۰ نفر
۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹

جرج بوش پسر در زمان ریاست جمهوری خود یکی از تفریحات مهمش سرگرم شدن با حیوانات خانگی به خصوص سگ اختصاصی اش به نام رنجر بود که حتی برای سفارش نگهداری این سگ یادداشت هایی برای اطرافیان می نوشت.

در کتابی که به تازگی توسط یکی از روزنامه نگاران دالاس، شهر محل اقامت کنونی بوش همراه تصاویری از حیوانات خانگی که در کاخ سفید نگهداری می شد و می شود، منتشر شده، نمونه ای از این یادداشت ها درج شده که نشان دهنده ارزش این حیوانات برای صاحبان مشهور آنها بوده است.

در یکی از این یادداشت ها جرج بوش به زیر دستان خود می نویسد «از امروز رنجر (سگ شخصی بوش) هیچ چیز نمی خورد. بیسکوئیت نخواهد خورد. ما به او هیچ چیز خوراکی نخواهیم داد. همه به گوش باشند.» بوش در این یادداشت متذکر می شود که «البته ما باید هر روز مبارزه رنجر با چاقی را گزارش کنیم و این یک وظیفه رسمی برای کارکنان محسوب می شود، او مثل بادکنک شده است.»

در کتاب «جنیفر پیکنز» با عنوان «حیوانات کاخ سفید» داستان های کوتاهی از روابط مقامات کاخ سفید با این حیوانات خانگی نوشته شده است که یکی از این داستانها روایت شخصی خبرنگار کاخ سفید است که می نویسد: من فکر می کنم آنها همگی 100درصد روی این موضوع توافق داشتند که باید محیطی امن و راحت برای این سگ و گربه ها فراهم شود.

در این کتاب تقریباً کم حجم که می تواند جای یکی از وعده های صبحانه را بگیرد، تصاویری از حیوانات خانگی روسای جمهور آمریکا از کندی تا اوباما منتشر و برای هر کدام فصلی کوتاه اختصاص داده شده است که به گفته نویسنده اگر از این رئیس جمهورها نظرسنجی می شد باید صفحات بیشتری به توضیح درباره این حیوانات اختصاص داده می شد.

 

به نوشته پیکنز این حیوانات آنقدر در میان مقامات کاخ سفید محبوبیت داشتند که حتی در جلسات رسمی نیز می توانستید بعضی از آنها را ببینید. در میان اکثر کسانی که در کاخ سفید حضور داشتند تنها کارولین کندی، دختر رئیس جمهور ترور شده آمریکا به پونی ها از نژاد اسبهای کوتاه قد علاقه داشت و بقیه بیشتر به سگ علاقه داشتند. سگ شکاری فرانکلین روزولت همه جا همراه او می آمد و حتی در جلسه روسای جمهور دنیا نیز حضور داشت.

باربارا بوش در کتاب از علاقه شدید همسرش به سگ خانگی شان به نام اسپات نوشته است و اینکه جرج بوش یکجا می گفت اگر حتی سخت ترین شغل دنیا را هم داشته باشی نمی توانی از عشق به سگها غافل باشی. ایمی کارتر دختر جیمی کارتر نیز در کتاب از علاقه شدید پدرش به گربه ها نوشته است. بتی فورد از علاقه شدید همسرش به سگهای شکاری می نویسد که حتی از این سگها به عنوان مشاورین مخصوص یاد می کرد!

 

 

واشنگتن تایمز/ 4نوامبر/ ترجمه محمد حسنلو

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =