درپی اعتراض یکی ازخوانندگان از وزارت علوم تحقیقات و فن آوری درباره مصاحبه دکتری فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی، روابط عمومی وزارتخانه علوم درپاسخ این خواننده جوابیه ای صادر کرد.

امین محمدی نوشته بود:«من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی با رتبه اول و معدل 64/18 هستم. برای مصاحبه دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران از طریق استعدادهای درخشان اقدام کردم و به صورت حضوری مدارکم رو تحویل دانشکده علوم تربیتی دادم. گفتن واسه مصاحبه تماس میگیرن ولی الان که پیگری کردم بهم گفتن مصاحبه تموم شده و شما شامل اون ها نشدید. این رزومه پژوهشی من هستش: 3 مقاله علمی پژوهشی 3 مقاله همایش بین المللی 4 مقاله همایش داخلی 2 طرح پژوهشی معدل ارشد:18٫64 من باید دیگه چی می داشتم؟ حداقل شرایط برای دعوت به مصاحبه 2مقاله علمی پژوهشی و معدل بالای 17 بوده ازین بیشتر دیگه چی میخوان؟؟ (احتمالا پارتی که ما نداریم) تا کی این بی قانونی ها ادامه داره... ما که الکی وقتمون رو صرف علم ودرس کردیم اینم شدآخر عاقبتمون.... دردمون رو به کی بگیم... تو خدا پیگیری کنید شاید حداقل حق بقیه خورده نشه تو رو خدا صدای ما رو به گوش مسولان برسونید.»
روابط عمومی وزارت علوم تحقیقات وفن آوری دراین جوابیه چنین نوشته است :«پذیرش درمقطع دکترا کاملاً دراختیاردانشگاه است و دانشگاه می تواند دانشجوی دارای حداقل شرایط را انتخاب کند و یا اینکه در این مقطع پذیرش نداشته باشد»
45235
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 249906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    43 0
    دست گلشون درد نکنه که این مشکلو حل کردن
  • بدون نام IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    29 0
    با وجودیکه هیچ ربطی به من نداشت ولی من که کاملا قانع شدم.این برادر هم فکر کنم به خواسته خودش که رسیدن حرف به گوش مسئولین بود رسید و همه چی درست شد.میگم کاش می شد یک نمایشگاه از کارنامه تحصیلی برخی اعضا محترم هیات علمی ها و صاحبان کرسی با عنوان هیچ وقت نا امید نباش برگزار می شد خدا رو شکر که عمر عزیزمو صرف درس خوندن و مقاله نوشتن و این اباطیل نکردم.
  • بهروز MY ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    27 0
    برادر من چه توقعاتی داری دانشگاه باهنر کرمان امسال کارشناس ارشد گیاه پزشکی رو بدون اینکه هییییییچ شرطی داشته باشه فقط با پارتی برای دکتری داروساززززززی پذیرفته. آدم به کی بگه؟
  • بدون نام US ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    23 0
    دلت خوشه به خدا تو این مملکت تنها چیزی که ارزش نداره تحصیل و افراد تحصیل کرده است این همه خوندیم آزمون دکتری دادیم مجازم شدیم گفتن میرین مصاحبه بعد از مصاحبه اگه خوب نبودین رد میشین ولی مثل آب خوردن حقمونو خوردن یه لیوان آبم روش هیچ اتفاقیم نیفتاد بدون مصاحبه ردمون کردن ظاهرا فراموش کردین این قضیه رو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مجید ساعدی IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    26 0
    می خواستم بگم که شرایط من هم مثل این آقا بود که البته من برای مصاحبه دعوت شدم به همراه 9 نفر دیگه که پس از 10 روز سرگردانی در بندرعباس بالاخره ساعت 12 شب مصاحبه از ما گرفتن و پس از کشو قوس های فراوان گفتن که اصلاً از وزرات علوم مجوز نداشتیم . شکایتم کردیم جواب نگرفتیم و فقط 400 تا 500 هزار تومان خرج کرد سفر به بندرعباس و دانشگاه هرمزگان برای ما موند.
  • ک.آ A1 ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    2 1
    خب خوش بحالشون که پذیرش در دست دانشگاست.چه با افتخار هم می گن.خب اخه اگر نمی تونین مقطع دکتری رو تو ایران مدیریت کنین،الکی ادعا نکنین که می توانین.خوب شد این چیزا رو فهمیدم.من که اگر بتونم می رم خارج از کشور.اون جا حداقل بهم ذره ای احترام می ذارن به عنوان یک دانشجو.من روباش که از خارج،اومدم ایران،به خودم گفتم،سطح علمی کشورم بالاتر از خارج از کشوره و این جا هم پیشرفت می کنم و هم کشور خودم هست و بهم احترام می ذارن.نمی دونستم اوضاع به این شکله که هیچ نظارتی بر دانشگاه ها نباشه.
    • آ.ک IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      0 0
      از خارج اومدی شما؟ برگرد همون خارجتون!
  • امیرحسین IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    4 0
    دوست من من که حداقل در آزمون شرکت کردم با رتبه 11 دکترا اما قبول نشدم!!! اینم وضعیتم: 4 مقاله isi و 1 علمی پژوهشی به همراه تالیف کتاب و 13 مقاله کنفرانس ضمنا یک ثبت اختراع رو هم اضافه کن!! 3 بار هم اعتراض کردم به هیچ جا نرسیدم معدلم هم 18 است! من به کی بگم؟؟
  • sina IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    4 2
    حالا که ازمون دکتری سراسری شده چرا برای نفرات اول هر کد رشته تسهیلات خاصی در نظر گرفته نمی شود؟
  • علی IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    3 0
    واقعا" جواب خیلی عالی و منطقی دادند که جا دارد به این مسئولان نشان درجه یک لیاقت داده شود : روابط عمومی وزارت علوم تحقیقات وفن آوری دراین جوابیه چنین نوشته است :«پذیرش درمقطع دکترا کاملاً دراختیاردانشگاه است و دانشگاه می تواند دانشجوی دارای حداقل شرایط را انتخاب کند و یا اینکه در این مقطع پذیرش نداشته باشد» به عبارتی فرموده اند جناب آقای امین محمدی ، دانشگاه دوست داشته فرد دیگری را انتخاب کند حتی با حداقل شرایط ، و شما بیخودی اعتراض داری ............. هیچ حقی هم برای شما انسان و طالب علم قائل نشدند . تمام
  • محمد محمدی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    3 0
    من با این‌که پذیرفته شدم باید بگم که از بین 5 نفر ورودی امسال در رشته‌ی خودم 4 نفر از جمله خودم دست‌کم یکی از مقاطع کارشناسی یا ارشد رو در دانشگاه پذیرفته‌شده گذرانده‌ایم. البته نمی‌تونم به طور مطلق بگم ربط داشته ولی بی‌ربط هم نبوده یا گرایش رییس دانشگاه در پذیرش 3 نفر (که رشته کارشناسی‌شون با ایشون هماهنگ بود و دست‌کم دوتاشون واقعن شرایط لازمه‌رو نداشته) بی‌تاثیر نبود.
  • نویسنده نامه IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    6 0
    ممنون از مدیریت سایت بابت پیگیری نامه من. راستش خودم فکر نمی کردم نامه من پیگیری بشه!!! متاسفانه الان تو کشور ما مهمترین چیز برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری به خصوص ادامه تحصیل از طریق پذیرش استعدادهای درخشان(یا دکتری بدون آزمون) مهمه، داشتن یک استاد آشنا در دانشگاه مورد نظر می باشد. حتی اگه بی سواد باشی.. تازه ترین نوع بی عدالتی که دیدم: مدارکم رو به دانشگاه. .. ارسال کردم (گزینش افراد صرفا براساس رزومه پژوهش و بدون دعوت به مصاحبه بوده )پس از اعلام نتایج پذیرش متوجه شدم که فرد انتخاب شده در رشته ما از طریق امتیاز استعداهای درخشان یک مقاله علمی پژوهشی که هیچ حتی یه همایشی هم نداره!!!!! ولی چون قبلا دانشجوی خودشون بوده انتخابش کردن.. توصیه من به دوستان:عمرتون رو صرف کسب علم نکنید... هرگز
    • سمیرا IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
      0 3
      نمی دانم برای چه درس خواندی !! یا از مقاله نوشتن چه می خواستی !!! برایت مدرک است که می ماند یا تغییری که دانش می تواند در ساختار ایجاد کند .... من و ما هم یکی مثل تو من اگر تو بودم حتما از گرایش پژوهشی اساتید دانشگاه مطلع می شدم، قطعا شما دانشجوی کم دردسری برای یک استاد راهنما هستید و آرزوی هر استاد راهنما ....و بدون شک توان تاثیر بر ساختار را داری .... برایت آرزو می کنم روزی را استاد باشی ،جانب انصاف و احترام به علم بزرگترین ویژگی شما باشد
    • نویسنده نامه IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      3 0
      سمیرا خانم. من واسه موفقیت خودم درس خوندم... خیلی ببخشید مگه من از آینده خبر داشتم که کدوم دانشگاه یا پیش کدوم استاد واسه ادامه تحصیل در مقطع میخوام برم که حالا چند سال قبلش برم تو اون زمینه کار کنم. در ضمن من دروه ارشد دانشجوی یه استاد دیگه بودم و وظیفم این بوده که تحت نظرش کار کنم و چیزی که اون ازم میخواد انجام بدم. درضمن زمانی که من تونستم درعرض 2سال و نیم چند مقاله داخلی و خارجی بنویسم پس حتما میتونم تو هر زمینه ی مربوط به کارم موفق باشم. منظورتون از دانشجوی کم دردسر رو هم متوجه نشدم؟؟ درضمن بحث ما همون رعایت عدالت و احترام به علم بوده نه چیز دیگری.. ومن چکار کردم که نسبت به علم بی انصاف بودم؟؟ اومیدوارم رعایت جانب انصاف در قضاوت نسبت به چیزی که ازش خبر ندارید بزرگترین ویژگی شما باشد
  • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    3 0
    به دوستان وزارت علوم اعلام کنید از امسال یه قانونی بذارن که کسانی که میخوان ادامه تحصیل بدن قبل از صرف وقت و پولشون حتما یه پارتی پیدا کنند و بعد برای ادامه تحصیل درمقطع دکتری اقدام کنند. یا در دفترچه شماره 1 ثیت نام داشتن پارتی یا آشنا در دانشگاه رو هم به شرایط عمومی و اختصاصی لازم اضافه کنند.
  • امیر IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    5 0
    من در پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه خوارزمی تهران شرکت کردم. بعد از یک هفته بدون انجام مصاحبه یک نفر رابرداشته بودن. معدل من هجده و شصت و هفت صدمه و رتبه اول در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه هم بودم. من 4 مقاله علمی پژوهشی چاپ شده دارم 4 مقاله علمی پژوهشی اکسپت شده. 3 مقاله همایش بین المللی و 23 مقاله همایش داخلی در 3 طرح پژوهشی همکار بودم تدریس در دانشگاه پیام نور هم دوسال سابقه دارم ولی من قبول نشدم . یک نفر رو برداشتن که فقط دو تا مقاله علمی پژوهشی چاپ شده داره. این کجاش عدالته؟
  • شهروند US ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    5 0
    عجب جماعت پاسخگویی!!!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    2 0
    واقعا متاسفم برای وزارت علوم. اون همه هم هی میگفتن کنکور گذاشتیم برای ایجاد شرایط عادلانه. نمردیم و عدالت رو هم دیدیم. دانشگاهها هم راه اشتباهی رو دارن میرن. از قدیم الایام رسمشون این بود که فرغ التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه خودشون رو برای دکترا میپذیرفتن.
  • بدون نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    3 0
    من مانده ام مجلس محترم بعنوان ناظر بر این وزارتخانه الان کجاست؟؟؟؟؟؟