طوفان سندی، تاکنون 100 کشته در ایالات متحده به جا گذاشته است.

به گزارش خبرآنلاین؛ از اواخر هفته گذشته که زندگی عادی در ایالات های شرفی آمریکا تخت تاثیر توفان سندی قرار گرفته است، هنوز زندگی در شرایط بحرانی سپری می شود. شبکه مترو و نیروگاه ها خسارت بسیار دیده اند. در آخرین گزارشی که لس آنجلس تایمز از این توفان داده، فقط مترو و شبکه انتقال برق بیش از 50 میلیارد دلار خسارت دیده اند.

توفان سندی پس از توفان کاترینا بدترین و بیشترین آمار تلفات را در تاریخ آمریکا داشته است و تاکنون زندگی 50 میلیون نفر را مختل کرده و یک میلیون نفر را مجبور به تخلیه خانه های خود کرده است.

همچنین شبکه خبری "ان بی سی" گزارش داد صدها هزار نفر از مردم شهر نیویورک، لانگ آیلند و نیوجرسی ممکن است تا 10 روز آینده همچنان در خاموشی زندگی کنند. این دحالی است که برق 228 هزار مشترک در منهتن همچنان قطع است. ضمن اینکه اینکه پیش بینی شده است تا روزهای آینده 400 هزار مشترک به آمار گذشته اضافه شود.

به گزارش بی‌ بی سی، گزارشات حاکی از آن است که نزدیک به چهار میلیون و پانصد هزار نفر در 12 ایالت آمریکا برق ندارند و در برخی نواحی نیز مردم با کمبود سوخت مواجه هستند.

در منهتن، از 375 هزار نفر از مردم خواسته شده تا خانه هایشان را ترک کنند، رودخانه های اطراف منهتن، طغیان کرده و آب این رودخانه ها وارد خیابانهای شهر شده است.

سندی که ابتدا توفان استوایی بود و حالا به یک "ابر توفان" تبدیل شده است. سرعت وزش بادهای ناشی از توفان در لحظه ورود به خاک ایالت نیوجرسی، تا 150 کیلومتر بر ساعت بود.

اما تاکنون 100 نفر از این توفان در آمریکا جان باخته اند. گارد ملی ایالات متحده تاکنون یک میلیون بسته غذا و بطری آب به مناطق آسیب دیده شهر نیویورک فرستاده است.

در حالی که مقامات محلی در مناطق آسیب دیده در طوفان سندی تلاش می‌کنند تا زندگی عادی را به این مناطق بازگردانند، تعداد قربانیان طوفان همچنان رو به افزایش است. در این حادثه عده‌ای نیز مفقود شده‌اند.

در میان مفقودشدگان دو پسربچه دو و چهار ساله بوده‌اند که به گفته شاهدان بر اثر فشار سیلاب از آغوش مادرشان رها شده و با جریان شدید آب برده شده‌اند.

 

صف برای بنزین

مردم ایالت نیوجرسی آمریکا بعد از وزش طوفان سندی، ساعت ها برای دریافت بنزین در صف ایستادند.
صدها نفر از مردم نیوجرسی روز پنجشنبه مقابل پمپ بنزین ها صف کشیدند تا به دنبال وزش طوفان سندی، سوخت لازم را برای خودروها و ژنراتورهای برق در خانه هایشان فراهم کنند. برآوردهای وزارت انرژی آمریکا نشان می دهد، طوفان سندی که دوشنبه شب وارد سواحل شرقی این کشورشد، برق چهار میلیون و پانصد هزار نفر از مردم این منطقه را قطع کرده است. بیش از نیمی از پمپ بنزین های شهر نیویورک و نیوجرسی نیز به علت قطع برق و کمبود سوخت، تعطیل شده اند. همین مسئله منجر به تشکیل صف های طولانی در مقابل پمپ بنزین هایی شد که هنوز باز بودند، صف هایی که گاه طول آنها به سه کیلومتر نیز می رسید. 

بنا به اعلام سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، میزان فروش بنزین در پمپ های دو ایالت نیویورک و نیوجرسی، به طور متوسط روزانه 98 میلیون لیتر بوده است. به نظر می رسد که مشکل از کمبود شدید بنزین در منطقه شمال شرق آمریکا سرچشمه نمی گیرد، بلکه قطع گسترده برق و مشکلات موجود بر سر انتقال سوخت از پالایشگاه ها و پایانه ها به مراکز مصرف، منجر به تشکیل صف های طولانی در پمپ بنزین های نیوجرسی شده است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IN ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
    28 2
    فقط مجسم کنید خدای ناکرده این طوفان در ایران شروع به وزیدن کند!!! وقتی امریکا با این همه امکاناتی که ما در خواب هم نمیبینیم اینگونه به زانو درآمده فکرشو بکنید چه بلایی سر ما ایرانی ها خواهد آمد! خدایا خودت وضعیت این ملت را بهتر میدانی...پس به همه مان رحم کن...
  • حامی IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
    20 2
    اگه خدا نکرده ایران میومد چی میشد؟
    • کیوان IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
      0 3
      ربطی به جا و مکان ندارد اگر طوفان بشود مستحکم ترین ساختمان ها هم در امان نیستند تعداد کشته در طوفان بر خلاف زلزله تابعی از استحکام ساختمان نیست بلکه تابعی از مستقر ها در داخل ساختمان است یعنی هر چقدر جمعیت بیشتری در داخل ساختمان باشند میزان تلفات انسانی کمتر است ضمنا باید توجه کنید که انچه که در امریکا رخ داده بیانگر پایین ترین حد تدبیر است زیرا با خبر هایی که از دوستانی در نیویورک دارم خسارات خیلی بالا بوده و امریکایی ها کاملا غافل گیر شدند اگر بخواهیم در مقیاس نه در مقایسه بررسی کنیم علیرغم مستحکم نبودن ساختمان ها امداد رسانی در ایران بسیار بهتر از نیویورک بوده توجه کنید مه من نسبتا بررسی کردم به نظر من دولت امریکا خیلی ضعیف عمل کرده
    • اردلان IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
      1 2
      دوست گرامی همان چیزی که در ایران ممکن بود بشود در امریکا بدترش اتفاق افتاده در مورد امکانات و پیش بینی هم دولت امریکا خیلی ضعیف کار کرده من یکی از فامیل هام در نیویورک هست و در تماس موبایلی ( تلفن ها و برق هنوز قطع است ) به من گفت که اوضاع خیلی خراب است و به انها گفتند اصلا از خانه خارج نشوند البته انجا امریکاست یک جور هایی گفتند که اگر قرار است بمیرید همانجا بمیرید و حق کوچ به سایر شهر ها را ندارید خیابانها کثیف مترو قطعه و امکان حمل و نقل عمومی نیست برق و تلفن هم که قطع است یا شاید کردند که اوضاع را ماست مالی کنند من خودم د اهر بودم واقعا امداد رسانی بی نظیر بود مخصوصا مردم عالی عمل کردند الان هم شکر خدا ساخت و ساز بد نیست یک نکته اخر طوفان در هر مانعی نفوذ می کند!!!
    • بی‌سواد EU ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
      2 1
      چیزی نمیشد فقط به احتمال زیاد (شاید 99 درصد) نسل ایرانیها در معرض انقراض قرار میگرفت. مثل ببر یا پلنگ یا سایر گونه های حیوانی ایران که یا منقرض شده و یا در حال انقراض است. البته با در نظر گرفتن تلفات 10 هزار نفری تصادفات جاده‌ای در 6 ماهه اول امسال، این پیش بینی دور از ذهن نیست. حالا ببینید اونجا 50 میلیون نفر در معرض خطر بوده‌اند و فقط 100 نفر مرده‌اند. اینها برای خنده نیست، دردهایی است که برای آروم کردن خودم مینویسم. ریشه همه مشکلات ما فرهنگی است شک نکنید
  • بدون نام IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
    3 1
    با اینحال بر اقتصاد و توسعه و اشتغال اش هیچ تاثیری ندارد.و 100 نفر کشته تعداد قابل طرحی نیست. و در شرایط مشابه 5000 نفر کشته میشدند.
  • سجاد IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
    2 1
    اگه ایران بود تا یکسال 10 روز دیگه هم درست نمی شد
  • بدون نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    2 1
    دو هفته پیش هم یک سیل خیلی ساده در شمال ایران باعث مرگ چندین نفر و وارد آمدن خسارات فراوانی به مردم شد. چرا از اون سیل نگفتید و نمی گید!؟ توفان سندی بزرگترین طوفان در دوره معاصر شناخته شده و این حجم از خسارت و تلفات برای اون غیر منطقی نیست.
  • صمد IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    2 2
    ایا با فاجعه دیده گان اظهار همدردی کرده ایم
    • بدون نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
      0 0
      احتمال زیاد آمار نادرست ارائه داده اند. در وضعیت بهتر از این حداقل 10000 نفر کشته میشدند. در واقع 100 نفر نیاز به مطرح نمودن نداشت و خیلی کم است.