صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی می گوید فلسطینیان به دنبال کسب حمایت تمام اعضای جامعه جهانی برای طرح خود هستند. آقای عریقات گفته که فلسطینی ها چنین خواسته ای را با آمریکا هم مطرح خواهند کرد.

بی‌بی‌سی گزارش داد:

تشکیلات خودگردان فلسطینی می گوید به دنبال کسب حمایت اتحادیه اروپا برای طرح درخواست خود در سازمان ملل برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی در کرانه غربی و غزه است.

صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی می گوید فلسطینیان به دنبال کسب حمایت تمام اعضای جامعه جهانی برای طرح خود هستند. آقای عریقات گفته که فلسطینی ها چنین خواسته ای را با آمریکا هم مطرح خواهند کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در واکنش گفته است که برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی "راه دیگری جز مذاکرات بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطینی وجود ندارد و مسیر اعلام استقلال یکجانبه تنها باعث از میان رفتن چارچوب توافق های بین دو طرف شده و اقدامات یکجانبه از سوی اسرائیل را در پی خواهد آورد."

چند نماینده کنگره آمریکا که در حال بازدید از اسرائیل هستند گفته اند که ایالات متحده هر نوع اعلام یکجانبه استقلال فلسطینیان در سازمان ملل را وتو خواهد کرد.

آقای عریقات روز گذشته در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل گفته بود که گفتگوهای فلسطینیان و اسرائیل طی هجده سال گذشته به نتیجه ای نرسیده و در نتیجه، فلسطینیان برای تحقق هدف خود، چاره ای جز مراجعه به سازمان ملل ندارند. او همچنین در مصاحبه با بی بی سی تاکید کرد که فلسطینیان تصمیم دارند با مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل متحد، از این سازمان بخواهند تشکیل کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد.

تشکیل کشور مستقل فلسطینی بخش مهمی از توافقنامه اسلو به حساب می آید اما با وجود مذاکرات دو طرف در این زمینه و ارائه طرح های متعدد برای پیشرفت این مذاکرات، به گفته فلسطینیان، اجرای این بخش از توافق اسلو همچنان دور از دسترس به نظر می رسد.

فلسطینیان خواهان آن هستند که کشور مستقل آنها با پایتختی بیت المقدس شرقی در کرانه غربی و غزه تشکیل شود اما فعالیت های شهرک سازی اسرائیل در اراضی اشغالی باعث نگرانی آنها شده است. فلسطینیان می گویند فعالیت های ساختمانی اسرائیل، ارتباط میان بیت المقدس شرقی و کرانه غربی را قطع می کند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی چند روز پیش گفته بود که صلح با اسرائیل به علت امتناع این کشور از توقف فعالیت های شهرک سازی، غیر ممکن شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 25167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =