اکثر دارندگان تلفن همراه در شبکه ارتباطات سیار کشور که مشترکان همراه اول هستند از وضعیت بد این شبکه در روزهای بارانی یا برفی شکایت دارند.

خبرگزاری ایسنا نوشت: 

در حالی که اکثر دارندگان تلفن همراه در شبکه ارتباطات سیار کشور که مشترکان همراه اول بوده و از وضعیت بد این شبکه در روزهای بارانی یا برفی شکایت دارند، مدیر کل بهینه‌سازی شرکت ارتباطات سیار ایران معتقد است به طور قطع بارش برف و باران باعث اختلال کیفی در شبکه نمی‌شود و معمولا بارندگی‌های سنگین موجب می‌شود که احتمال خرابی سایت‌ها و به طور کلی خرابی افزایش یابد.

طبق اعلام مجید مختارنیا در زمان بارندگی کار تیم‌های نگهداری افزایش می‌یابد ولی اختلال کیفیتی ایجاد نمی‌کند ولی احتمال خرابی ممکن است افزایش یابد. دلیل افزایش احتمال خرابی در زمان بارندگی شدید این است که بخشی از تجهیزاتی که در بیرون نصب است.

پیش از این اعلام شده بود هر زمانی که عملیات کابل برگردان انجام می‌شود، دو تا سه روز در‌ آن مناطق مشکل به وجود می‌آید و پس از آن برطرف می‌شود و برف و بارندگی میزان خرابی‌ها را افزایش می‌دهد اما به دلیل آمادگی تیم‌های نگهداری و ترمیم به موقع خرابی‌های شبکه این مساله تاثیری در کیفیت شبکه‌ نداشته است.

اما معاون پیشین نظارت و مدیریت شبکه‌ی ارتباطات سیار ایران نیز پیش از این با بیان اینکه تغییرات جوی و بارش برف و باران تاثیری در ارسال پیام‌های کوتاه نداشته و مشکل خاصی به وجود نمی‌آورد، گفته بود: اختلالات در ارسال پیام کوتاه به موضوع ریزش برف و یا تغییرات جوی ارتباطی ندارد.

کد خبر 25579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۹
    0 0
    ارتباطی نداره ولی هر وقت بارون میاد پیامک به سختی میره یا اصلا نمیره.