هفته​نامه آسمان در گزارشی با عنوان «پیوند دو خانواده اصلاح​طلب و اصولگرا» نوشت:

در این روز‌ها، خبری در برخی از سایت‌های مختلف منتشر شد که پسر محمد‌رضا باهنر با نوه علی‌اکبر محتشمی‌پور ازدواج کرده است و برخی از سیاسیون نیز در این مراسم حضور داشتند. به نظر می​رسد اگر سیاسیون در عرصه سیاسی قهرند و دعوا دارند و گاه دست به حذف می‌زنند، اما در عوض شاید این فقط روی داستان باشد و بر سر مدیریت سیاسی جامعه مناقشه‌ای اگر هست، اما پای مدیریت خانواده که به میان می‌آید کوتاه می‌آیند. میز مذاکره و تعامل اگر جایش را به خط‌ ونشان داده است، اما میز شام عروسی جای خوبی برای کنار هم نشستن است. این طرف اگر منتظر رسیدن دعوت‌نامه بازگشت به عرصه سیاسی است، به جایش دعوتنامه صرف دور همی میوه و شیرینی دریافت می‌کند. اصولگرایان به «خواستگاری» اصلاح‌طلبان رفتند و اصلاح‌طلب‌ها «بله» را گفتند تا تالار مجلل صاحبقرانیه نیاوران بهانه‌ای شود برای چند ساعت دور هم نشستن و قطعاً گل گفتن و گل شنفتن که سنت حسنه آداب خاص خود را دارد حتی اگر دعوا جدی باشد.
در ادامه این گزارش به نگاه سیاسیون به ازدواج پسر باهنر با نوه محتشمی​پور به این شرح اشاره شده است:
-          فخرالسادات محتشمی​پور برادر‌زاده علی‌اکبر محتشمی‌پور و همسر مصطفی تاج​زاده: بر حسب تصادف شوهر خواهر آقای باهنر همسایه ماست. یک روز به من گفت ما با هم فامیل شده‌ایم. پرس و جو کردم فهمیدم نوه آقای محتشمی با پسر آقای باهنر ازدواج کرده است. این ازدواج‌ها نه سیاسی که به دنبال انتخاب دختر و پسر انجام می‌شود. آن زمانی که خانواده‌ها در انتخاب عروس و داماد نقش داشتند گذشت. الان بچه‌ها خودشان انتخاب می‌کنند.
-          احمد شیرزاد نمایده اصلاح‌طلب مجلس ششم: پدیده بسیار جالبی است که این دو جناح آنچنان به لحاظ زندگی در هم آمیخته‌اند که نمی‌توانند همدیگر را قلع و قمع کنند و این بسیار مهم است. یعنی ایران با کشور‌های عربی فرق دارد که آنجا مثلا دو طایفه و فرقه آنچنان کاملاً جدا و ضد یکدیگرند که جدال‌هایشان به جنگ خونین بدل می‌شود اما اینجا پیوند خانوادگی می​بندند.
-          مجید انصاری عضو مجمع روحانیون که خودش در مراسم عروسی حضور داشته: چنین پیوند‌هایی مرسوم و عادی است. من از شما تعجب می‌کنم اصلا این را قبول ندارم که اگر کسی اصلاح‌طلب است نرود با طیف دیگر وصلت کند. ما درصدر اسلام هم موارد مشابه داشته‌ایم. اصلاً شاید دختر و پسر از هم خوششان آمد، نمی‌گویم خانواده نقش و حضوری نداشته است، شاید داشته من بی‌اطلاعم. آن هم در حالی که هر دو خانواده متدین و مسلمان انقلابی هستند، کار خلاف که انجام نشده است.
صادق زیباکلام هم درباره ازدواج دخترش با پسر احمد توکلی گفته بود: «دختر بزرگ من سارا که بسیار حزب‌اللهی و بسیجی است و دقیقاً در نقطه مقابل من قرار گرفته با پسر آقای دکتر احمد توکلی ازدواج کرده و در این ازدواج هم نه من و نه آقای توکلی هیچ نقشی نداشته‌ایم و براساس آشنایی‌شان در روزنامه همشهری با هم ازدواج کردند.»
رضا خاتمی هم درباره ازدواج دخترش با پسر صادق خرازی گفته بود: «ما از سیاست یاد گرفته‌ایم جایی نخوابیم که آب زیر‌مان برود! بنابراین در مجلس عروسی‌مان همه بودند. از چپ‌ترین تا راست‌ترین حضور داشتند. از بیت رهبری، مسئولان دولت آقای احمدی‌نژاد، آقای ناطق نوری (که من ارادت خاصی به ایشان دارم و از دوستان خوب ما هستند)، روحانیون، دانشگاهیان، مشارکتی‌ها، مؤتلفه و... در این عروسی حضور داشتند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام BE ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    9 10
    "ما درصدر اسلام هم موارد مشابه داشته‌ایم." عجب فرمایشی!!! برداشتهای خاصی میشود از آن کرد!!!
  • بدون نام IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    2 19
    انشاء الله این دو جناح بار دیگر دست دوستی دهند به هم تا به اتحاد بسازند این میهن
  • بدون نام US ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    51 1
    اینم یه سیاسته که باعث میشه هر طیفی روی کار بیاد این پیوند فامیلی باعث نشه یه عده از کار بیکار بشند
  • بدون نام IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    5 60
    باهنر اصلا اصولگرا نیست او اصلاح طلب است
  • محسن IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    5 15
    آخر هم نتوانست این باهنر اصلاح طلب بودن خودش را پنهان کند عجب این پدرومادرسیاست بسوزه
  • شاهرخ IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    68 2
    دو پدر اقا!!!!!!!!!!!!!! دو تا آقازاده !!!!!!!!!!! یک زوج آقازاده !!!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      23 0
      و تالار مجلل صاحبقرانیه نیاوران!
  • داود IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    106 0
    مبارك باشد ولي هنگام گل گفتن و گل شنفتن يادتان نرود كه مردم زير فشار كشمكش هاي شما دارند له مي شوند
  • بدون نام IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    6 36
    همین مونده به زن گرفتن دیگران هم کار داشته باشیم
  • بدون نام IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    58 0
    قبلا پسر توکلی با دختر زیباکلام ازدواج کرده بود. بعد زیباکلام گفته بود که اگه دخترم با پسر جرج بوش هم میخواست ازدواج کنه مخالفت نمی کردم.
  • محمد GB ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    45 1
    رضا خاتمی هم درباره ازدواج دخترش با پسر صادق خرازی گفته بود: «ما از سیاست یاد گرفته‌ایم جایی نخوابیم که آب زیر‌مان برود! ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    72 1
    عجب! از این نوع ازدواج ها که در بین خانواده های مسئولان زیاد است و در آخر بیچاره ما مردم عادی که فکر میکنیم مسئولان به خاطر مشكلات ما با هم دعوا راه میاندازند.
    • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      36 0
      بنده خدا این دعوا ها جنگ زر گری برایگرم کردن سر من وشماست
  • رضا IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    24 0
    آی مردم بدبخت که گیره 2 زار و ده شایی هستید و قید ازدواج رو زدید حالشو ببرید
  • شاهپور IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    22 3
    صادق زیباکلام هم درباره ازدواج دخترش با پسر احمد توکلی گفته بود: «دختر بزرگ من سارا که بسیار حزب‌اللهی و بسیجی است و دقیقاً در نقطه مقابل من قرار گرفته! اقای زیبا کلام خودتون هم بسیجی مخلص و حزب اللهی تشریف دارید اما خبر ندارید. هر چند که مردم مطلعند:)
  • بدون نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    18 0
    "تالار مجلل صاحبقرانیه نیاوران" فقط میتونم بگم حق مردم ما این نیست.
  • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    22 0
    آقای باهنر، من یه جوون 28 ساله هستم که با این اوضاع اقتصادی کشور حتی به ازدواج هم فکر نمی‌کنم. اونوقت پسر شما در فلان تالار عروسی آنچنانی گرفته. از زحمات بی شائبه شما و بقیه نمایندگان که به فکر ملت هستید تشکر می کنم
  • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    21 0
    خوش به حالشا ن فرزند این افراد بودن خودش یک شانس محسوب می شود نه در تهیه جهیزیه مشکل دارند نه در انتخاب شغل و درآمد و نه اجاره خانه و نه غصه تورم را دارند نه در این شرایط کاسه چه کنم چه کنم دستشان گرفته اند اگر غیر از این باشد قطعا از استثنائات است سواره از پیاده چه خبر دارد و گر نه وضع امثال من این نبود بالاجبار برای این زوج محترم آرزوش خوشبختی میکنم !
  • بدون نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    15 0
    بعد از انقلاب اسلامی و بعد از کلی حذف و اضافات میان کسانی که انقلاب کردند، یک طبقه از تازه به دوران رسیده های انقلابی جای از دور خارج شده ها را گرفتند اینها یک طبقه اشرافی جدید هستند که به طور مطلق بر سرنوشت ملت حاکم شده اند اینها به تمام معنی بهره مند از یک زندگی اشرافی و بی کم و کاست هستند و همینطور نسل اندر نسل به این بهره برداری تمام عیار از قدرت ادامه می دهند در معادلات این آقایان و خانمها مردم یک جایگاه زاید و فوقش باسمه ای دارند آن هم برای مواقعی که شاخ هایشان به یکدیگر گیر می کند مثل سال 88 و انتخابات گذشته و آینده
  • میثم FI ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    0 4
    کاش تموم سیاسیون مثل باهنر بودن تو سیاست تکه