مهر نوشت:

مدیران تالارهای عروسی و دفاتر خدماتی و تشریفات برگزاری مراسم های عروسی 100 میلیون تا یک میلیارد تومانی را تائید می‌کنند. این در حالی است که برخی دیگر نیز از داشتن مشتریانی برای برگزاری مراسم طلاق خبر می‌دهند.

6 صفحه از پرفروش ترین نشریه نیازمندیهای تهران به خدمات مجالس و مراسمات اختصاص دارد که در آن می توان انواع مراسمات اعم از مراسم ترحیم، عقد، عروسی و ... را با قیمتهای مختلف سفارش داد. نکته قابل تامل این است که در کنار برگزاری مراسمات سخنرانیها، همایشها، میهمانیهای خانوادگی و عقد و عروسی منوی مراسم طلاق هم اضافه شده که به گفته مدیران تالارها هم موجب تعجب و هم تاسف است ولی ما پولمان را میگیریم و مراسم را برگزار می کنیم.

هر چند قانون، بخسنامه و نامه ای از سوی اتحادیه و وزارت ارشاد یا اداره اماکن مبنی بر ممنوعیت برگزاری جشنهای طلاق به تالارهای عروسی ابلاغ نشده ولی برگزاری اینگونه مراسمات قطعا تاثیرات منفی در جامعه خواهد داشت و هزینه های گران برای برگزاری یک جشن عروسی هم در کنار آمارهای کاهش ازدواج قابل تامل است.

 

گران ترین عروسی ها بیشتر از 100 میلیون نمی شود

خانم رسولی مدیر یکی از دفاتر خدمات و تشریفات در گفتگو با خبرنگار مهر از نوع سفارشات و سلیقه مشتریهایی می‌گوید که در نوع خود جالب و در برخی موارد تاسف بار است. اگر یک عروس و داماد بخواهند به قول معروف خودکشی کنند و یک مراسم عقد و عروسی باشکوه و مجلل برگزار کنند از 60 میلیون تومان بیشتر نمی شود. البته گاهی هم مشتری می گوید می خواهم فیلم عروسی ام در سوئد یا یک کشور اروپایی مونتاژ شود که این مبلغ را بالاتر می برد.

 

 

 فاکتور یک مراسم عروسی همراه با 300 نفر میهمان ناقابل

نوع خدمات قیمت
خواننده پاپ میهمان 2 میلیون
ماشین آخرین سیستم 3 میلیون
شام و میوه 15 میلیون
سفره عقد 2 میلیون
فیلمبرداری و تدوین در خارج 50 میلیون
مراسم آتش بازی 2 میلیون
حضور چهره های سینمایی 7میلیون
توزیع گل سرخ همراه با عکس عروس و داماد 2 میلیون
آب میوه 1 میلیون
حریر آرایی 1 میلیون
مهماندار 1 میلیون
هدیه به تمامی میمانان 2 میلیون
نورپردازی و پروجکشن 2 میلیون
مجری برنامه (شو من) 2 میلیون
عکاس 1 میلیون
پارکینگ اختصاصی 1 میلیون
لباس عروس همراه با کارت دعوت و آرایشگاه 5 میلیون
کیک عروسی 1 میلیون
جمع کل 100 میلیون تومان

 

این مدیر خدماتی اظهار داشت: البته اینکه می گویند عروسی هایی با مبلغ یک میلیارد تومان برگزار شده من هم شنیده ام و حتی برخی از نیروهای خدماتی ما هم دیده اند. معمولا این عروسی ها بسیار بسیار کم است و شخص برگزار کننده خیلی سوء استفاده کرده والا عروسی بیشتر از 100 میلیون امکان پذیر نیست. (احتمالا استفاده از بالگرد یا سفر میهمانان به خارج از کشور در منوی کارشان بوده است).

 

سفارش سرو مشروب!

خانم رسولی در مورد برخی از سفارشات مشتریان گفت: متاسفانه برخی از مشتریان خارجی مقیم ایران درخواستهایی دارند که ما نمی توانیم انجام دهیم ولی برخی از دفاتر خدمات مراسم و هتلها انجام می دهند. اینگونه مشتری ها می خواهند مراسمشان توسط نیروهای خدماتی خانم به صورت بی حجاب و لباسهای نیمه برهنه و همراه با سرو مشروب باشد.

 

حضور ساسی مانکن در عروسی ها/ بازار خوانندگان زن در ایران

وی در مورد حضور خوانندگان در مراسمات عروسی گفت: بازار برخی خواننده ها داغ است آنها با گرفتن یک میلیون تا دو میلیون میهمان عروسی شده و یک موسیقی به صورت پلی بک می خوانند. البته گروههای خواننده زن هم هستند که در سالنهای خانمها اجرا می کنند. خودم یک مراسم در قم برگزار کردم که خواننده آن زن بود که معمولا 800 هزار تومان می گیرند.

وقتی از این مدیر باسابقه در برگزاری مراسمات عروسی در مورد برگزاری مراسم طلاق سوال کردم گفت: این موضوع برای من و تمام هم صنفیهای من تازگی دارد. البته قرار است به زودی یک مشتری طلاق برای ثبت سفارش به دفترم می آید.

 

مراسم طلاق هم برگزار می کنیم

یکی از مدیران سالنهای عروسی به نام تالار "ف" در منطقه تهران پارس با شنیدن موضوع رزرو سالن برای مراسم طلاق خندید و گفت: برای ما فرقی نمی کند ما پولمان را می گیریم! نیازی هم به مجوز خاصی ندارد. مدیر یکی دیگر از تالارها به نام "ق" در منطقه پاسداران هم گفت: مانعی ندارد.

در ادامه این گزارش بهبود اصلانی یکی دیگر از مدیران تالارهای عروسی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مراسم عروسی سقف ندارد و بیشتر از 100 میلیون تومان هم هزینه می شود. خودم مراسم های 500 تا یک میلیاردی دیده ام که داماد هزینه کرده است. ولی در خصوص مراسم طلاق من شخصا مخالف هستم و سفارش قبول نمی کنم.

 

در این خصوص با نوروز عبداللهی مقدم نایب رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران گفتگو کردیم که در پاسخ گفت: از هر نظر که فکر کنید برگزاری مراسم طلاق درست و صحیح نیست. از نظر اتحادیه برگزاری اینگونه مراسمات ممنوع است و با آن برخورد می کنیم.

4747

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 59
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    تا دلتون بخواد از این مراسم ها هست! اگر خرج نکنی میگن واسه زنش ارزش قایل نبوده! مگه میشه عروسی نگرفت! مگه دختر از سر راه اوردیم ؟! هر کی بیشتر خرج کنه دوست داشتنی تره. و اینه حقیقت تلخ جامعه ما
    • بدون نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
      9 0
      مدت زیادیه که رسانه ها، حالا یا عمدا" یا سهوا" دارن داغ مردمو با تهیه این قبیل گزارشات تازه میکنن!!!همه کمابیش از این قبیل بریز و بپاشها مطلعن ولی معلوم نیست هدف رسانه ها از انتشار این گزارشات چیه؟میخواین چشم و گوش مردمو باز کنن؟میخوان مردم در غم نداری خودشون بیشتر بسوزن؟میخوان جنگ بین ندار و دارا راه بندازن؟میخوان بیشتر مردم از صداقت و روراستی و چشم و دل پاکی دست بشورن و رو به کارهای خلاف بیارن؟میخوان میون مردم تفرقه و دو دستگی ایجاد کنن؟میخوان مردم بیشتر مصببین این وضعیتو نفرین کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟به والله از گفتن و نشون دادن و پز زندگی دیگرون رو دادن هیچی نسیب ما ملت نمیشه.
    • ایرانی CA ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
      4 1
      منم یه نفر از چسبیده ها رو میشناسم که 3سال پیش برای آقازاده ش عروسی 120 میلیونی گرفت.....
  • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    وزرات ارشاد و یا هر نهاد دخیل دیگری باید جلوی این اسراف را بگیرد. حرام است. حرام
    • بدون نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      53 10
      پول رانته جیگر.دیگه نه کارخونه داری هست نه ملاک.ازکجا این پولا میاد.میدونی.خودشم تو این کسادی بازار!!
  • محمد IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    من نمیدونم کدوم ملنگی واسه فیلمبرداری 50 ملیون خرج میکنه. خوب نامرد بده 4 تا جون دیگه مراسم بگیرن آرزو به دل نشن . الهی خیر نبینه هر کی تو این اوضاع ولخرجی کنه
    • بدون نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      125 5
      50 ميليون عكس و فيلم واقعيه؟
    • بدون نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      93 9
      فتوشاپه !!!!!
    • بدون نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      26 5
      عکس و فیلم در خارج از ایران ... فوتوشاپ نیست
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    98 4
    من چون تازه عروسی کردم میدونم یسری از ریز مخارج ها بالاتر هم هست. الان یه مراسم معمولی 20 تومن خرج برمیداره
    • بدون نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
      7 0
      آخه مگه مجبورین ؟ والله من هم یک زنم. مراسمم هم ساده ی ساده بود . حالا اینقدر ادا و اطوار نباشه نمی شه ؟ اون پول بی زبون خرج زندگی بشه، نمی شه ؟ دست چهار تا آدمی که ندارند رو بگیرند و خیرشون و دعاشون باعث برکت زندگیشون بشه ایرادی داره ؟؟؟؟؟؟؟ والله همه ی این اداها از کمبود و عقده و منم منم آدم هاست که چی بشه آخه ؟ پول باد آورده رو باد می برد....
  • بدون نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    46 22
    چرا بیش تر از 100 میلیون نمیشه ،من یک ماه پیش یک عروسی دعوت بودم حدود 850 میلیون هزینه داشت فقط پول شام و پذیرایی حدود 350 میلیون تومان شده بود (حتی اردورهای خاویار هم سرو می کردند )،حدود 150 تومان هم پول زرو باغ بود،ولی واقعا باغ فوق العاده ای بود ،فیلم بردار هم حدود 70 تومان گرفته بود،ارکسر هم 60 تومان گرفته بود(3 از معروفترین ترین ها بودند 1 نفر مجاز 2 تاشون غیر مجاز) دیگه آرایشگاه و لباس عروس و ساقدوش ها و کیک و ... در نظر بگیرین البته بگم این پولها برای خانواده داماد اصلا پول به حساب نمی یاد
    • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      100 5
      واقعا تاسف باره بعد اونوقت یه مادری برای خرج درمانش باید دست به دامن مردم بشه که تیکه تیکه براش پول جورشه .چطوری ادم میتونه نسبت به درد بقیه افراد بیتفاوت باشه .
    • ا.ن IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      29 1
      حتی اردورهای خاویار چی میشه....!!!!!؟؟؟؟؟ نخوریم لاقل بگین یاد بگریم....!!!!؟؟؟
    • سما IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
      9 1
      خب همه اینها که گفتی که چی؟ واقعا یه کم فکر کنیم با این خرج ها کدوم حفره روحمون رو میخواییم پر کنیم ؟! 850 ملیون برای یک شب !؟ وقتی خیلی ها سر گرسنه رو بالین گذاشتند خیلی ها خرج درمان بیمارشون ندارند زنان بی سرپرست کودکان کار و مردایی که تو زندون ها برای 500 هزار تومن گرفتارند و خانواده محروم از نان آور کم نیستند ! وجدان من درد گرفت !! چطور می پذیریم آخه!!
  • ریحانه IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    88 2
    سلام، خوب 50 میلیون رو بردار برو یه کشور اروپایی یا سوئد بعدش از خوت فیلم بگیر :)
    • راد IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
      5 4
      1- یعنی شما فکر کردین هر ایرانی درخواست ویزا کنه صبح بهش شینگن میدن ؟! 2- حالا فرض محال ویزا دادن - 50 ملیون میشه حدود 14500 دلار اگه تو خیابون بخوابن و کنسرو خاویار بادمجون بخورن با لواش وطنی ، پول ویزا و ترانسفر و هواپیماشونم نمیشه چه برسه به فیلم برداری ؟! 3- ملت ما کلا عاشق اظهار نظر بدون مطالعه ان
  • کاشیان IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    128 9
    به جای خرج کردن 100 میلیون 1 عروسی معمولی با 20/ 30 میلیون بگیرن بقیشو بدن به جوونایی که سالهاست در حسرت خرید جهیزیه و تهیه مسکن موندن . و
    • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      133 2
      بعدا کی پز بده
  • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    170 7
    تو ايران اصلا اختلاف طبقاتي وجود نداره.!!!!!
  • ع IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    102 3
    این پولهای باد آورده همان وام های دریافتی از بانکها می باشد که حساب و کتابی در برگشت آن موجود ندارد
  • بدون نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    56 10
    من احتمال مي دم دوستان دستشون تو خرج نبوده. خود لباس عروس و آرايشگاه بعلاوه خريدهاي عروسي آيينه و شمعدان رقم خيلي بالايي مي شه. خيلي بيشتر از اين رقمي كه گفته شد. من شخصا با برگزاري مراسم عروسي مخالفم. مي شه با يه مهموني ساده عروسي گرفت.شخصيت يك دختر نه به ميزان مهريه اي هست كه تعيين مي شه نه مراسمي كه برگزار مي شه
  • دانيال IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    76 0
    بابا ما كلا تو خرج خودمون هم مونديم؛ از كجا بياريم كه بخوايم اصلا عروسي بگيريم؟
    • بدون نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      77 6
      زنی رو بگیر که شعورش اینقدر بالا باشه که شرایط رو درک کنه و تو رو بخاطر خودت دوست داشته باشه نه پولت
    • بدون نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
      6 0
      به آقای بدون نام شما هم برید اونقدر خودتون را از لحاظ منطق و فکر و بینش و اخلاق و عواطف ارتقاء بدین که یک خانم با شعور شما رو انتخاب کنه (در مقابل هر گزینه دیگه) چقدر خوب می شد اگر همه این کارو می کردیم. مرد و زن
  • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    79 6
    خدا عقل بده! ما بجای عروسی گرفتن رفتیم مسافرت و خدا رو شکر از همون اول تونستیم پس انداز کنیم و صاحب خونه بشیم. الان هم اصلا پشیمون نیستیم.
  • بدون نام GB ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    43 2
    به لیست این اقلام را اضافه کنید: اجاره باغ، سالن، یا پارکینگ هزینه هماهنگی امنیتی سرویس طلا
    • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      23 37
      شير بها و مادرزن سلام و خريدهاي خاله جون و عمه خانم و خواهر كوچيكه عروس در روز خريد و هزينه هاي جشن و آرايشگاه براي پاتختي و بعد مهموني هاي دوره اي عروس خانم با دوستاش براي روكم كني و خرج و مخارج كلاس زبان و ايروبيك و استخر و بوتاكس و جراحي دماغ و سفر خارجي و پول توجيبي براي شوي لباس و كرايه خونه و هزار كوفت ديگه ... تازه بچه هم اضافه ميشه و ................... . . . بعدش ميگن چرا مرداي ايراني كچلن ؟!
  • بدون نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    29 14
    من کوخ نشین ها را دوست دارم.
    • حسین IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
      7 0
      من کوخ نشین ها را دوست دارم ولی کوخ نشینی را دوست ندارم!
  • تبریزی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    50 2
    به نظر من در 100 سال اینده ازدواج به تاریخ خواهد پیوست
    • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
      4 0
      100 سال دیره... تو ایران فکر کنم 20 سال دیگه چنین اتفاقی به وقوع خواهد پیوست
  • بدون نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    41 8
    یک سری اینجوری ؟؟؟؟ یکی هم واسه نون شب محتاج؟؟؟؟ آخه این انصافه کجا هستن این مسولین محترم که ببینن ....
    • بی نام EU ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
      3 0
      مسولین فقط بلدن تو تلوزیون حرف بزنن واسه مردم.به خدا هیچ کدوم حاضر نمیشن واسه خودشون این کارا رو بکنن......
  • هموطن IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    31 4
    نه عروسی نه مهریه هیچ کدوم نشانه شخصیت و احترام نیست انتخاب درست همسر آینده نشانگر شخصیت دو طرفه
  • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    30 1
    اونش كه فيلم رو تو كشور اروپايي مونتاژ ميكنن خيلي ديدنيه !!! بابا مردم تورو خدا يه ذره به ارزشهاي واقعي ويه ذره خيلي كم به ساير مردم فكر كنيد بخدا زياد وقت و پولاي عزيزتون هدر نميشه ! آخ از بي دردي
  • سارا IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    42 3
    ده سال پیش یکی از دوستام که از نظر فرهنگی بسیار فرهیخته هستند ازدواج کرد یک میهمانی عالی ساده و کم خرج . زندگی شون عالیه. خوشبختند. از نظر مالی متوسط اند ولی شعور و اندیشه دارند و لازم ندیدند با ولخرجی به دیگران فخر بفروشند و عقده گشایی کنند.
  • من US ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    29 6
    همه قبول ولی تو یه شب مگه میشه 15 میلیون میوه و شیرنی خورد
  • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    49 1
    چرا حسودی می کنین چشم ندارین ببینین پول یارانه هاشونه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    37 2
    هر کی اینطوری میخواد خرج میکنه میخواد زنرو با پول بخره چون تو این دور و زمونه همه چی پول شده پول
  • بدون نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    43 1
    حضور جهره های سینمایی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! من که تو هنگم
  • خلیج فارس IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    42 9
    والا من با 4 ميليون بهترين عروسي رو گرفتم همه هم راضي بودن فيلم برداري هم 200 تومان شد از مونتاژ اروپاييش هم بهتره فکر کنم اونايي که 50 ميدن واسه يه فيلمبرداري کمي ملنگ باشن شايد هم در مونتاژ و ميکس بجاي داماد و عروس از اوباما و کلينتون استفاده کنند...
  • سامیه IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    40 0
    مراسم طلاق دیگه چیه؟! یعنی بابت طلاق هم مهمون دعوت میکنند و جشن می گیرند؟ بعد زن و شوهر چی کار می کنند؟!!از هم رو می گیرن؟؟؟!!! یعنی ملت اینقدر پول دارند که هم مهریه می دهند و هم جشن طلاق می گیرند؟ عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • جعفر4620 IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    27 1
    ای کاش من هم تو این جایی مراسم بگیرم البته مجانی
  • **** IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    49 6
    بنده مخالف تشریفات هستم.. نزدیک به پنج سالی میشه ازدواج کردم.. الان خونه و ماشین و یک فرزند دارم.. خدا رو شکر راضی هستم
  • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    51 9
    امیرالمومنین می فرمایند : هیچ کاخی ساخته نمی شود مگر آنکه کوخی در کنار آن ایجاد شود ... بازتاب حقیقت تلخ این کلام امیر فرق عروسی مردم قشر متوسط و پایین و برگزاری جشن هایی با لیست فوق است...کسایی که اینطوری خرج میکنند حتما این پولا براشون پول نیست دیگه!!
  • مجید DE ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    7 0
    ضمن اعلام مخالفت شدید با انجام چنین عروسیهای پر هزینه ,همه مراحل فاکتور را فهمیدم الا حریر آرایی کسی از شما عزیزان هست که بنده را در این خصوص راهنمایی کند!!!!!!!!!!!!
    • حبیب IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
      1 0
      با پارچه روی میزها و صندلی‌ها و اینور اونور طرح‌های خوشگل درست میکنن بهش میگن حریرآرایی
  • بدون نام IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    12 0
    مردم پول يارانه شونو خرج چه چيزايى مى كنند به خدا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • منتقد IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    5 6
    مراسمات غلطه مراسم خودش جمع رسم هست.. جمع جمع که نمی شه شما خودتون رسانه هستید عیبه
  • بدون نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    17 0
    فکر می کنم این حرف ها فقط واسه ما قشنگه که کامنت می دیم.وگرنه آقایان وقتشان را تو این سایتا نمی گذرونن. دارن پول در میارن
  • ایرانی IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    2 0
    بخدا تو شهر ما من 4 سال پیش با 3 یا 4 میلیون تومان عروسی گرفتم همه چی هم در حد متوسط بوده حدود هزار نفر هم شام دادم همه هم راضی بودن ................. ساده ساده ساده به همین سادگی .......................
  • بدون نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    4 1
    شوخی می کنین ؟ حضور بازیگر تلویزیون در مراسم ؟ یعنی ملت 7 میلیون تومن می دن که یک بازیگر در مراسمشون حضور داشته باشه ؟ به والله ملت عقده ای شدند..... یک عده نان شب ندارند ، اون وقت عده ای ..... دل خوش سیری چند .....
  • بدون نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    13 0
    ميدونين با اين همه پول چند تا جوون ميتونن زندگيشونو بدون مشكل شروع كنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مریم IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    7 1
    هرکسی پول داره به خودش مربوطه که چجوری خرجش کنه. چرا بعضی مردم ما توقع دارن طرف عروسی 100 میلیونی نگیره و بیاد 10 نفرو بفرسته سر زندگی؟ درحالی که یه راننده تاکسی که فقط با یه ماشینش میتونه از مردم مشکلی هرچند کم، حل کنه. میزنه کنار دربست میبره ! یه یکی توو صف تاکسی، شیک حرص میزنه واسه صندلی جلو و یه آدم که وزنش زیاده باید با عذاب عقب بشینه! یا پول پاره رو میدیم به راننده تاکسی احساس می کنیم زرنگیم! بعد ما انتظار داریم یه نفر بیاد میلیون ها تومن بده یکی دیگه بره سر زندگیش، اگه نداد، بگیم حرامه! کمک کن! کوفتت بشه؟!! از خودمون شروع کنیم...
  • نادر IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    4 0
    پولت در راه خدا خرج کردن و بخشیدن به آدم نیازمند لیاقت می خواهد و هر پولی لیاقت و هر کسی توانایی انجام اینکار را ندارد شما به داماد فقط نگاه نگاه نکنید آیا آن ارکست و یا فیلمبردار هم نگاهی به محتاج ها دارند از کجا میدانیم شاید کسی که صد ها میلیون خرج عروسیش می کند صد ها میلیون هم به مردم کمک می کند این دنیا گذارا است خدایا در این دنیا و در آن دنیا هیچ کس را همنشین شیطان قرار نده که او رانده شده است از رحمت تو
  • بدون نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    3 11
    دارندگی و برازندگی ما که از این پولها نداریم
  • مریم IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    7 0
    من 15سال پیش ازدواج کردم.فقط جشن نامزدی گرفتیم.با همسرم توافق کردیم هزینه جشن رو برای خرید خونه نگه داریم بعد 6ماه نامزدی 9میلیون خونه خریدیم و اصلا اجاره ندادیم حالا هم با2تا بچه کنار هم زندگی خوبی داریم.ولی باید بگم هیچ یک از اطرافیان و خانواده ما رو به هیچ مراسمی دعوت نکردن چون فکر میکنن ما انها رو دعوت نکردیم.ولی مهم نیست.ما خوشبختیم
  • حسین IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    7 1
    فیلمبرداری 50 میلیون؟! مگه فیلم هالیوودی میخوای اکران کنی؟!؟!