کارتون و تماشای آن در دوران کودکی بسیار لذت بخش است و خاطره های فراوانی از تماشای این کارتون ها در یاد وذهن ما در آینده می ماند .

اما مسئله ای که وجود دارد دوبله بعضی از کارتونها ی امروزی است در همین زمینه محمد برای خبر آنلاین نوشته:متاسفانه بسیاری از دوبله های کارتونهای امروزی جالب نیستند و در آن ها از لغاتی استفاده شده است که برای کودکان ضرر دارد وکسی هم نیست که جلوی آن ها را بگیرد
واما شوکت حجت یکی از مدیر دوبلاژهای انیمیشن  که از معروف ترین آن می توان مجموعه کارتونی شکرستان را نام برد در پاسخ به سوال مطرح شده گفت:ما تاجایی که بتوانیم از به کار بردن الفاظ نامناسب دوری می کنیم اما باید باور کرد که زبان بچه های امروز با گذشته فرق کرده است و ما هم گاهی مجبوریم برای جذب مخاطب از این شیوه استفاده کنیم ضمن این که باید بگویم خطر دوبله آثار خارج از کوچه و بازاری به مراتب بیشتر از کارتونهای سیما است بهر حال ما تمام تلاش خود را برای یک دوبله شسته و رفته می کنیم.
45236
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد علی US ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    11 5
    چرا این سوال رو از پیشکسوتان می پرسید؟ این سوال را باید از همان کسانی پرسید که با تاسیس انجمن گویندگان جوان بخوانید "گویندگان جویای نام " دارند با به تمسخر گرفتن لهجه های شیرین ایران زمین و لودگی بازی های خود نسل آینده که روزانه دهها بار این کارتون ها را تماشا می کنند ،بی ادب بار می آورند.
    • هوتن IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
      5 3
      صد درصد موافقم با شما اینها یک انجمن تاسیس کردن و از جوانان علاقمند تست می گیرند ولی کسی قبول نمی شه !!!!!!! یک دکان باز کردن و از جوانان علاقمند پول می گیرند
  • پدرام NL ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    16 5
    چه مشکلی داره شخصیت های کارتونی با لهجه حرف بزنند ؟ چرا همه چیز رو به خودمون میگیریم ؟ چرا همه چیز برای ما به معنی توهین هست ؟ مگه بده بچه با لهجه های مختلف آشنا بشه ؟
  • ترنادو IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    0 0
    خوبی این لهجه ها وکلمات اینه که تاریخ مصرف داره یعنی بعد از مدتی ازخاطره ها حذف میشوند برره را یادتان نیست که چه حساسیت هایی را بر انگیخت اما بعد از مدتی ازیاذدها رفت این خوشی های اندک را از مردم نگیرید
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    4 0
    به نظرم کارتون شکرستان ، یکی از برنامه های بسیار جالب و خوبی است که از تلویزیون پخش میشود مخصوصا راوی آن که آقای مرتضی احمدی است و یکی از نقاط قوت آن دوبله این کارتون هست.
  • بدون نام EU ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    2 0
    شکرستان عالیه .ادامه بدید.