اپل، فناوری ردیابی کاربران آیفون5 را توسط سیستم تبلیغاتی نصب شده در سیستم عامل آی او اس شش، به آرامی راه انداخته است.

بوسیله این سیستم تبلیغ کنندگان اینترنتی می توانند بفهمند که فلان کاربر چه برنامه هایی روی آیفون خود در حال اجرا داشته و چه تبلیغاتی را نیز مشاهده کرده است.
هنگام عرضه سیستم عامل جدید نسخه شش اپل سعی نکرد درباره این فیچر فنی صحبتی کند اما به عقیده کارشناسان با ترکنامبر جدید کاربر به راحتی نمی تواند از دست تبلیغ کنندگان رهایی یابد.
گفتنی است IFA یا Identification for Advertisers عدد تصادفی است که یکبار توسط سیستم عامل آی او اس ساخته شده و بعنوان آی دی منحصربفرد توسط سرویسهای تبلیغاتی روی اپلیکیشن های مختلف استفاده می شود. در واقع ارسال کنندگان آگهی بدون دریافت اطلاعات واقعی کاربر برای این شماره منحصر بفرد آگهی می فرستند.
در آی او اس نسخه 5 از UDID بعنوان شماره سریال غیر قابل پاک شدن برای هر کدام از ابزار متعلق به اپل استفاده می شد و برای کاربران هم به نوعی بهتر بود.
وجود آپشن روشن و خاموش کردن تبلیغات در این نسخه با عنوان limit Ad Tracking کاربر را به تناقض می اندازد. چرا که در ابتدا معلوم نیست on کردن در واقع معنی خاموش کردن می دهد و بالعکس.
این تریک خوبی نیست که کاربر را به اشتباه انداخته و باعث شود همچنان کاربر توسط آگهی دهندگان ردیابی شود.
IFA و فن آوری جدید ردیابی مدعی است هویت شما به آگهی دهندگان داده نمی شود بلکه رفتار کلیک کردن شما روی تبلیغات برای کمپانی ها ارسال می شود.
 
(برای خاموش کردن تبلیغات روی آیفون5 این مراحل را گام به گام جلو بروید:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: بیزینس اینسایدر، درجیستر

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =