فارس نوشت: جرج صبرا توانست با به دست آوردن 28 رای به عنوان رهبر جدید معارضان خارجی سوریه موسوم به شورای ملی سوریه در دوحه انتخاب شود.

جرج صبرا از شخصیت های مخالف دولت سوریه به عنوان رئیس جدید گروه موسوم به شورای ملی سوریه انتخاب شد. صبرا با به دست آوردن 28 رای در رقابت با هشام مروه که 13 رای را به دست آورده بود، به این سمت دست یافت.

همچنین فاروق طیفور نیز به عنوان معاون جورج صبرا انتخاب شده است.

صبرا در اولین ابراز نظر پس از ریاست بر اصلی ترین تشکیلات خارج نشین که مخالف دولت سوریه است به الجزیره گفت: بحران سوریه نیاز به اقداماتی جدی در سطح عربی و بین المللی دارد.

رئیس جدید شورای ملی سوریه که از سال 2005 تا 2011 رهبر حزب دمکراتیک سوریه بود با آغاز ناآرامی‌ها در این کشور به اتهام تحریک و تشویش افکار عمومی دستگیر شد و با وجود اینکه مورد عفو عمومی رئیس جمهور قرار گرفت پس از آزادی به صف مخالفان پیوست.

ساعتی قبل اعضای هیئت رئیسه جدید شورای مخالفان سوریه موسوم به دفتر اجرایی شورای ملی سوریه که مقر آن در دوحه قطر است، انتخاب شدند. شورای مرکزی جدید که نتیجه نشست دوحه بود در واقع پایان کار رسمی «شورای ملی سوریه» سابق که در استانبول شکل گرفت، بود و قرار شده یک مجموعه جدید با عنوان «ابتکار ملی سوریه» تشکیل شود که دبیرخانه آن 41 عضو خواهد داشت.

عبد الباسط سیدا، جورج صبرا، هشام مروة، سالم المسلط، حسین السید، جمال الورد، فاروق طیفور، نذیر الحکیم، عبد الأحد اسطیفو، خالد الصالح و احمد رمضان 11 عضو دفتر اجرایی و هسته مرکزی شورای ملی جدید هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    1 6
    جالبه اما فکر نکنم کاری بتونند بکنند