جشنی بزرگ به مناسبت رسیدن آرشیو اینترنت به عدد 10 پتابایت در سان فرانسیسکو برگزار شد.

ماشین و کتابخانه موسوم به wayback کلکسیونی از اطلاعات عظیم اینترنت را روی خود ذخیره کرده است.(archive.org)
کراول تحقیقاتی روی سایت archive.org به آرشیو 80 ترابایتی قابل دسترسی رسیده است. در جشن بزرگی که به مناسبت 10 پتابایت آرشیو گرفته شد، برق اطراف ساختمانی که سرورهای سایت در آن قرار دارد رفت (ساختمان قبلا کلیسا بوده است) و بعد از اتمام مراسم برق به خانه های اطراف بازگشت.
یک پتابایت معادل هزار ترابایت و یا یک میلیون گیگابایت است. سرورهای موسوم به پتاباکس سرور(petabox server) که دستی ست شده اند اطلاعات archive.org را روی خود ذخیره می کنند. یک پتاباکس معادل 10 رک و هر رک نیز 38 هارد سه ترابایتی را در خود جای داده است. ترکیبی از هنر آنتیک و مدرن برای دستگاههایی که با آن سایت آرشیودات اورگ مرور می شود، ساخته و عرضه شده است. سایت آرشیو می خواهد بزرگترین کتابخانه روی زمین باشد و بهم همین خاطر با دستگاههای اسکنر قوی موسوم به Scribe این کار را در سان فرانسیسکو انجام می دهد. این دستگاهها روزی هزار کتاب را در روز اسکن می کنند.(47 کتاب در ساعت و یک کتاب در 90 ثانیه)
رکوردهای سایت Archive.org فقط کتاب نیست و فیلم و موسیقی را نیز شامل می شود. ماشین wayback  ذخیره کتابهای الکترونیک اش بیشتر از گوگل است. سایت archive.org سال 1996 برای دسترسی همگان به دانش تاسیس شد.
 

منبع: زد دی نت

56501

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    6 1
    خدا بیشترش کنه