زمانی که آقای احمدی‌نژاد مدیریت مترو را ضعیف ارزیابی کرد و خواستار بازپس‌گیری این مجموعه به دولت شد، این واکنش از آقای احمدی‌نژاد چندان بعید نبود.

احمد خرم وزیر اسبق راه می نویسد؛استراتژی آقای احمدی‌نژاد بر افزایش اختیارات استوار شده است به ترتیبی که در اقدامی خلاف قانون، مدیریت حمل و نقل و ترافیک که سال‌هاست به شهرداری واگذار شده است، می‌خواهند به مجموعه دولت برگردانند.

این رفتار آقای احمدی‌نژاد در تناقض با ماده 136 برنامه سوم است زیرا در این ماده به صراحت آمده اموری که متصدی آن دولت است باید به بخش عمومی و شهرداری‌ها و بخش خصوصی منتقل شود.

هنگامی که برنامه سوم تهیه می‌شد و من به عنوان معاون عمرانی وزیر کشور (80 - 77) مشغول خدمت بودم این ماده به برنامه سوم اضافه شد تا دولت از وظایف خود بکاهد و آن را به بخش‌خصوصی واگذار کند.

هدف برنامه سوم این بود که تمام امور قابل واگذاری مانند اداره امور عمومی مانند شوراها و انتخاب شهرداری‌ها توسط شوراها به مردم واگذار شود در این راستا حتی اداره امور پایانه‌ها که توسط وزارت راه و شهرداری به صورت مشترک مدیریت می‌شد نیز قابل واگذاری است به عبارت بهتر باید از پلیس راهنمایی و رانندگی تا توزیع برق و گاز در اختیار مردم باشد و دولت بر آن فقط نظارت کند.

متن کامل این یادداشت را با عنوان استراتژی افزایش اختیارات دولت بخوانید.

کد خبر 25298

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین