در پی اعتراض یکی از خوانندگان به شرایط نامطلوب خوابگاه شادمان دانشگاه صنعتی شریف، مهندس آرایی مدیراموردانشجویی این دانشگاه پاسخ داد:« مشکلات موجود تا دو ماه دیگررفع می شود.»

یکی از خوانندگان خبرآنلاین با نام بهروزی نوشته بود:« سلام علیکم!من دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه "صنعتی شریف" هستم. یه خوایگاه به ما دادن تو خیابون آزادی به نام خوابگاه شادمان. روز اول که ساکن شدیم فاقد حداقل امکانات خوابگاهی بود.(فقط و فقط موکت خالی بود و حتی شب تو تاریکی خوابیدیم) گفتند به سرعت اوضاع درست میشه و گفتیم صبر می کنیم.
الان ابان ماه است و نفرات برتر کنکور ارشد مشکلات تاسیساتی دارند که قابل بیان نیست. سرو صدای فراوان خیابان آزادی.(پنجره ها دو جداره شده بعد 1 ماه ولی نمیدونم چرا تاثیری نداشته) نبود حمام مناسب . (مشکلات حمام قابل وصف نیست) آسانسور همیشه خراب، مشکلات تاسیساتی( نیروی تاسیسات نداریم)»
مهندس آرایی مدیرامور دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به مشکل مطرح شده این خواننده گفت:«این ساختمان به تازگی به عنوان خوابگاه دانشگاه صنعتی شریف استفاده شده است.از این رو برای خوابگاه شدنش امکانات زیادی نیازدارد. پس باید امکانات فراوان رفاهی برای آن درنظر گرفته شود. این امکانات به ترتیب درحال کامل شدن است. به طوری که دراواخرمهرماه اینترنت خوابگاه را راه اندازی کردیم.
او ضمن رد مشکلات تاریکی در این ساختمان گفت:« اما امکان ندارد که شرایط کنونی این خوابگاه تا آن اندازه که عنوان شده نا مطلوب باشد و دانشجویان شب ها درتاریکی بسرییرند. در این خوابگاه از لامپ های کم مصرف استفاده شده است. البته درابتدا تعداد پریزهاساختمان کم بود. اما دراین ایام روشنایی های ساختمان را کامل کردیم. اتاق ها واحدی بود، آن را تفکیک کردیم. هم اکنون نیز به فکرامکانات ورزشی این خوابگاه وسیستم تهویه آن هستیم.»
اودرباره نامطلوب بودن حمام ها نیز گفت:« معمولاً برای هر 14 نفر یک حمام و سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است. اکنون با اضافه کردن سیستم های سرویس بهداشتی و نظافتی دانشجویان دیگر مشکلی در این باره نخواهد بود.»
مدیرامور دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف درباره سرو صدای خیابان آزادی نیزگفت :«ازآنجایی که این خوابگاه درخیابان آزادی قرار دارد پنجره های دو جداره درنظر گرفته ایم. البته به همین دلیل هم ممکن است نتواند کاملاً جلوی عبور صدا را بگیرد.» وی ادامه داد:« برای انتخاب این خوابگاه، 15 گزینه داشتیم اما هریک ازآنها به دلیل مشکل درجابجایی دانشجو و موارد دیگر رد شد.درنهایت نیزاین محل مورد تایید قرارگرفت. ازآنجایی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید دائم سرکلاس حاضر شوند.باید امکان تردد آسان را داشته باشند. با توجه به مشکل دانشگاه درارائه سرویس های ایاب و ذهاب این محل انتخاب شد. امروزاین خوابگاه تا دانشگاه 700 یا 800 مترفاصله دارد. البته این ساختمان درگذشته خوابگاه اداره کاربوده است. به همین دلیل نیازمند تغییرات زیادی نبوده است. ولی با این وجود تغییرات زیادی درآن ایجاد کرده ایم. حتی قرار است تا لباس شویی هم برایشان در نظر بگیریم.»
مهندس آرایی در خاتمه گفت :«البته این خوابگاه هنوز برای به رسیدن به جایگاه مطلوبی که ما در نظر داریم فاصله زیادی دارد. ولی اکنون درحد معمولی قرار دارد. امروز همه اتاق ها اینترنت و امکانات مطالعاتی خوبی دارند. مطمئن باشید مشکلات باقی مانده تا یکی دو ماه آینده حل خواهد شد.»
45235
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
    15 1
    شادمان رو ولش, برین سراغ خوابگاه پونک, 12 نفر تو یه واحد, بدون اینترنت, قدیمی, فاصله تا دانشگاه زیاد, کثیف, پر سوسک ..., خوب این خوابگاه ایساتیس به این خوبی رو چرا نگه نداشتین, یعنی دانشجوهای دانشگاه شریف اینقدر ارزشش رو نداشتن؟!
    • بدون نام IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
      2 2
      آرایی نه آرانی
  • دانشجوی سابق شریف CA ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
    7 1
    یادم میاد سال اخر دانشگاه 12 نفر تو یه واحد بودیم توی خوابگاه شوریده پشت دانشگاه شریف. اون 12 نفر 2 تاشون المپادی جهانی بودن و بقیه رتبه کنکور و استعداد درخشان. به سختی روزگار میگذشت . الان اون 12 نفر یا تو امریکان یا کانادا و حداقل ماهی 6 میلیون حقوق میگیرن به عنوان دانشجو.
  • احمد EU ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
    3 1
    من دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه محقق اردبیلی هستم سال اول به ما خوابگاه دادند هر سه نفر داخل یک اتاق 12 الی 13 متری فاقد هرگونه امکانات رفاهی و تنها داری یک موکت بسیار نازک و یک تخت برای 3 نفر!! و دارای آب سرد کن خراب راهرو، در و دیوارهای بسیار کثیف و تاسف بار و امان از سال دوم همان اتاق کوچک رو هم به ما ندادند وگفتند هیچ تعهدی در مورد در اختیار گذاشتن خوابگاه به دانشجویان سال دوم نداریم و ما هم به دنبال اجاره خانه در نزدیکی دانشگاه و جالب اینکه امسال همون اتاق ها رو در اختیار چهار نفر قرار دادند . آیا با این تعاریف و کمبود امکانات واقعآ نیاز به افزایش ظرفیت دانشگاها تنها برای کاهش آمار بیکاری وجود دارد؟ لطفآ این سوال من را از مسولین بالاتر در وزارت علوم بپرسید. با تشکر از شما
  • بدون نام TR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
    5 0
    من که در خوابگاه دنشگاه شریف بودم میدونم این دوستان چی میکشن. بعد از کلی دوندگی از ااوسط ترم 1 بهم خوابگاه دادن. 6 نفر در یک اتاق با بدترین کیفیت رفاهی. 1 میز برای 6 نفر در اتاق بود. حمام و دستشویی همیشه کثیف. الان که توی کشور دوست و برادر! ترکیه هستم میدونم که واقعا ما رو در دخمه نگه میداشتن. خوابگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی 1 نفره و دونفره هست و هر روز تمیز میشه و هرکس حمام و دستشویی خودش رو داره. واقعا تاسف بر انگیزه جواب آقای مهندس آرایی. اینترنت رو ایشون به عنوان خدمات معرفی میکنن. مگه میشه دانشجو 1 روز بدون اینترنت بمونه؟؟ امیدوارم مشکل دوستانم زودتر حل بشه..
    • بدون نام IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
      5 0
      همه حرفهاتون درست، فقط اینکه فرمودین خوابگاه تحصیلات تکمیلی یک نفره یا دو نفره هست یکمی با واقعیت امروز متفاوته امروز 12تا دانشجوی تحصیلات تکمیلی رو توی یه واحد کثیف، بدون اینترنت و سایر امکانات رفاهی اسکان میدن. وقتی هم اعتراض میکنیم میگن وضع مالیمون خرابه!!!