رییس جمهور در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران ناوشکن جماران و کارکنان اعزامی به دریاهای آزاد و آب‌های بین‌المللی سخنرانی کرد.

محمود احمدی نژاد با بیان اینکه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت صیانت از تمامیت و موجودیت ملت ایران را بر عهده دارد، اظهار داشت: ملت ایران هیچ‌گاه ملتی مهاجم نبوده اما تاریخ ثابت کرده که مدافعان بسیار خوبی هستند.
به گزارش خبرآنلاین، بر اساس متنی که از این سخنرانی در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری منتشر شده است، محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی خود، به تشریح ویژگی‌های ملت ایران در آزادی خواهی و صلح دوستی پرداخت و 34 بار از لفظ «ایران» استفاده کرد و تنها در جایی که به «اسلام آوردن ایرانیان» اشاره داشت، دو بار از «اسلام» نام برد. آنجا که گفت: ملت ایران بخاطر روحیه حق‌طلبی خود اسلام را آزادانه و آگاهانه پذیرفت و هیچگاه در برابر پیام روشن پیامبر اسلام(ص) مقاومت نکرد. باور ملت ایران در زمان پذیرش اسلام این بود که حقیقتی که قرن‌ها برای آن تلاش کرده بود از سوی پیامبر خاتم عرضه شده است. ملت ایران پای این دعوت و مکتب ایستادگی کرده و والاترین خدمات را به اسلام و مکتب اسلام ارائه کرده است، به گونه‌ای که اگر سهم ملت ایران از تمدن بشری و تشریح و ترویج مکتب ناب الهی و پیامبر اسلام(ص) حذف شود، موضوع قابل توجهی باقی نخواهد ماند.
وی در خصوص آداب و رسوم ایرانیان هم گفت: در آداب و رسوم ایرانی نشانه‌ای از خودخواهی، وجود ندارد. آداب و رسوم ایرانی، جهانی بوده و متعلق به همه بشریت است.
گزیده سخنان رئیس جمهور در ادامه می آید:
·         ملت ایران هیچ‌گاه در طول تاریخ چشم‌داشتی به سرزمین اموال و حاکمیت ملی دیگران نداشته و به همه ملت‌ها احترام می‌گذارد و همیشه خواستار امنیت منطقه بخصوص خلیج فارس بوده است. جمهوری اسلامی ایران همواره حافظ امنیت خلیج فارس بوده است.
·         ملت ایران هیچ‌گاه ملتی مهاجم نبوده اما تاریخ ثابت کرده که مدافعان بسیار خوبی هستند و اگر کسانی بخواهند به تمامیت اراضی ملت ایران تجاوز کنند، این ملت به گونه‌ای به مقابله با آنها برخواهد خاست که نام آنها به پشیمانی و ننگ در تاریخ باقی بماند.
·         امنیت خلیج فارس تنها در مقاطعی مخدوش شده که بیگانگان در آن حضور پیدا کرده‌اند و در غیر این مقاطع، خلیج فارس در امنیت کامل بوده و این امنیت هم توسط ایران ایجاد شده است.
·         جمهوری اسلامی ایران با بکار گیری توان و نیروهای منطقه‌ای قدرت ایجاد و تثبیت امنیت در این منطقه را دارد و بیگانگان با هر انگیزه و ظاهری مدعی ایجاد امنیت در خلیج فارس باشند، نمی‌توانند به موفقیت برسند.
·         {خطاب به کسانی که راه مقابله با ملت ایران را در پیش گرفته و به هر بهانه‌ای با پیشرفت این ملت مخالفت می‌کنند} بهترین راه برای آنان این است که با ملت ایران همراهی کرده و در برابر عظمت این ملت سرتعظیم فرود آورد.
·         ملت ایران همیشه نگاهی جهانی داشته و هرگز با تعصب قومی و جغرافیایی در معادلات و مناسبات جهانی حاضر نبوده است. مردم ایران همیشه در برابر حق خاضع و فروتن بوده و به همین دلیل ایران در طول تاریخ چهارراه تبادلات علمی و فرهنگی بوده است.
·         نیروی دریایی، نیرویی حرفه‌ای و کارآزموده بوده که همه ابعاد فعالیت و تحرکات آن کاملاً تخصصی است و از این جهت این نیرو، نیرویی ممتاز بشمار می‌رود. نیروی دریایی ایران از نیروهای پیشتازی است که تجهیزات مورد نیاز خود را در داخل تأمین کرده و این نشان‌دهنده توانایی مدیریت و برنامه‌ریزی نیروهای مسلح و ملت ایران است.
·         امیدوارم دریادلان نیروی دریایی به گونه‌ای حرکت کنند که در زمره سربازان و یاران امام عصر(عج) قرار داشته باشند.
در این مراسم، رییس‌جمهور از فرمانده نیروی دریایی ارتش با اهدای نشان دولتی مدیریت و لیاقت و از 14 نفر از فرماندهان و دست‌اندرکاران طراحی و ساخت تسلیحات و تجهیزات پیچیده نظامی با اهدای لوح زرین سپاس، تجلیل کرد. همچنین تندیس زیردریایی از سوی پرسنل نیروی دریایی ارتش توسط فرماندهی این نیرو به دکتر احمدی‌نژاد اعطا شد.
/2729
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    82 2
    100بار اسم ایران راببرد چطور میشد
  • بدون نام IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    31 4
    خیلی هم کارخوبی کرده ما مسلمان ایرانی هستیم چرا ایراد بنی اسراییلی میگیرید!!!
  • بدون نام FR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    22 2
    ببرد يا نبرداهميتي ندارد ايران هميشه سربلن. است به روايت دشمن و دوست.
  • ایراندوست EU ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    32 1
    یعنی بردن نام ایران هم برای شما مشکلی داره؟حالا یکی داره نام ایران میبره شما بهش گیر میدی؟
  • بدون نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    34 4
    ما به نام ایران ،و ایرانی بودنمون افتخار می کنیم. رییس جمهور کار بسیار خوبی میکنه نام ایران رو زیاد تکرار می کنه...
  • راد EU ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    16 20
    وضعیت گرانیها بی ثباتی بازار چی میشه ؟
  • بدون نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    14 20
    در عوض بردن 34 باره نام ايران روزي چند بار براي خودش بنويسه : تورم . دلار. بيكاري. بدهي
  • بدون نام EU ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    3 0
    خود شما در مقدمه این خبر به نقل از احمدی نزاد 5 بار از قول رئیس جمهور از اسلام یاد کردید بعد چطور میگوئید او دو بار گفته است اسلام