ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: خروج سربازان فرانسوی از افغانستان ممکن است اندکی سریع‌تر از آن چیزی که پیش‌بینی می‌شد، انجام شود و این روند تا پیش از پایان ماه دسامبر به پایان رسد.
 

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی‌.اف.ام فرانسه اظهار داشت: روند خروج سربازان فرانسوی ادامه پیدا خواهد کرد و ممکن است اندکی سریع‌تر از چیزی که پیش‌بینی شده بود، صورت بگیرد.
 

وی افزود: ممکن است تا پیش از پایان ماه دسامبر سال جاری میلادی روند خروج سربازان فرانسوی از افغانستان پایان یابد.
 


دیپلمات ارشد فرانسه خاطرنشان کرد: پس از خروج سربازان، تعدادی از افراد همچنان در افغانستان باقی خواهند ماند تا نیروهای افغان را آموزش دهند، اما دیگر سربازی در این کشور وجود نخواهد داشت.
 


پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001، فرانسه به نیروهای ائتلافی ناتو پیوست و سربازانش در کنار سربازان آمریکایی به افغانستان حمله و رژیم طالبان را ساقط کردند. فرانسه پنجمین کشور بزرگ مشارکت کننده در ائتلاف بین‌المللی ناتو در جنگ افغانستان است. قرار است کل نیروهای خارجی در افغانستان تا پایان سال 2014 از این کشور خارج شوند.
 


فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور قول داد روند خروج سربازان فرانسوی از افغانستان تسریع یابد و تا پایان سال 2012 تمام شود.
 


هم اکنون 2050 سرباز فرانسوی در افغانستان حضور دارند، این در حالی است که در سال گذشته میلادی این تعداد 4 هزار سرباز بود. فرانسه تاکنون 88 سرباز خود را در افغانستان از دست داده است.
 


لوران فابیوس در ادامه گفت: سربازان نمی‌توانند برای همیشه در افغانستان باقی بمانند. برای یک کشور این امر امکان‌پذیر نیست که امنیت خود را از خارج تامین کند. نیروهای افغان خود باید کنترل امنیتی را به دست بگیرند.
 


فابیوس اخیرا به افغانستان سفر کرده بود و در این سفر با حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =