نماینده لامرد به فراموشی سپردن مطالبات مردم و بی توجهی به مشکلات اقتصادی به ویژه اشتغال، را خیانت به آرمان‌های نظام دانست.

به گزارش خبرآنلاین، سیدموسی موسوی نماینده لامرد در نطق میان دستور خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با وحدت و انسجام مسئولان، گفت: همگی مستحضریم که مقام عظمای ولایت موضوع مهم وحدت و انسجام مسئولان را به کرات گوشزد کرده‌اند تا آنجا که در شهریور ماه جمله‌ای را فرمودند که سبب شرمندگی تمام کسانی شد که خود را ولایتمدار نامیدند.
وی افزود: ایشان فرمودند که مسئله وحدت و انسجام ملی به نظر من چیز خیلی مهمی است، ما حالا اینقدر این قضیه را تکرار کردیم که در بیان الفاظ دارد خاصیت خود را از دست می‌دهد. چقدر ناراحت کننده است که ولی امر مسلمین اینچنین از عدم پایبندی مسئولان به توصیه‌های خود گلایه می‌کنند و ناگوارتر از آن این است که همگی ما نیز خود را سرباز ولایت می‌خوانیم.
موسوی تصریح کرد: متأسفانه باید اعتراف کنیم که ما به این سخنان توجه نکردیم و این سبب شد که معظم له چندین بار دیگر هم این موضوع مهم را به مسئولان یادآوری کنند تا آنجا که چند روز قبل هشدار جدی و کم نظیر خود را در خصوص حفظ وحدت و انسجام مسئولان را گوشزد فرمودند که همگی ما آن را شنیدیم.
وی خطاب به همکاران قوای مقننه، مجریه و قضائیه گفت: بیایید باور کنیم که ممکن است ما نیز به سبب تساهل و اغفال جزو مصداقی قرار بگیریم که رهبری آنها را خائن خواندند. بیایید به راستی و در مقام عمل نه فقط در قول، سربازی باشیم برای «ولی» گرانقدرمان. اختلاف سلیقه و تفاوت رویه در درون هر قوه و بین قوا امری ناپسند نیست بلکه بجاست، تا آنجا که منافع ملی دچار آسیب نشود و آرامش جامعه را بر هم نزند.
عضو کمیسیون انرژی با باین اینکه متأسفانه این روزها آنچه که کمتر از دیگر مسائل به آن پرداخته می‌شود، مشکلات تورم و گرانی است، گفت: تورمی که بر دوش مردم سنگینی می‌کند و در چنین مقطع حساسی به فراموشی سپردن مطالبات حیاتی مردم و دل خوش داشتن به موارد کم اهمیت، خیانت به آرمان‌های امام و رهبری است. از دولت می‌خواهم که با حسن تدبیر، درایت، کار کارشناسی و به دور از حواشی و با تمام توان در حل مشکلات معیشتی مردم تلاش مضاعف ‌کند.
نادر فریدونی نماینده فارس و فیروز آباد نیز در نطق میان دستور خود با بیان اینکه ایران اسلامی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و اقتصاد غیر نفتی به رشد همه جانبه بالایی دست پیدا می کند، یادآور شد: برنامه ریزی دولت و مجلس در موضوع کشاورزی، صنعت و تولید علم باید بر این اساس شکل پیدا کند.
وی با بیان اینکه بیکاری و تورم اصلی ترین مشکلات اقتصادی کشور است، افزود: بیکاری از اهمیت بیشتری نسبت به سایر مشکلات برخوردار است، تورم سفره مردم را کوچک تر می کند، اما بیکاری سفره ای باقی نمی گذارد که بخواهیم راجع به آن صحبت کنیم.
فریدونی با یادآوری افزایش کمتر از 10 درصدی حقوق کارگران و کارمندان در سال 91 افزود: چرا باید نرخ گرانی و تورم بیشتر کالاهای مورد نیاز مردم 100 تا 200 درصد افزایش پیدا کند.
وی درباره راهکارهای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: پایبندی به قانون و پاسداشت فرمایشات مقام معظم رهبری به مجلس مبنی بر اینکه قانون فصل الخطاب است و توجه به نظر کارشناسان در امر تدوین قانون و اتخاذ سیاست های کشور، حمایت از تولید ملی در بخش کشاورزی و صنعت است.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =