یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به برگزاری اجلاس مخالفان بشار اسد در دوحه گفت معارضه در هنگام مواجه با مسئله بسط سلطه ممکن است یکدیگر را نیز قربانی کنند. <BR>

حسین رویوران در گفتگو با خبر آنلاین با تاکید براینکه اختلافات زیادی در بین گروه های مخالف بشار اسد وجود دارد گفت: در منطقۀ شیخون در شمال حلب و در درگیری بین معارضان کرد و ارتش آزاد سوریه بیش از 40 نفر کشته شدند و این نشان می دهد نه تنها معارضه یکدست نیست، بلکه در برخی موارد در تعارض کامل با یکدیگر قرار دارند و بر روی مسئله ای همچون بسط سلطه ممکن است همدیگر را قربانی کنند که در شیخون و اشرفیه این کار را انجام دادند. در چند منطقۀ مهم دیگر نیز اتفاقات مشابه رخ داده است.
به گفته این کارشناس خاورمیانه اجلاس دوحه از آنجا شروع شد که هیلاری کلینتون، وزیر خارجۀ آمریکا چندی پیش اعلام کرده بود که مجلس ملی سوریه، نمایندۀ معارضۀ سوریه نیست و تنها نمایندۀ بخشی از معارضه است و نه همۀ آنها. این موضع خانم کلینتون وزیر خارجۀ آمریکا پیام خاصی داشت، اول اینکه براساس باور آمریکا، ناکارآمدی مجلس در جمع کردن مخالفان را نشان می داد و دوم اینکه ایجاد یک ساختار در برگیرندۀ جایگزین را هم به گونه ای مطرح می کرد.
مشروح گفتگوی خبرآنلاین با حسین رویوران را تا ساعاتی دیگر در صفحه بین الملل بخوانید
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =