ایسنا نوشت:

مدیرکل ارزشیابی و پاسخگویی به شکایات استانداری تهران با تشریح عملکرد شش ماهه نخست امسال این حوزه گفت: بر اساس فراوانی درخواست‌های ثبت شده در سیستم سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت (سامد) از طریق تماس با شماره 111، «وام قرض‌الحسنه»، «وام خرید کالا» و «وام ودیعه مسکن» دارای بیشترین تقاضا بوده و "اشتغال" و "تبدیل وضعیت شغلی" نیز کمترین فراوانی درخواست‌ها را به خود اختصاص داده است.
محمد فیضی گفت: یکی از اقداماتی که در دولت دهم برای ارتباط مردم با مسئولان انجام شد، راه‌اندازی سامانه سامد بود که علاوه بر دسترسی مناسب به اطلاعات و خدمات دولت، در اصلاح کیفیت خدمات و ارائه فرصت‌های بهتر برای مشارکت در پاسخگویی به مشکلات شهروندان نقش موثری ایفا کرده است.
وی افزود: بر اساس آمار احصاء شده در شش ماهه اول امسال از طریق سامانه سامد به مشکلات متقاضیان امور درمان، وام و تسهیلات مالی و سایر درخواست‌ها از طریق این سامانه پاسخ داده شده است.
فیضی تصریح کرد: در صورتی که بیماری دارای وضعیت مالی نامناسب باشد و در بیمارستان‌های تحت پوشش کارت درمان بستری باشد، به منظور صدور کارت درمان معرفی و در صورت نیاز به مساعدت هزینه برای تخفیف فرانشیز معرفی می‌شود که بر این اساس طی شش ماه نخست امسال به 2377 درخواست امور درمانی رسیدگی شده و با 1200 نفر تماس برقرار شده و مابقی مراجعان نیز به صورت حضوری نسبت به رفع مشکلات خود اقدام کرده‌اند.
مدیرکل ارزشیابی و پاسخگویی به شکایات استانداری تصریح کرد: در حوزه وام و تسهیلات مالی نیز اکثر ثبت وام‌ها به سامانه 111 هدایت می‌شود و مشکلات موارد خاص از جمله زنان سرپرست خانوار، یبماران و افراد نیازمند به صورت حضوری بررسی می‌شود.
وی افزود: در حوزه وام و تسهیلات مالی مجموعه درخواست‌های ثبتی از فروردین تا پایان شهریور ماه سال جاری 12 هزار و 630 مورد بوده که بیشترین موارد درخواست وام مربوط به تسهیلات و وام بانکی است.
فیضی گفت: از تعداد درخواست‌های وام ثبت شده در شش ماهه نخست سال جاری 1330 وام مربوط به خرید خودرو، 8970 وام قرض‌الحسنه، 7688 وام خرید کالا، 3472 وام ودیعه مسکن و 304 وام خود اشتغالی به ثبت رسیده است.
به گفته وی متقاضیان تحت پوشش سازمانهای حمایتی اعم از بنیاد شهید،‌ کمیته امداد، بهزیستی و سایر ارگان‌ها به سازمانهای مربوطه معرفی و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفته است.
مدیرکل ارزشیابی و پاسخگویی به شکایات استانداری عنوان کرد: بر اساس فراوانی درخواست‌های ثبت شده در سیستم مذکور وام قرض الحسنه، وام خرید کالا و وام ودیعه مسکن دارای بیشترین تقاضا بوده و اشتغال و تبدیل وضعیت شغلی نیز کمترین فراوانی درخواست‌ها را به خود اختصاص داده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: 332 مورد نارضایتی مردم نیز ثبت شده است که مربوط به گرانی‌ خانه، افزایش اجاره بها، عدم ثبات قیمت‌ها در بازار و عدم تحویل واحدهای مسکن مهر در موعد مقرر بوده است.
فیضی ادامه داد: تعدادی از شهروندان استان تهران که از نقاط مختلف به صورت حضوری به اداره بازرسی مراجعه می‌کنند درخواست‌های خود را اعلام می‌کنند که در این بخش طی نیمه اول سال 4639 نامه در این اداره به ثبت رسیده است.
45232
 

کد خبر 254348

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین