در بازار ارز برای اینه که پول یارانه رو بتونند دولت محترم تامین کنه. محاله دولت با امکانات و قدرت اجرایی که در دست داره نتونه بازار ارز و کنترل کنه .
    • بدون نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
      8 2
      این مردمی که می گی کجان ؟ وجود حارجی دارند؟ یا ساخته‌ی ذهن پریشان شما هستند؟
    • مهدی GB ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
      8 3
      معنی جرات هم فهمیدیم
    • بدون نام DE ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
      8 6
      واقعا چطور میتونید از این طرح غیرکارشناسانه دفاع کنید؟ آثارشو نمیبینید؟
    • سعید US ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
      6 4
      بعضیا خوب میتونن چشماشونو به حقایق ببندن و از روی تعصب حرف بزنن.
    • بدون نام JO ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
      6 3
      کاش امثال شما به جای این همه توهم توطئه، کمی فکر می کردید.
    • بدون نام IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
      24 1
      فاتحه این طرح را دولت با اجرای غلط و غیر قانونی آن خواند.بهترین فرصتها را این دولت بر باد داد.
    • jalil EU ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      2 16
      تازه یادش افتاده که من هم هستم تا الان کجا بودی!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    3 14
    دوستان هیچ دقت کردین که آقای رفسنجانی تازگی ها خیلی فعال شدن و نظراتشان خیلی جاها منعکس می شه؟ به اتهام های همیشگی فرزندانشون هم که رسیدگی شد و دیگه بهانه ای از این جهت نیست . شاید می خوان برای ریاست جمهوری کاندید بشن ایشون.
  • وطن پرست IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    19 3
    تنها راه نجات مملکت در شرایط کنونی تکیه بر نقطه نظرات مرد خستگی ناپذیر انقلاب "هاشمی "است.
  • بدون نام IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    18 1
    بله آقای الماس شما درست می گید. همین طرح های زیباست که امروز به اینجا رسیدیم یه سری به قیمت اجناس در کشور بزنید شاید شما یادتون نیاد ولی ما زمان آقای رفسنجانی و خاتمی را خوب یادمون هست . یکی از این مشکلات امروز نبود .مگر اون موقع کشور دشمن نداشت
    • بدون نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      1 9
      دوست گرامی انجام یک چنین طرح هایی برای این مملکت یک ضرورت است هر چند که در عمل با مشکلات خاص خود مواجه است مضاف بر اینکه این اجرا مواجه با مخالفت ها و کارشکنی های سودجویان داخلی و تحریم های خارجی هم باشد. ضمنا من هم تورم 50 درصدی دوران هاشمی و گران شدن ساعت به ساعت اجناس در ان دوره و اعتراضات کارگری در دوره ایشان و خاتمی و بستن جاده ها توسط کارگران بیکار خصوصا جاده مخصوص وقدیم کرج و در مورد خودم بیکار شدن از کار با 6 ماه حقوق معوقه را در سالهای پایانی دوره خاتمی را خوب به یاد دارم . خوب به یاد دارم که داشتن یک پیکان مدل 48 از ارزوهای ما بود اما حالا با اعلام دو روز تعطیلی بزرگراه های کشور مسدود میشود .در این مقوله حرف بسیار است که مجال ان در اینجا نیست
  • بدون نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    19 3
    زنده باد رفسنجانی
  • ali IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    16 1
    شما افتخار نظام هستید
  • محمد IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    5 1
    فيلم بازي نكنيد الان هدفمندي ايستگاه دهم را نيز رد كرده فقط ظاهرا نرخ سوخت ثابته
  • رضوی IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    4 17
    اقای هاشمی تمام مشکلات ما از سوی شما و همفکران شماست اگه از ابتدا دست یاری به سوی دولت دراز می کردید و نقش برای شکست اون نمی کشیدید الان این همه مشکل نداشتیم .
  • محسن IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    4 2
    دوستان نباید در خیرخواهی هاشمی امروز شک کرد. شاید هاشمی دیروز اشتباهات بزرگی داشت. اما باور کنید او امروز اشتباهات و خطاهای خود را پذیرفته است. فقط ای کاش امسال او، خاتمی، موسوی خوئینی و ... با شجاعت بیشتری به نقد برخی اعمال گذشته خود می پرداختند...
  • بدون نام IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    2 10
    ایرانی و الماس هر دو خوب گفتید
  • سلام IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    13 1
    سلام بدخواهان بدانند که هاشمی زنده هست تا انقلاب زنده هست.کار بعضی ها به جایی رسیده که نقد دلسوزانه را هم از امثال هاشمی بر نمی تابند؟
  • ایرانی مسلمان IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    4 18
    جناب اقای رفسنجانی متاسفانه از ابتدای انقلاب تا حالا شما نیز به نفع ملت ایران کار شاقی انجام ندادهاید
  • محمد GB ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    3 22
    کسانی که از آقای دکتر احمدی نژاد و سیاستهای اقتصادیشون اشکال میگیرن باید شرم کنند چون نظر صریح حضرت آقا رو درباره‌ی ایشون و سیاستهای اقتصادی ایشون می‌دونند. فقط یک مورد در شش هفت سال گذشته بیارید که آقا از سیاست‌های اقتصادی دولت ایراد و اشکال گرفته باشند. نخواهید توانست. حضرت آقا در خطبه مشهور نمازجمعه‌شون صریحا نظر خودشون رو به آقای دکتر احمدی‌نژاد نزدیک دونستند. مگر سیاست‌های آقای دکتر احمدی‌نژاد یک‌شبه تغییر کرده؟ ایشون ادامه‌ی همون مسیر گذشته رو می‌دن و همین حالا هم آقا علیه ایشون حرفی نزده.
  • بدون نام IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    2 15
    از همین الان خیز برداشته برای انتخابات؟
  • بدون نام IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    21 2
    بهترین دوران اقتصادی و امنیتی در دوران آقای هاشمی بود این رو همه میدونند . . .
  • بدون نام IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    7 3
    تمام این مشکلات اقتصادی را کسایی درست کردند که نمی توانند 45هزار تومان پول نقد بی واسطه ونوک زدن ازدولت نه از جیبش بلکه از بیت المال در دست هر ایرانی ببینند
  • عاشق ایران IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    23 3
    آقای هاشمی اون زمانی که رییس جمهور بود بعد از جنگ با دست خالی با نفت زیر 10 دلار با اون همه بدهکاری که جنگ برا کشور به بار آورده بود چرخ اقتصاد این کشورو چرخوند.البته با این وضعی که یکمشو گفتم اوم تورم در زمان هاشمی طبیعی بود.ولی الآن با نفت بالای120 دلار نتونستند چرخ اقتصاد کشورو بچرخونند.تمام سدهایی که داریم تو این وضع بی آبی ازش استفاده میکنیم مال زمان هاشمیه.سیاست خارجی هاشمی یا خاتمی را با این دوره مقایسه کنید؟! آقای رییس جمهور یه دوست داخل کشور برای خودشون نگذاشتند.این اخلاق هم در سیاست خارجی اثر خودشو گذاشته.هاشمی مرد بزرگیه و اسمش مثل امیر کبیر در تاریخ ایران خواهد درخشید.
  • بدون نام IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    3 22
    تا آقا مهدی به منزل برنگرده هر روز همینه، نمی دونم واقعا مردم حواسشون هست یا نه!
  • محمد رضا GB ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    7 23
    هاشمی از کی تا حالا شما این قدر دوست دار مردم شدید.هنوز مردم الطاف شما در دوران ریاست جمهوریتونو به یاد دارند. ما مردم نمیدانم چرا ابنقدر زود همه چیز ها رو فراموش می کنیم.در زمان آقا تورم 75 درصدی ایشان
  • بدون نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    1 2
    ازآقای هاشمی برای اجرای فازدوم هدفمندکمک بگیریدویااین رابه مجمع ارسال کنیدیکی ازدلسوزان به نظام وجانباز جنگ تحمیلی