نرخ ارز مرجع و مابه التفاوت قیمت ارز همچنان محور تذکرات و اخطارهای نمایندگان مجلس است.

به گزارش خبرآنلاین، بهروز نعمتی در زمان بررسی طرح دو فوریتی حمایت از سرمایه گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال 1391 با بیان اینکه نرخ ارز مرجع در کشور برخلاف مفاد قانون وجود دارد،‌گفت: آقای ممبینی نماینده دولت می گوید که نرخ ارز مرجع نداریم! اگر ارز مرجع نداریم، پس چرا نرخ 1226 تومان در جامعه مطرح می‌شود و به نرخ‌های دیگری فروخته نمی‌شود؟
وی افزود: اگر ارز مرجع در کشور نداریم، پس چرا برای گروه‌های شش‌گانه نرخ ارز 1226 را تعین کردند که به این گروه‌ها ارز با این قیمت اختصاص دهند؟ این موضوع به چه معناست؟ در این شرایط این سوال پیش می‌آید که مابه‌التفاوت ارز اختصاص داده شده به بانک‌ها با نرخ 1226 و ارز داده شده به بازار با قیمت دیگری به کجا می‌رود؟، مطمئنا این مابه‌التفاوت باید به صندوق ریخته شود.
نعمتی با بیان اینکه قیمت ارز برخلاف قانون در کشور به صورت شناور تعیین نمی‌شود، گفت: ما در کشور متاسفانه قیمت مرجع ارز داریم که این موضوع باعث شده ارز دو نرخی در کشور وجود داشته باشد.
موید حسینی‌صدر نماینده خوی نیز در اخطاری تغییر و تصویب قوانین را در حیطه اختیارات مجلس دانست و تاکید کرد: مجلس باید بر این اساس برای کل اقتصاد کشور سیاستگذاری کند، چرا که متولی این کار مجلس است.
وی خواستار توجه جدی تر به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شد و تاکید کرد: بهتر است که به جای بررسی و تصویب طرح‌های کوچک و جداگانه، که آبی از آنها برای مردم گرم نمی شود یک بسته اقتصادی برای وضعیت کنونی اقتصادی تدوین شود.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    11 0
    چرا گرم شد دلار از 3100دیروز شد همین الان 3300تومان ماشاالله به این همت مجلس ...