نام مهدوی‌کیا، سید مهدی رحمتی و محرم نویدکیا از ایران در فهرست نفرات منتخب محبوب ترین بازیکن فوتبال سال 2012 دیده می شود.

به گزارش خبرآنلاین، محبوب ترین بازیکن جهان با رای کاربران سایت فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار انتخاب می شود. از قاره آسیا 27 بازیکن برای کسب این عنوان کاندید شده اند که مهدی مهدوی کیا، سید مهدی رحمتی و محرم نویدکیا کاپیتان های پرسپولیس، استقلال و سپاهان در فهرست اولیه حضور دارند.

این رای گیری دو مرحله دارد: مرحله اول از امروز آغاز شده و تا 10 آذر ادامه دارد. 5 بازیکن با بیشترین رای از قاره های آفریقا، آسیا، آمریکای شمالی به همراه 8 بازیکن از اروپا و آمریکای جنوبی و یک بازیکن از اقیانوسیه مرحله دوم راه می یابند تا از بین این 32 بازیکن محبوب ترین بازیکن جهان انتخاب شود. رای گیری برای این مرحله نیز از 11 آذر آغاز و تا 14 دی ادامه می یابد و در نهایت نتیجه نهایی این رای گیری اینترنتی اعلام می شود.

گفتنی است انتخاب محبوب ترین بازیکن جهان از سال 2006 در دستور کار این فدراسیون قرار گرفت. در دو سال اول هیچ بازیکنی از ایران در این فهرست حضور نداشت. اما از سال 2008 به بعد بازیکنانی مثل علیرضا نیکبخت واحدی، علی کریمی، کریم باقری، فرهاد مجیدی و مهدی مهدوی کیا در فهرست کاندیداها حضور داشتند که مجیدی در سال 2010 این عنوان را بدست آورد. سال گذشته علی کریمی و فرهاد مجیدی از ایران در این فهرست حضور داشتند که به دلیل تخلف کاربران ایرانی و آرا بیش از حدی که به این دو نفر داده شد، فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار نام این دو بازیکن را از فهرست خارج و آرای آنها را باطل کرد.

 

برای شرکت در این نظرسنجی به این آدرس مراجعه نمایید:

http://iffhs.de/?b002ec70a804f4cd003f09

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن از قم IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    24 25
    محرم نویدکیا الگوی مهارت و اخلاق در فوتبال.
  • مجیدپرسپولیسی IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    31 61
    رحمتی چهره محبوبیه؟!!!!!!!!!!!! قحطی چهره محبوب شده که رحمتی رو انتخاب کردند؟!!!!