برخی از رسانه ها از هم اکنون به گمانه زنی درباره نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 پرداخته اند.

در این میان روزنامه انگلیسی گاردین از جب بوش، برادر جرج دبلیو بوش ، رئیس جمهور سابق امریکا به عنوان یکی از مطرح ترین گزینه ها یاد کرده است.

جب بوش کسی است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2000 فرمانداری ایالت فلوریدا بود و به همین دلیل دموکرات ها ادعای بروز تقلب در انتخابات این ایالت را مطرح کردند. در آن سال بوش در فلوریدا نزدیک به 500 رإی بیشتر از ال گور دموکرات آورد و به همین دلیل همه رأی های الکتورال آن ایالت را به خود اختصاص داد و پیروز شد.

یکی دیگر از گزینه ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 هیلاری کلینتون معرفی شده است حال آنکه خانم کلینتون پیشتر نیز اعلام کرده بود در صورت پیروزی اوباما در دور بعدی در کابینه او حضور نخواهد داشت.

با این همه به گزارش واحدمرکزی خبر و به نقل از گاردین به دو دلیل می توان انتظار داشت که کلینتون در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد شود. نخست اینکه وی در سال 2008 در رقابت های میان حزبی دموکرات ها رقیب باراک اوباما رئیس جمهور بود و پس از پیروزی اوباما در انتخابات آن سال به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا منصوب شد. دومین دلیل این است که در میان دموکرات ها فرد دیگری به جز کلینتون وجود ندارد که سیاست های شبیه به اوباما داشته باشد. تا کنون خود کلینتون درباره تصمیم برای شرکت در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهارنظری نکرده است. البته باید در نظر داشت که جو بایدن معاون اوباما و سناتور الیزابت وارن نیز تصمیم دارند در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کنند. احتمال نامزدی کلینتون از دیگر رقبای دموکرات بسیار بیشتر است.
به نوشته این روزنامه، احتمال نامزدی جب بوش در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمتر از کلینتون است، چرا که تا کنون جمهوری خواهان درباره نامزدهای احتمالی این حزب در دور بعدی انتخابات سکوت کرده اند. از سوی دیگر در حزب جمهوری خواه افراد بانفوذ و قدرتمند دیگری نیز وجود دارند. به عنوان مثال هرچند کریس کریستی با حمایت عمومی از اقدامات اوباما در مقابله با طوفان سندی کار خود را دشوار کرد، اما به نظر می رسد وی یکی از نامزدهای احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات سال 2016 خواهد بود. همچنین می توان از سناتور مارکو روبیو از ایالت فلوریدا، اسکات والکر فرماندار ایالت ویسکانسین و نیز پل رایان معاون میت رامنی نامزد جمهوری خواهان در این دور از انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان نامزدهای احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات سال 2016 نام برد.
باید خاطر نشان کرد به دلیل انجام اصلاحات آموزشی در ایالت فلوریدا و نیز برخورداری از حمایت رای دهندگان اسپانیایی - که جمهوری خواهان به شدت به رای آنها وابسته اند- جب بوش از شانس بهتری برای نامزد شدن در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 برخوردار است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    54 13
    یک بوش دیگه, خدا به خیر کنه
  • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    27 1
    هنوز دوره دوم اوباما شروع نشده شما دارین واسه خودتون می دوزین!!!
  • amin IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    12 5
    احتمالا دور بعد نوبت جمهوری خواهاست. ولی من خیلی دوست دارم هیلاری کلینتون رئیس جمهور آمریکا بشه. بعد از اولین رئیس جمهور سیاه پوست، اولین رئیس جمهور خانم هم جالبه