ایسنا نوشت:

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی معتقد است که اگر سن بازنشستگی کاهش یابد به تدریج کسانی که مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند می‌توانند این مسئولیت‌ها را واگذار کرده تا نیروی جوان وارد چرخه کار شود.

محمداسماعیل سعیدی  با اشاره به ضرورت تجدیدنظر در قانون تامین اجتماعی، اظهار کرد: در مسیر اجرا، قوانین خواه یا ناخواه با مشکلاتی مواجه می‌شوند که این مشکل یا در قوانین است یا در آیین‌نامه که باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

وی افزود: در مقوله اجرا که دولت مسئولیت آن را بر عهده دارد باید موضوعات و مشکلات را به دقت مورد ارزیابی قرار دهد و اگر خلأ قوانین و یا آیین‌نامه‌ای وجود دارد آنها را اطلاع دهد تا مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.
 

این عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به افزایش سن بازنشستگی، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور که بیکاری یکی از معضلات آن است درست در نقطه مقابل افزایش سن بازنشستگی، کاهش آن می‌تواند اثرات مفید و مطلوبی بر جا بگذارد چرا که هم‌اکنون نیروی جوان بسیاری در کشور وجود دارد که نیاز است وارد چرخه کار شوند.

سعیدی تصریح کرد: بنابراین باید اینگونه تصمیم گرفته شود که همزمان با ورود نیروی جوان به مشاغل، باتجربه‌ها و کسانی که مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند به تدریج این مسئولیت‌ها را واگذار کنند که این چرخه به درستی به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید مسئولان به آن توجه کنند، اظهار کرد: با تامین اشتغال برای جوانان و ورود آنها به عرصه کار و تولید به طور قطع بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود و سایر مسائلی که با نحوه قوانین یا اجرا وجود دارد می‌تواند توسط مسئولان پیگیری شود.

 سعید مرتضوی، رییس سازمان تامین اجتماعی چندی پیش اعلام کرد که پیش‌نویس قانون تأمین‌اجتماعی با اخذ نظرات و دیدگاه‌های صاحبنظران تهیه‌ و بزودی به هیأت دولت ارائه می‌شود تا پس از بررسی و تصویب به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

مدیرکل فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی نیز چندی پیش با اعلام «افزایش سن بازنشستگی» در قالب بازنگری در قانون تامین اجتماعی، این اقدام را یک ضرورت خواند، چرا که سن بازنشستگی موجود براساس امید به زندگی در سال 56 تعیین شده است و با افزایش سن امید به زندگی نیاز است برای جلوگیری از ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی، تغییراتی در قالب افزایش سن بازنشستگی منظور شود.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    58 0
    کدوم امید کدوم زندگی آقای مدیرکل فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی و آقای مرتضوی شما نفستو ن از جای گرم در میاد!
  • بدون نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    51 0
    با سلام .احتراما جرا نماینده محترم کارگر در مجلس در این خصوص سکوت کردند.
  • بدون نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    6 0
    بایست امید به زندگی را در خیل جوانان بیکار شکوفا کرد نه اینکه با افزایش سن بازنشستگی رمق را از کارکنان فرسوده بگیرند.
  • بدون نام IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    8 0
    خدا به فرياد كارگران برسد از شما اميدي نيست شرط سني را در مشاغل سخت و زيان اور لحاظ كرديد بس نبود
  • بدون نام IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    8 0
    با وجود درصدبالای بی کاری 19 تا 31 سالگان افزایش سن بازنشتگی اشثباه محض است
  • آقای سعادتی IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    0 0
    با سلام و احترام بنده 59 سال دارم و ساکن اسلامشهرم. برای بازنشستگی با 29 سال سابقه بیمه اقدام کرده ام . تمام مدارک را به مسوول آن در سازمان تامین اجتماعی شعبه 28 تهران تحویل داده ام ، پرونده ام تکمیل شده است اما فقط یک مشکل بزرگ دارم و آن این است که مسوول مربوطه در شعبه پرونده و مدارک شرکتی که در آن شاغل بودم را درخواست می نماید درحالیکه شش ساله که شرکت یخچال فریز ایران کیلومتر 10 جاده مخصوص کرج تعطیل شده. کسی در انجا نیست جز نگهبان شرکت که وی نیز اصلا پاسخگو نیست و پرونده ام را تحویل اینجانب نمی دهد . خواهش می کنم مشکل بازنشستگی بنده را بررسی و به آن رسیدگی بفرمایید. نمی دانم چه کنم