حضرت آیت الله خامنه ای پس از ورود به خراسان شمالی، در استادیوم تختی در جمع مردم بجنورد سخنرانی کردند.

به گزارش خبرآنلاین، معظم له با انتقاد از سیاست​های محدود کننده نسل در دهه 70، در سخنان خود به مسائل اقتصادی اخیر و نواسانات نرخ ارز اشاره کرده و هوشیاری بازاریان را قابل تقدیر خواندند.
گزیده​ای از سخنان ایشان که به طور مستقیم از شبکه خبر منتشر می​شد، از این قرار است:
-          جوانان عزیز در خیابان آنچنان تراکمی را ایجاد کرده بودند که من از فشاری که بر این مردم وارد می‌آمد، نگران می‌شدم.
-          یکی از خطاهایی که خود ما کردیم و بنده نیز در این خطا سهیم هستم، سیاست تحدید نسل است که ابتدا درست بود ولی باید در دهه هفتاد متوقف می‌شد. اگر این نسل جوانی که امروز داریم در سال‌های آینده بتوانیم حفظ کنیم همه مشکلات کشور حل خواهد شد.
-          ما مشکل اساسی نداریم، البته مشکلاتی در سطح کشور هست که در درجه اول مشکل بالا رفتن قیمت‌هاست و مسئله اشتغال و بیکاری جزو مشکلات مهم است.
-          مسئولان باید مسئولیت‌پذیری داشته باشند و تقصیرها را گردن هم نیندازند، مسئولیت‌های خود را در قانون اساسی بشناسند و با هم همدلی و همزبانی داشته باشند.
-           دشمنان وانمود می‌کنند که اگر ملت ایران از انرژی هسته‌ای صرف نظر کند، تحریم‌ها برداشته می‌شود. دروغ می‌گویند از روی بغضی که دارند تحریم‌ها را انجام می‌دهند.
-         حرکت ملت ایران از اول انقلاب تا امروز سیر صعودی داشته است. ثبات سیاسی کشور از اول انقلاب تا امروز وجود داشته است. این مهمترین زیر بناست.
-           پیشرفت در منطق اسلام یعنی پیشرفت همه جانبه. هدف پیشرفت است، منتها رصد کردن مرحله به مرحله نقاط ضعف و قوت و تهدیدها و فرصت‌ها هم لازم است که وظیفه نخبگان است.
-          اگر بخواهیم هدف‌های ملت ایران را در یک مفهوم خلاصه کنیم، آن مفهوم کلیدی عبارت است از پیشرفت با تعریف اسلامی.
-          روسای قوا همه دلسوز هستند و انشالله کار را پیش می​برند. کار و تلاش و برنامه ریزی لازمه حرکت به سوی اهداف مهم ما است.
-          مسئولین کشور مسئولیت شناس هستند.
-          یاوه گویی​های مسئولیت صهیونیستی آنقدر اهمیت ندارد که بخواهیم به آنها پاسخ دهیم.
-          ملت ما از انگلیس خیلی خاطره بدی دارند و به انگلیس می​گوییم «انگلیس خبیث». لکن دیگر کشورهای اروپایی نه. اما همکاری غیر خردمندانه آنها با آمریکایی​ها سبب می​شود که خودشان را نزد ملت ایران منفور کنند.
-          ما 33 سال است با این مشکلات طی طریق می​کنیم لکن قوی​تر شده​ایم و گیر نمی​کنیم. ملت ایران از این​ها عبور می​کنند.
-          علاج عبور از مشکلات، تولید ملی است. خطاب ما در درجه اول به مسئولان درجه یک در مجلس و دولت است. لکن مدیران در سطوح دیگر باید توجه کنند.
مشروح سخنان مقام معظم رهبری متعاقبا ارسال خواهد شد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 249847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =