اکثر ما خاطرات زیبای کارتونهایی که در دهه 60و70دیده ایم را هنوز در یادمان داریم از کارتون متفاوت جودی ابوت گرفته تا یوگی و دوستان والبته پسر شجاع

چند وقتی است که شبکه پویا که به عنوان شبکه کودکان شناخته شده است دارد دوباره این کارتونها را پخش می کند اگر چه این حرکت خوب است اما تفاوت هایی نیز دارد برای مثال رویا در این رابطه برای خبر آنلاین نوشته:"کارتونهای دهه 60و70با سانسور شدیدی از شبکه پویا در حال پخش هستند واین حرکت نه تنها توهین به نسل قدیم است بلکه کودکان امروز هم نمی توانند درک درستی از این کارتونهای زیبا داشته باشند."
واما دکتر ساری مدیر شبکه پویا که پیش از این مدیریت شبکه قرآن را بر عهده داشته است در پاسخ به مشکل مطرح شده گفت:بهتر است اسم سانسور را به کار نبریم وباید بگویم که بیشتر آثار قدیمی مرمت و بازسازی شده اند وما نمادهایی را که با فرهنگ جامعه امروز هماهنگ نیستند را با تکنیک های جدید بازسازی کرده ایم مثلا نماد شیطان پرستی و یا نماد فراماسونری که با فرهنگ امروزی جامعه ما هم خوانی ندارد وما صحنه های ضد ارزشی و ضد اخلاقی را اصلاح می کنیم و در حال حاضر به این توانمندی تکنیکی رسیده ایم.
45236
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    28 2
    =))))))))) جدی اینارو گفته یا داشته شوخی می‌کرده؟
  • بدون نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    30 1
    انگار دهه 60 و 70 این نمادها جزو فرهنگ ما بوده و حالا نیستش!
    • بدون نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
      2 1
      کاربرد نماد اصولا برای تاثیرگذاری بر ضمیر ناخودآگاه فرد است. و بهترین زمان استفاده از اون هم سنین کودکی هست. پس نمی تونیم حذف نمادها رو که قبلا از وجود اونا اطلاع نداشتیم تا حذفشون کنیم و تازه دارن کشف میشن یا بهتر بگم روشن تر نشون داده میشن رو سانسور خطرناکی دونست. و اینکه هدف از به کارگیری نمادها بهره برداری آنی نیست بلکه حتی آماده کردن یه نسله برای اینکه بشه روی فرزندان اون نسل کار کرد بی اینکه پدرانشون حتی متوجه بشن تا چه برسه به جلوگیری کردن.فکر میکنم ذوستان از بار منفی کلمه ی سانسور دچار اشتباه شدن ولی به نظرم کلا سانسور برای همه ی فرهنگ ها وجه های خوبی هم داره.
  • جان نثار IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    27 2
    بنده با بیست و هفت سال سن و کلی سابقه فرهنگی هنوز نمی دانم فراماسونری خوردنی است یا پوشیدنی آن وقت انتظار دارید کودکان و خردسالان از این چیزها سر در بیاورند؟
  • بدون نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    24 2
    "بهتر است اسم سانسور را به کار نبریم وباید بگویم که بیشتر آثار قدیمی مرمت و بازسازی شده " خوبه رییس میراث فرهنگی یا موزه ایران باستان نشدی
  • نیما IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    22 2
    لبخند تلخ مارو تحویل مدیر این شبکه بدید بگید دست مریزاد که اینقد به فکر بچه های مایید
  • بدون نام IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    25 2
    ببخشید یعنی اون موقع ماها که این کارتونها رو میدیدیم این صحنه ها برامون مشکلی نداشت و فرهنگمون یه جور دیگه بود الان فرهنگ بچه ها عوض شده و این صحنه ها شدن غیر اخلاقی.مثلا پوشش خانم فلرتیشیا تو کارتون گالیور ضد اخلاقی بوده و ما نمیدونستیم.واقعا چرا تو این سی و چند سال من متوجه نشده بودم.حالا باید چیکار کنم؟
  • digiraiter IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
    4 2
    من نمی دونم کجای این کارتون ها از نمادهای شیطانی و فراماسونی استفاده شده بود که الان سانسور شده ولی با این استاندارد سانسورتون تمام کارتون ها رو در حد خردسال و از اون پائین تر آوردین پائین صدای همه دراومده که اصلاحیات شما تاحد مرگ زیاده بعد اگه چهار تا نماد شیطان پرستی و اهریمنی تو داستان نباشه پس قهرمان های داستان با باباشعله پز بجنگن فکر کنم نماد فرهنگی چین باستان یا همون تایچی تو پاندای کونگ فو کار دو هم فراماسونی بود که کلا تو تدوین نیومد
  • هاها A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    ايران باحالي