عصر ایران نوشت:

روزنامه العرب چاپ لندن نوشت اطلاعات تاییدشده ای را به دست آورده است که نشان می دهد عربستان سعودی به دنبال ارائه شکایت نامه ای علیه مقامات ایران در دادگاه بین المللی جنایی است. عربستان سعودی با ارائه درخواستی به آمریکا از این کشور خواست همه اطلاعات بیان شده توسط "منصور ارباب سیار" متهم ایرانی آمریکایی را دریافت کند.
ارباب سیار که هم اکنون در آمریکا بازداشت است به تازگی در محاکمه ای در این کشور اتهام تلاش برای ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن را پذیرفت. اریک هولدر دادستان آمریکا هم در این باره مدعی شده بود دستور ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، از سوی مقامات عالی ایران ارائه شده بود. مقامات آمریکایی بارها هرگونه ارتباط با شخص ارباب سیار یا این ماجرا را تکذیب کرده اند.
ادعای مقامات امنیتی آمریکا درباره دستور مقامات ایران برای ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن بارها از سوی چهره های مستقل داخل و خارج آمریکا، با چالش و علامت سؤال های جدی رو به رو شده است.
ایسنا هم نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به خبر منتشره مبنی بر اعتراف منصور ارباب سیر به «اتهام انتسابی از سوی دادستانی آمریکا» اظهار کرد: این سناریوی مضحک در حالی توسط مقامات آمریکایی از یک‌سال پیش طراحی شد که علاوه بر تکذیب تمامی اتهامات توسط فرد بازداشت شده، برخی مسوولان و تحلیل‌گران سیاسی آمریکا نیز آن را غیرواقعی و به سناریویی هالیوودی تشبیه کردند.
رامین مهمان‌پرست با مردود دانستن هرگونه اتهام انتسابی به نهادهای ایرانی، طرح ادعای اعتراف فرد بازداشتی پس از تکذیب اولیه و گذشت یک سال از آن زمان را نشان دهنده وجود شرایط غیرعادی و فشارهای روحی و روانی و وضعیت سلول‌های انفرادی در زندان‌های آمریکا ذکر کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم‌چنین با محکوم کردن نقض مکرر کنوانسیون‌ها و مقررات بین‌المللی ذی‌ربط توسط دولت آمریکا، تلاش برای استفاده ابزاری از سیستم قضایی و طراحی سناریوهای سخیف و بی‌پایه و اساس در شرایط سیاسی جاری در آمریکا را اقدامی قابل تامل دانست.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    5 0
    میگن ارباب سیار 30 ساله که تو آمریکا زندگی میکنه و تازه آمریکا بهش اقامت داده حالا به چه قیمتی؟ تو این سی سال تو آمریکا با کیا ارتباط داشته؟
  • سید IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    5 7
    هزاران حاجی در مکه کشته شد حقوق بشر امریکا خواب بود اما برای اتهام زنی عربستان بیدار است
  • حسینی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    5 8
    مثل روز روشنه که دروغ میگن بعد از یک سال اعتراف کرده هر کی باشه تو اون جو اعتراف میکنه با فشار ویا دادن وعده و وعید این عربستان بدبختم نمیدونه آمریکا آخرش سر نو کراشو میبره مثل صدام و قذافی و...