آیت الله صافی گلپایگانی در پیام خود به نخستین کنگره بین المللی امام علی النقی (ع)بر تفسیر و تبیین زیارت جامعه کبیره در حوزه های علمیه و مراکز علمی تأکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام علی النقی(ع)، نخستین کنگره بین‌المللی «امام علی النقی (ع)» شب گذشته با حضور حجت‌السلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، معاون قوه قضائیه، محسن پرویز دبیر اجرایی کنگره، مرتضی تمدن، استاندار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و جمعی از ادیبان و شاعران در تالار سوره حوزه هنری برپا شد.
آیت‌الله صافی گلپایگانی، مرجع تقلید شیعیان، به کنگره بین‌المللی «امام علی النقی (ع)» پیامی ارسال کردند که متن آن به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض تبریک به عزیزان و شخصیت‌های محترمی که در این همایش هدایت‌افزا و سیره پژوهی حضرت امام هادی علیه السلام شرکت کرده‌اند به طور خلاصه و مختصر عرض می‌کنم که امام هادی علیه السلام در عصر خودشان با وجود موانع سیاسی و مزاحمات حکام زمان در حفاظت و حراست از فرهنگ تشیع که همان فرهنگ راستین اسلام است وظایف ولائی و امامت خود را به بهترین نحو انجام دادند و بزرگانی را در علوم اسلام مخصوصاً تفسیر و حدیث تربیت کردند که هر کدام، از اساتید فن و مصابیح هدایت بودند.
در کرائم اخلاق و معالی صفات، دوست و دشمن به عظمت مقام آن حضرت اتفاق داشتند، آن حضرت دهمین امام از ائمه اثنی عشر علیهم السلام است که در اخبار متواتره از فریقین، پیغمبر اکر صلی الله علیه و آله و سلم به آنها بشارت داده است.
اسناد این روایت بیشتر از حد تواتر است و در کتب صحاح و جوامع اهل سنت این روایات که بر غیر ائمه اثنی عشر علیهم السلام قابل انطباق نیست، روایت شده است، آن حضرت به اسم و به رسم و رفتار مصداق «و لکل قوم هاد» بود.
وظیفه ما این است که احادیث و علومی را که از آن حضرت روایت شده بیاموزیم و هدایت‌های آن حضرت را در زندگی معنوی و ایمانی و اخلاقی سرمشق زندگی قرار دهیم.
امروز یکی از بزرگ‌ترین میراث گرانبهای آن حضرت زیارت جامعه کبیره است که مشحون از معارف بلند ولائی و در معرفی مقالات عالیه ائمه معصومین علیهم السلام است و باید در حوزه‌های علمیه و مراکز علمی ما تفسیر و تبیین شود. امروز ما در معرفی الگوهای انسانیت که سعادت دنیا و آخرت را برای ما در گفتار و رفتار خود نشان داده‌اند، مقصر هستیم.
وظیفه دانشمندان در این زمان که دشمنان می‌خواهند جوانان و عزیزان ما را از هدایت‌های الهی محروم کنند، بسیار سنگین است.
امید است این همایش‌ها برای شناخت بزرگان دین که همه هادیان امت هستند، موفق بوده و بتوانند گوشه‌ای از دین خود را به اسلام عزیز و قرآن ادا کنند.
حقیر از همه شرکت‌کنندگان و گردانندگان این جلسه با شکوه تشکر کرده و مزید توفیقات همگان را از خداوند متعال در ظل حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء، مسألت دارم.
و السلام علیکم و رحمة الله برکاته.
/30462

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =