۰ نفر
۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰

یک کارشناس آمریکای لاتین می گوید:تا کنون هزاران مسکن برای محرومان ونزوئلا ساخته شده و تا سال 2013 نیز 300 هزار مسکن دیگر ساخته خواهد شد.

هادی عامریان، کارشناس آمریکای لاتین در یادداشتی با عنوان"چرا چاوز رأی آورد؟"برای سرویس بین الملل خبرآنلاین با موضوع بررسی دلایل پیروزی چاوز می نویسد: طبق برنامه هایی که از سوی شخص چاوز اعلام شده است، قرار است نهضت هایی که در 14 سال زمامداری وی به راه افتاد، کماکان با قدرت به فعالیت خود ادامه دهد. به عنوان مثال قرار است در چهارچوب نهضت مسکن نزدیک به 300 هزار واحد مسکونی در سال 2013 در ونزوئلا ساخته شود، تورم افسارگسیخته مهار شود، در زمینه اشتغال اقدامات جدی تداوم یابد، مبارزه با ناامنی نیز، ارتباط و تعامل با اپوزیسیون جهت بهره گیری از نظرات آنها برای ادارۀ کشور و..
عامریان می افزاید: به نظر می رسد به رغم بیماری که می تواند تا اندازه ای از توان و بنیۀ رییس جمهور بکاهد، در آینده شاهد ادامۀ همان برنامه ها و فعالیت رییس جمهور (در حوزه های مختلف بهداشت، مسکن، تأمین اجتماعی، رفاه، آموزش، کمک به کودکان بی سرپرست، کمک به وضعیت معیشتی مردم باشیم. در حوزۀ منطقه ای نیز کماکان شاهد کمک به کشورهای همسو (کوبا، اکوادور، نیکاراگوئه و بولیوی) و حمایت از آنها در قالب طرح پتروکارائیب خواهیم بود.
در عرصۀ جهانی کماکان تقویت و ادامۀ همان رابطه و مناسبات با کشورهایی که در 14 سال دورۀ ریاست جمهوری وی وجود داشت، ادامه پیدا خواهد کرد؛ کشورهایی مثل جمهوری اسلامی، چین، روسیه و بلاروس که از نظر خط مشی سیاسی به ونزوئلا نزدیک هستند و البته تداوم ارتباط با شرکای سنتی در اروپا مثل پرتغال و اسپانیا.
این کارشناس آمریکای لاتین می افزاید: به نظر می سد تغییر شگرفی در روش ادارۀ کشور و برنامه هایی که چاوز پیشتر آنها را به کار می گرفته، وجود نخواهد داشت و کماکان شاهد تداوم همان روند در قالب سوسیالیسم قرن 21 باشیم. البته آقای چاوز تلاش خواهد کرد تا با نگاه بیشتر به داخل تلاش مضاعفی برای بهبود وضعیت معیشت مردم و ارتقای شاخص های مختلف اقتصادی و اجتماعی در جامعه ونزوئلا انجام دهد.


متن کامل یادداشت هادی عامریان را اینجا بخوانید


49263

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 249614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    36 8
    چاوز ساخت؟ مردم ونزوئلا روی بزرگترین منابع نفتی دنیا با حدود300میلیاردبشکه نفت قابل استخراج(نه نفت درجا) نشستن. حق مردمو بهشون داده کار زیادی نکرده که. مگه از جیب پدرش داده؟
    • عمو اغلی EU ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
      7 3
      پس چرا در عربستان این کار را نمی کنند که در تولید و صادرات نفت در دنیا اول است ؟
    • بدون نام EU ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
      5 6
      ظاهرا تو با همه مخالفی؟؟؟ چیه با چاوز هم مشکل داری؟
  • بدون نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    27 2
    ضمنا ادعای مسلمانی هم ندارد..
  • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
    8 1
    مگه شما عربستان بودی عمواغلی؟ ضمنا کسی حرفی ازعربستان نزد. اگه توعربستان یه چنین کاری نمیشه دلیل براین نمیشه که چاوز کاربزرگی کرده. چاوز فقط وظیفشو انجام داده همین. حرف شما مثل اینه که یه دانش آموز از معلمش بخواد که نمره اضافی بهش بده چون غیبت نداشته درحالیکه غیبت نداشتن وظیفه اونه
  • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
    8 2
    با چاوز مشکلی ندارم اما با آدمایی مثل شما که با 40 تومن سهام عدالت نظرشون عوض میشه خیلی مشکل دارم
    • بدون نام EU ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
      4 0
      دمت گرم. اينها همونهايي هستند كه واسه 1000تومن مرغ ارزونتر صف تشكيل ميدن. چاوز وظيفشو انجام داده البته كمكهاي دوستانشو ناديده نگيريد.