داشتن گواهینامه برای افراد بسیار مهم است اما گاهی گذراندن امتحان برای برخی آنچنان دشوار می شود که رانندگی برای آنها به رویایی بزرگ بدل می شود.

برای مثال عبدی در این زمینه نوشته:
چند وقت پیش با مراجعه به شهرک آزمایش برای دریافت گواهینامه  موتور اقدام کردم. بعد از قبولی در آزمون آئین نامه چندین مرتبه در امتحان شهری که به صورت مارپیچ و مسیر سختی هست مردود شدم. مشکل اینجاست که دو عدد موتور 125 سی سی برای آزمون هست که به گفته ی اکثر حاضرین (پس از تست و رد شدن) از نظر استاندارد مشکل دارند. صفحه کلاچ در وضعیت بسیار بدی هست. نوع آزمون نیاز به رانندگی مارپیچ بصورت نیم کلاچ دارد که با آن وضعیت کلاچ حتی نمی توان بصورت عادی راه رفت! آیا معنی مهارت در رانندگی یعنی مارپیچ رفتن با موتور 125 سی سی ایرانی با وضعیت ناجور صفحه کلاچ؟ آیا نباید حداقل یک وسیله ی سالم جهت امتحان در نظر گرفت؟ این حرف من نیست و اکثر شرکت کنندگان از وضعیت موتورها گله مند هستند و کسی پاسخگو نیست.
واما سرهنگ آقایی رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور در پاسخ به سوال مطرح شده گفت:چنین موضوعی صحت ندارد وگاهی عده ای می خواهند مشکل خود را گردن افراد دیگری بیندازند. آقایی در ادامه گفت: ما روزانه از افراد بسیاری امتحان می گیریم و تا به حال با چنین ادعایی از سوی داوطلبین مواجه نبودیم واگر کسی مشکلی برای اخذ گواهینامه و یا مسائل دیگر دارد می تواند با کارشناسان ما در شهرک آزمایش در میان بگذارد وگرنه ما هرگز با یک وسیله غیر استاندارد و خراب از کسی امتحان نمی گیریم.
45236

 

کد خبر 254848

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    22 18
    ای کاش روزی تمام موتوری های 125 سی سی جمع آوری بشوند.
  • بدون نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    19 3
    جناب سرهنگ من به افسري كه امتحان ميگيره بعد از بار اولي كه رد شدم گفتم صفحه كلاج نداره موتور و خيلي داغونه من باموتور خودم چندين بار از همچين مواني رد شدم و امتحان كردم و بعد اومدم اينجا دارم امتحان ميدم جواب من اين بود كه برو تمرين كن ٢ هفته ديگ بيا در حالي و روي كارتكسم هم تاريخ زد ٢ هفته بعد اينم نتيجه گفتن به كارشناس ها
    • بدون نام A1 ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
      3 6
      اقا همچین چیزی غیر ممکنه من با مسول امنحان دعوام هم شد ولی فقط برای همون روز زد غیر قانونیه دو هفته بعد زده باشه
  • علیرضا US ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    48 4
    آقای تیمسار؛ اشتباه به عرضتون رسوندن. همه در ایران از وضعیت آموزش (البته اگه اصلا باشه) و آزمون گواهینامه موتورسیکلت ناراضی هستند. بنده خودم به شخصه 8 بار در ایران رد شدم و آخرش هم بیخیالش شدم تا اینکه اومدم آمریکا و اینجا در کلاس ثبت نام کردم و دو روز هر روز 8 ساعت آموزش بهمون دادن و دهها و بلکه بیش از صد مدل تردد و مانور موتورسیکلت رو یاد دادند و نهایتا هم از اون همه مانور چندین (و نه فقط یکی اونم مارپیچ) رو بعنوان آزمون گرفتن و همه هم قبول شدن و البته بخاطر بلد بودن. هشتاد درصد موتوری ها گواهینامه ندارن، شما هم چند نفرشون رو میخواین دستگیر کنین؟ بازم آخرش که چی؟ هرکی ماریپیچ رانندگی کنه قبوله ولی بعدا هرکی ماریپچ رانندگی کنه جرم هست و جریمه میشه!!! خداییش اینم شد منطق؟
  • پرتلاش IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    17 3
    مشکل از ایجاد استرس در شرکت کنندگان هست مثلا تنها نقطه امتحان وتست شهری شهرک آزمایش هست اگر ایین نامه رد بشید یک ماه بعد باید دوباره مراجعه کنید و اگر دوباره رد بشید این چرخه ادامه داره کسانی هستند بالای 10 15 بار رد می شند حالا بعد از قبولی می رسید به شهر که فقط هر بار یکبار فرصت دارید با دو موتور داغون شهرک جلوی چشم 100 نفر دیگه که استرس بالای بهتون وارد می کنند امتحان بدید باز الان خیلی راحت شده و از اون شیب داخل شهرک خبری نیست صاف شده من که یک سال نیم از شروع گواهینامه تا اومدن گواهینامه تلاش کردم 1 بار ایین نامه رد شدم 8 بار شهر رد شدم دست از تلاش نکشید موفق می شید
  • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    22 2
    من خودم هم این مشکل را داشتم مامور آزمون راهنمایی گفت همینه که هست و حتی اجازه نداد پیچش را تنظیم کنیم. جهت اطلاع سرهنگ هم بگم که من 20 سال قبل گواهینامه موتور داشتم گم شد خواستم دوباره بگیرم چون باید شهرستان می رفتم پس عدم مهارت نیست برای رضای خدا هم که شده یک بار نقص تان را بپذیرید
  • بدون نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    27 1
    تا حالا برخورد کارشناساتونو دیدین!!!بهشون بگیم موتورتون خرابه.............
  • عليرضا IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    7 0
    سلام من نظر كاربر را قبول دارم زمان ما هم اين مشكل بود .در موقع ازمون به كلاچ كاري نداشته باشيد با يك سرگاز نرم مسير سرازيري را طي كنيدتوجه كنيد فاصله موانع از كم به زياد است كه براي برگشت گول زننده است توجه كنيد براي برگشت مانع اول را از بيخ رد كنيد تا مانع بعد را هم ار بيخ رد كنيدو در نتيجه مانع سوم را از وسط رد ميكنيدو به مانع سوم برخورد نميكنيد .با يك كم تمرين در مسيري با همان شيب سرگاز مطمئن را پيدا كنيد موفق باشيد
  • علی EU ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    13 1
    با سلام : منظورتون این هست که این موتورهای تولیدی در کشور استانداردند !!!! ( مانند پراید !!!)
  • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    20 0
    بله موتورها خوب هستند فقط یک مقدار صفحه کلاج ندارن ، ترمزها کمی مشکل داره و جک هم که اصلا به کار موتور نمیاد این وسط مردم هستند که مشکل دارن
  • بدون نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    10 44
    خدائیش کسی که نتونه یه مارپیچ ساده رو رد کنه موتور سواره؟ اصلا گیرم که موتور داغون دیگه اصلا از 125 های شمال که داغونتر نیست یعنی 4تا مانع رو نمیتونی رد کنی میخوای گواهینامه بگیری چیکار؟ مثل کسی میمونه که پارک دوبل بلد نیست تو تهران دنبال جای پارک گشاد میگرده
  • نیما IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    24 0
    جناب سرهنگ شما خودت ماشین داری حتما؟ لطفا سعی کنید با ماشینتون نیم ساعت با نیم کلاچ مسیری رو طی کنید اگر صفحه کلاچ داغ نکرد و از کار نیافتاد بیا به ما بگو مهارت نداریم عزیزم وقتی بعد از 40 نفر سوار موتور میشی هرچقدر هم متبحر باشی دیگه با صفحه داغ کرده موتور نمیتونی کنترل موتور رو برای راه مارپیچ داشته باشی برای اینکه صفحه کلاچ دیگه توان عمل به حرکات سوار رو نداره جناب سرهنگ تمام همکارای شما در شهرک آزمایش هم همین برخورد رو با ما دارن یعنی فکر میکنن ما سربازشون هستیم و با هر لحن زشت و شماتت باری میتونن با ما صحبت کنن...هیچ احترامی برای مراجعه کننده قائل نیستن
  • امیر IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    20 0
    جناب سرهنگ آقایی با نگاهی از بالا پاسخ این بنده خدارو دادن.اگه من جای ایشون بودم قبل از اهانت به مردم میرفتم و خودم از نزدیک میدیدم و بعد نظر میدادم-جالبه اول میگن که شما بلد نبودی پس گردن اینو اون ننداز موتورهای ما استاندارده بعدش میگن به من ربطی نداره برو به افسر امتحان گیرنده بگو. این وضع ماس دیگه!!!
  • داش مجيد IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    12 2
    اگر صدايي به گوش شما نرسيده به معني نبود مشكل نيستآيا شما از نظر سنجي كرده ايد كه مطمئن دم از نبود مشكل ميزنيد،آيا به تعداد انگشتان دست هستند كسانيكه از آزمون شما راضي باشند حتي آنها كه قبول شده اند؟،اين حرف حرف هزاران نفر بلكه بيشتر است ،حرفيست كه ساليان سال است كه در مورد آزمون غيرمرتبط شما گفته ميشود.آيا رانندگي مارپيچ جرم نيست پس چرا آزمون شما اينطور است؟آيا شما خود ميتوانيد با آن وسايل رانندگي كنيد.مشكل اين است كه هيچگاه ارزشي براي ديگران قائل نيستيد و نظر مردم ارزشي ندارد،گو اينكه به نظر اكثر افراد امتحان شهرك آزمايش برابر است به هفت خوان رستم و البته هزينه و دردسر بيشتر
  • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    5 1
    تو مشهد که موتورش خیلی داغون بود ولی در هز صورت قبول شدم
  • زرین دشتی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    3 37
    اینجا حق با سرهنگ اقایی است و رانندگان مهارت ندارند ما که بار اول قبول شدیم
  • shahin IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    18 1
    سلام من دفعه اول قبول شدم ولی کلا با این روش امتحان موافق نیستم . چون این فقط به مهارت لایی کشیدن فرد کمک می کنه نه آموزش درست رانندگی . به نظر من باید امتحانش مثل بقیه ماشینا تو رانندگی شهر باشه نه چارتا مانع ثابت.تازه من یه دوست دارم که گواهی نامشو دفعه اول گرفت ولی هر ماه حد اقل دو بار می خوره زمینیا تصادف میکنه.
  • عبدی IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    7 0
    از شما بابت پیگیریتون سپاسگذارم در پاسخ به سرهنگ آقایی همینو بگم که باید از رفتار کارشناس رانندگیتون فیلم بگیریم تا بفهمین ما با چه کسانی طرفیم به قول اون دوستمون (امیر) نگاه شما به ما از بالا به پایینه من با موتور خودم حاضرم امتحان بدم و جلوی چشم شما قبول بشم اگه مشکل از منه چرا با موتور خودم بارها همین مانع ها رو که توی خیابون درست کردم رد کردم؟ به خدا باید یک آدم مسئول از بازرسی یا جایی بصورت شخصی بره اونجا و واکنش ها رو ببینه مشکل اینجاست که نظارتی روی کار این عزیزان نیست جناب سرهنگ آقایی امیدوارم اینو بخونی
  • سینا IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    2 3
    من متولد 73 هستم میتونم امسال گواهینامه بگیرم ؟
  • آرزو A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 4
    عالی بود.من از این سایت خیلی راضی هستم.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین